Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn vriendin was al een tijdje ontevreden op haar huidige werk. Ze is toe aan een nieuwe uitdaging.

Inmiddels heeft ze een nieuwe baan gevonden en haar nieuwe werkgever wil haar het liefst zo snel mogelijk in dienst hebben. Ze heeft haar ontslag al mondeling al gegeven aan haar huidige werkgever. Die heeft aangegeven dat ze er geen problemen mee heeft dat ze 3 januari 2018 al kan beginnen bij haar nieuwe werkgever. Op deze manier wijkt ze af van de verplichte opzegtermijn van een maand. Als je daar van uit gaat mag ze pas starten op haar nieuwe werk vanaf februari 2018.

Kortom. Huidige werkgever wil meewerken aan afwijken van opzegtermijn. Nieuwe werkgever heeft al een contract afgegeven voor in diensttreding vanaf 3-1-2018. Deze is nog niet ondertekend.

Ik heb al gegoogeld maar ik kan niet concreet vinden of ze hier op welke manier dan ook in de problemen mee kan komen?

Beste antwoord (via Kaasplank op 20-12-2017 17:42)

Verwijderd

Gewoon een brief of mail sturen:
Zoals op <datum> mondeling overeengekomen met <leidinggevende> dien ik mijn ontslag in bij <bedrijf>, effectief per 2-1-2018.
Ik ontvang graag bevestiging hiervan.
<vriendin van Kaasplank>
<handtekening>
<datum>

Zorg dat ze ook echt de bevestiging krijgt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Als werknemer en werkgever schriftelijk een akkoord hebben op afwijken van de standaard opzegtermijn, is er geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:35

Releases

Ja maar!

Als alles netjes overeengekomen is dan is er toch niks aan de hand?
Kan ze mooi even 1 maandje uitrusten tussendoor.

Is ook helemaal niet gek en zal ik iedereen aanraden, als je gaat job hoppen en je heb de middelen om even 1 maand je niks te doen. Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zolang jouw vriendin maar een ondergetekend contract heeft liggen van haar nieuwe werkgever met de 3-1-2018 datum erop, zie ik geen probleem.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Releases schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:30:
Als alles netjes overeengekomen is dan is er toch niks aan de hand?
Kan ze mooi even 1 maandje uitrusten tussendoor.

Is ook helemaal niet gek en zal ik iedereen aanraden, als je gaat job hoppen en je heb de middelen om even 1 maand je niks te doen. Gewoon doen!
Ze wil geen maand thuis blijven. Ze zit nu thuis vanwege zwangerschapsverlof en zou rond de jaarwisseling weer aan het werk moeten op haar huidige werk maar dit kan nu ook al bij haar toekomstige werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Kaasplank schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:33:
[...]

Ze wil geen maand thuis blijven. Ze zit nu thuis vanwege zwangerschapsverlof en zou rond de jaarwisseling weer aan het werk moeten op haar huidige werk maar dit kan nu ook al bij haar toekomstige werkgever.
Dan lekker meteen doorgaan.
Uiteraard van de oude werkgever even alles netjes op papier.
Zodoende kan er niks mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Onthoud wel dat er hier een keyword in alle tips zit. Schriftelijk bewijs is nodig zou de huidige werkgever later problemen maken. Zonder dit heeft ze geen poot om op te staan.

Ze heeft haar ontslag al mondeling al gegeven aan haar huidige werkgever. Die heeft aangegeven dat ze er geen problemen mee heeft dat ze 3 januari 2018 al kan beginnen bij haar nieuwe werkgever.

Hierin kan ik niet terugvinden of dit mondeling of schriftelijk was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een brief of mail sturen:
Zoals op <datum> mondeling overeengekomen met <leidinggevende> dien ik mijn ontslag in bij <bedrijf>, effectief per 2-1-2018.
Ik ontvang graag bevestiging hiervan.
<vriendin van Kaasplank>
<handtekening>
<datum>

Zorg dat ze ook echt de bevestiging krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
LordKnox schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:40:
Onthoud wel dat er hier een keyword in alle tips zit. Schriftelijk bewijs is nodig zou de huidige werkgever later problemen maken. Zonder dit heeft ze geen poot om op te staan.

Ze heeft haar ontslag al mondeling al gegeven aan haar huidige werkgever. Die heeft aangegeven dat ze er geen problemen mee heeft dat ze 3 januari 2018 al kan beginnen bij haar nieuwe werkgever.

Hierin kan ik niet terugvinden of dit mondeling of schriftelijk was.
Ze heeft haar ontslagbrief nog niet afgegeven. Kan ik hierin een passage typen dat ze in overeenstemming zijn dat ze beide afzien van de wettelijke ontslagtermijn en de arbeidsovereenkomst beeindigen per 31-12-2017.

Deze kan mijn vriendin dan ondertekenen en haar huidige werkgever ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Kaasplank schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:44:
[...]

Ze heeft haar ontslagbrief nog niet afgegeven. Kan ik hierin een passage typen dat ze in overeenstemming zijn dat ze beide afzien van de wettelijke ontslagtermijn en de arbeidsovereenkomst beeindigen per 31-12-2017.

Deze kan mijn vriendin dan ondertekenen en haar huidige werkgever ook.
Dat kan zeker!
Pagina: 1