Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:03
Goedendag tweakers

Ik hoop dat ik deze vraag stel in de goede categorie

Ik heb zojuist een dmca mail ontvangen van vypervpn dat zij gesommeerd zijn voor het downloaden van copyrighthoudend content. Echter heb ik de mail doorgestuurd gekregen met de eis dat ik per direct stop met het downloaden van zulk soort content

Nu vroeg ik mij af hoe zij weten dat ik dit gedaan heb. Er staat namelijk groot op de website dat er geen logs bijgehouden wordt.

Dus kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit?
This is a Notice of Copyright Infringement.

The Copyright Agent for a copyright holder has notified Goldenfrog that you, or someone using your account, have allegedly infringed their copyright. Please stop immediately.

Transferring copyrighted material using Goldenfrog's service without permission of the copyright holder subjects your account to immediate cancellation or suspension of service.

When signing up for the Goldenfrog service you agreed to our Terms of Service. Please review the Goldenfrog Terms of service at the following URL:

https://www.goldenfrog.com/terms-of-service

Your access to the service has been placed under a temporary suspension. To unsuspend your account, visit the following URL to acknowledge the Goldenfrog Terms of Service and affirm that you will not illegally transfer any further copyrighted material:

https://www.goldenfrog.com/account/dmca_affirmation

Your service will remain under temporary suspension until affirm that you will not illegally transfer any further copyrighted material. Should you fail to make this affirmation within three days from the date of this e-mail, Goldenfrog reserves the right to cancel your account without further notice.
En ja ik ga niet schijnheilig zijn en ontken ook niet dat ik dit gedaan heb. Alleen het aparte vond ik dat zij beweren geen logs bij te houden. Maar vervolgens wel weten dat ik dit geweest was.

[ Voor 59% gewijzigd door Jboy1991 op 20-12-2017 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Om te weten of iemand iets doet, hoef je geen logs bij te houden.
Realtime monitoring is ook een oplossing.

Het niet bijhouden van logs betekent in essentie alleen maar dat ze geen bewijs kunnen aanvoeren als daar om gevraagd wordt door een derde partij.
Dat neemt niet weg dat ze tijdens de gebeurtenis prima kunnen zien wat je doet en jou een melding kunnen sturen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
McKaamos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:41:
Om te weten of iemand iets doet, hoef je geen logs bij te houden.
Realtime monitoring is ook een oplossing.

Het niet bijhouden van logs betekent in essentie alleen maar dat ze geen bewijs kunnen aanvoeren als daar om gevraagd wordt door een derde partij.
Dat neemt niet weg dat ze tijdens de gebeurtenis prima kunnen zien wat je doet en jou een melding kunnen sturen.
Dat snap ik. Alleen de film waarom het gaat is al twee weken terug gedownload (en is niet aan het uploaden). Dus in wezen wordt er dan dus wel een log bijgehouden of zie ik dit zo verkeerd

Even een citaat van hun website
Onbeperkt gebruik van data
Nul beperkingen en geen download caps.
24x7x365 ondersteuningsteam
700+ servers, 70+ wereldwijde serverlocaties
Geen externe partijen (we hebben onze eigen servers, netwerk & hardware)
Pleit voor een vrij en open Internet
Apps beschikbaar voor alle toestellen
Ze geven aan geen beperkingen te hebben en voor open internet te zijn. Best apart dat ze dan alsnog dmca mails de deur uit doen

[ Voor 26% gewijzigd door Jboy1991 op 20-12-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jboy1991 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:45:
[...]

Dat snap ik. Alleen de film waarom het gaat is al twee weken terug gedownload (en is niet aan het uploaden). Dus in wezen wordt er dan dus wel een log bijgehouden of zie ik dit zo verkeerd
Nee, ze monitoren realtime en flaggen je account voor de eerst volgende mailingronde.
Je hebt hun regels overtreden, dus krijg je op je kop.

Een reminder/notitie zetten dat ze je ff moeten mailen is wat anders dan loggen.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 20-12-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
McKaamos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:46:
[...]

Nee, ze monitoren realtime en flaggen je account voor de eerst volgende mailingronde.
Je hebt hun regels overtreden, dus krijg je op je kop.

Een reminder/notitie zetten dat ze je ff moeten mailen is wat anders dan loggen.
Dat klopt dus niet. Want onder aan de mail staat dus de mail van IP-Echelon

Maw ze zijn bericht door IP-Echelon en deze is dan weer via vyper bij mij terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jboy1991 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:50:
[...]

Dat klopt dus niet. Want onder aan de mail staat dus de mail van IP-Echelon

Maw ze zijn bericht door IP-Echelon en deze is dan weer via vyper bij mij terecht gekomen.
Dat zegt helemaal niks over kloppend of niet.

Een log is kort voor logboek. Een uitputtende lijst met alle acties die jij uitvoert.
Dat ze monitoren en overtredingen noteren, is géén log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jij bent aan het downloaden
Iemand monitort de torrent en ziet jouw vpn ip er bij staan
Die iemand stuurt (meteen) een mailtje naar de vpn provider
De vpn provider ziet in zijn real-time monitoring wie deze gebruiker is
De vpn provider wacht (expres) 2 weken om deze gebruiker te informeren.

Ze zijn ws. verplicht om deze melding binnen 2 weken door te geven.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dacht je nu echt dat ze niet bijhouden wie op welk moment naar buiten gaat vanuit hun VPN exit punt en met welk IP? Pllllllllleasee....

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
MrMonkE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:03:
Dacht je nu echt dat ze niet bijhouden wie op welk moment naar buiten gaat vanuit hun VPN exit punt en met welk IP? Pllllllllleasee....
Eigenlijk wel ja :). Ik ga er vanuit dat ze adverteren met open internet, geen logs en geen beperkingen ik dus zonder zorgen de vpn kan gebruiken Sterker nog ik ga er vanuit dat de meeste mensen die een vpn gebruiken om download er vanuit gaan dat dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:27
Je kunt ook zonder zorgen die VPN gebruiken. Voor legale toepassingen. Niet voor illegale toepassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Jboy1991 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:09:
[...]

Eigenlijk wel ja :). Ik ga er vanuit dat ze adverteren met open internet, geen logs en geen beperkingen ik dus zonder zorgen de vpn kan gebruiken Sterker nog ik ga er vanuit dat de meeste mensen die een vpn gebruiken om download er vanuit gaan dat dit zo is.
Nu weet je beter en kun je misschien de voorwaarden van de provider nog eens doornemen: marketingtaal zal je nergens voor vrijwaren, de verantwoordelijkheid (en aansprakelijkheid) ligt bij de afnemer van de dienst. Jijzelf.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Ze doen wat ze zeggen. Ze geven je geen enkele beperking. Alleen als iemand bij hun aanklopt dat jij iets illegaals doet sturen ze dat door naar de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

[...]

Geen logs betekent nogsteeds niet dat ze geen aantekeningen maken.
Logging is iets anders.
Open internet is niet hetzelfde als jou de gelegenheid bieden om de wet te overtreden. Open internet is geen diensten blokkeren, geen snelheidsbeperkingen, geen filters, etc.
In essentie gewoon Net Neutrality = Open Internet.
Mogelijk maken van misdaad is niet Open Internet.

En ja, mensen gaan er vanuit, maar dat is niet terecht.

Pagina: 1