Met hulp van onze vriend de Search heb ik al eventjes gekeken wat een mailserver doet. Nu zag ik ergens ook iets over fetchmail. Die zou mail op kunnen halen.
Ik ben nog niet echt met Linux begonnen, maar dit is allemaal voorbereiding daarvoor. Ik wil een eigen servertje op gaan zetten (ADSL
) met daarop een webserver en firewall iig. Nu vroeg ik me af of ik ook een mailserver kon gebruiken. Ik denk het niet. Ik wil gewoon de adressen van de provider houden, maar het liefst wel om de 5 minuten mail binnenhalen en alvast op de server vasthouden zodat een client deze in x milliseconden binnen kan halen.
Heb ik nu een mailserver nodig? Of kan ik op de een of andere manier gewoon de mail als het ware tijdelijk pre-"cachen"? Ga alsjeblieft niet lachen, ik heb alleen 'es tegen de GUI van linux aan zitten staren en dit is voor het eerst dat ik me op het gebied van servers begeef...
dank
Ik ben nog niet echt met Linux begonnen, maar dit is allemaal voorbereiding daarvoor. Ik wil een eigen servertje op gaan zetten (ADSL
Heb ik nu een mailserver nodig? Of kan ik op de een of andere manier gewoon de mail als het ware tijdelijk pre-"cachen"? Ga alsjeblieft niet lachen, ik heb alleen 'es tegen de GUI van linux aan zitten staren en dit is voor het eerst dat ik me op het gebied van servers begeef...
You can't have everything. Where would you put it?