Heb een msi pc mate z170 bord.
Die draaide nog op A.5
Tijd voor een upgrade naar 7971vAE
https://www.msi.com/Motherboard/support/Z170A-PC-MATE
Na de update startte Windows Server 2012R2 niet meer op.
Even in de BIOS gekeken, logisch, want de onboard Storage Controller was van RAID terug naar AHCI gesprongen.
Aangezien het OS op een RAID1 set staat, wordt opstarten dan lastig.
Dat aangepast. Helaas nog geen startend OS.
Uiteindelijk BIOS A.6 geflashed en vervolgens startte het OS weer op.
Maar toen deed alleen de TCP/IP communicatie het via IPV6, IPV4 was gewoon totaal niet werkend.
Driver updates, etc. hielpen ook niet.
Dus toen maar terug naar A.5 en alles werkte weer als voorheen...
Nu heb ik nog een systeem met hetzelfde bord en Windows 10 draaien, daar heb ik altijd prima de nieuwste BIOS kunnen flashen.
Wie o wie heeft enig idee wat de oorzaak (en mogelijke oplossing) zou kunnen zijn dat bij het flashen van een recenter BIOS de bovengenoemde issues ontstaan binnen Window Server 2012 R2 (OS was 100% up to date qua Windows Updates).
Die draaide nog op A.5
Tijd voor een upgrade naar 7971vAE
https://www.msi.com/Motherboard/support/Z170A-PC-MATE
Na de update startte Windows Server 2012R2 niet meer op.
Even in de BIOS gekeken, logisch, want de onboard Storage Controller was van RAID terug naar AHCI gesprongen.
Aangezien het OS op een RAID1 set staat, wordt opstarten dan lastig.
Dat aangepast. Helaas nog geen startend OS.
Uiteindelijk BIOS A.6 geflashed en vervolgens startte het OS weer op.
Maar toen deed alleen de TCP/IP communicatie het via IPV6, IPV4 was gewoon totaal niet werkend.
Driver updates, etc. hielpen ook niet.
Dus toen maar terug naar A.5 en alles werkte weer als voorheen...
Nu heb ik nog een systeem met hetzelfde bord en Windows 10 draaien, daar heb ik altijd prima de nieuwste BIOS kunnen flashen.
Wie o wie heeft enig idee wat de oorzaak (en mogelijke oplossing) zou kunnen zijn dat bij het flashen van een recenter BIOS de bovengenoemde issues ontstaan binnen Window Server 2012 R2 (OS was 100% up to date qua Windows Updates).