In beroep gaan tegen bekeuring, wel of geen nut?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.853 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb laatst een bekeuring gekregen voor foutief parkeren (Parkeren in strijd met parkeerverbod/ parkeerverbodszone (bord E1)). Bedrag: €90 (ex €9 administratiekosten). Zeg maar €100,- dus, en dat vind ik toch zonde geld en zeker omdat ik niet echt het idee heb dat het mijn schuld was.

Situatie:
Ik was in de gemeente Meerssen en ging daar uiteten, ik heb geparkeerd op de markt, het was vrijdagavond, na 18:00 uur, dan hoeft er niet meer betaald te worden. Er stonden een aantal rijden auto's en daar waren een aantal auto's tussenuit en op een van die plekken heb ik mijn auto geparkeerd.

Het was reeds donder toen ik parkeerde, en toen ik terugkwam heb ik die aankondiging van de parkeerboete niet gezien, die zag ik pas de ochtend erna. Ik ben toen gaan kijken op de website van de gemeente en las daar het volgende:
Niet buiten de vakken of op de stoep
Er wordt nog vaak buiten de vakken geparkeerd. In het hele centrum (ook op de Markt!) geldt dat u moet parkeren in de vakken. U riskeert anders een boete.
Mijn conclusie is dus dat ik schijnbaar buiten de vakken geparkeerd heb en met mij die hele rij auto's. De parkeervakken zijn zeer slecht aangegeven op de markt en zeker in het donker amper te zien. Zie heer een afbeelding van Google Street View:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZGmYYb7.jpg

Nu weet ik niet precies meer waar ik stond, maar ik vermoed dat de rij waar die fiat staat langer doorliep en ik daar tussen stond, waar dus geen plekken zijn, maar mijn idee is zelfs dat ik juist verder door stond waar de vakken wel zijn, maar helaas weet ik dat dus niet zeker.

Ik heb ook gekeken of er een foto op te vragen was, maar dat is niet het geval. Wat denken jullie, heeft het nut om in beroep te gaan tegen deze bekeuring, of moet ik mijn verlies nemen en de bekeuring betalen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik ga niet definitief zeggen van ja of nee, maar ik houd t op: Waarom niet? Als jij vermoed dat het zo was, zal je door in beroep te geen in ieder geval wat meer te weten komen over waar die bekeuring vandaan kwam. Ik zou zeggen dat als er meer auto's stonden, de agent die jou die boete heeft gegeven daar ook boetes aan heeft uitgedeeld en dat dus terug te zien is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als jij al niet meer zeker weet waar je geparkeerd hebt, waarom verwacht je dan dat degene die het handhaven dit ook niet goed wisten?

Betalen, balen en vergeten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 08:36
Het is een boete van 100€, ja dat is veel, maar dat is betaalbaar, en het komt niet op je strafblad.

In beroep gaan kost je in elk geval een advokaat, en wat tijd en geloop. Je kansen zijn altijd beter als je zelf verschijnt op de zitting. Dat kost je makkelijk een verlofdag.

De kans om vrijgesproken te worden schat ik niet hoger in dan 10%, als de boete bevestigd wordt, dan komt er nog eens makkelijk 100-200€ gerechtskosten bij.

In de grond van de zaak heb je zeker een fout begaan, je stond buiten je vak. Dat er verzachtende omstandigheden zijn is ook duidelijk, de vraag is alleen of een rechter daar in mee gaat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 12:20
Heb zelf twee keer een parkeerboete gehad in Maastricht. Een keer zelfs vanwege het "buiten de vakken parkeren" terwijl er op de gehele parkeerplaats geen vakken aangegeven waren, terwijl het terrein wel was aangegeven met bord E4. Met andere woorden: hier is iedereen ten alle tijde in overtreding, ook al staat er een mooi groot bord met een "P" erop.

Lang verhaal kort: beide keren in beroep gegaan, één keer zelfs voorgekomen (in geval zoals beschreven). De ervaring leert echter dat dit geen zin heeft. Dat gezegd hebbende, toch zou ik het een volgende keer weer proberen als je er echt van overtuigd bent dat jou geen blaam treft.

Maar om eerlijk te zijn, in jouw situatie denk ik dat je héél zware papieren hebt. Het argument "ik weet niet zeker of ik binnen of buiten het vak heb geparkeerd" is niet ijzersterk.

[ Voor 13% gewijzigd door Ardbeg10 op 20-12-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:26
Hier kun je meer informatie vinden:
https://www.rechtspraak.n...0-4007-98f7-52463cbdc3340

Als je overtuigt bent dat je niet wat verkeerd hebt gedaan en/of dat het te onduidelijk was waar je mag/moet parkeren is het wellicht zinvol om de boete aan te vechten.

Wellicht zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en je van advies kunnen voorzien.
Ook zie ik nu al extra kosten voorbij komen, lijkt me dat je eerst duidelijkheid wil hebben wat je te wachten staat. Over extra kosten kan ik niets vinden op de link hierboven vermeldt. Daar is te lezen dat als je in het gelijk gesteld wordt, de boete (deels) vervalt. Krijg je geen gelijk, blijft de boete gehandhaafd.

Bij snelheidsboetes vraag ik altijd de foto's op via digid of telefonisch. Dan weet ik pas zeker dat het terecht is.

[ Voor 12% gewijzigd door Purehz op 20-12-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb laatst ook een boete gehad voor het niet parkeren binnen de vakken bij mij in de straat. Werd altijd gedoogd doordat er parkeerplekken waren verwijderd. Maar op een zondagmiddag hadden ze besloten dit niet meer te doen. Ook was het er onduidelijk of het een woonerf of 30km zone was.

Hier heb ik bezwaren tegen ingediend. De handhaver wordt dan om tekst en uitleg gevraagd en krijgt meestal gelijk tenzij jij kunt bewijzen dat je niks fout hebt gedaan. En aangezien je dit niet kunt is de kans dat je gelijk krijgt erg klein.

Daarnaast is het wel zo dat je bezwaar aan kunt tekenen en zij dan binnen 16 weken moeten reageren. Gebeurd dit niet dan word je bekeuring kwijt gescholden.

edit: Mocht je na je bezwaar geen gelijk krijgen dan kun je tegen deze beslissing in beroep gaan. Dit kost je € 120,00. Of je dit terug krijgt als je dan gelijk krijgt weet ik niet. Maar pas bij het beroep komen er extra kosten bij.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Ghost16 op 20-12-2017 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:23
Je kan natuurlijk bezwaar maken. Persoonlijk denk ik niet dat je verhaal sterk genoeg is. Parkeervakken zijn zichtbaar. Misschien niet goed, maar volgens mij wel goed genoeg.

Je krijgt een boete omdat je iets verkeerd hebt gedaan, dit kan bewust en onbewust zijn.
Als jij 130 rijdt omdat je denkt dat het de geledende maximale snelheid is, maar achteraf krijg je een boete en bleek dit 100 te zijn. Dan ben je jezelf ook niet bewust van de overtreding, je doet het zelfs niet expres, maar de boete is terecht. Kan je vergelijken met deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Bezwaar maken kan, wellicht kun je er fotos uithalen zodat je het zeker weet en misschien is die bon gewoon verkeerd uitgeschreven omdat de agent het zelf ook niet duidelijk zag. Maar ik neem aan dat dit wel een favoriet parkeerplaatsje is van oom agent en dat die echt wel weet wat die aan het doen is daar. Zo super duidelijk zou het donker misschien niet zijn maar er ligt wel een lijn... neem aan dat je die gewoon kan zien al is het donker.

Ik denk dat het uiteindelijk uitkomt als verspilde moeite, gewoon betalen en van leren.

Het is mij 1 keer gelukt, maar was wel een hoop tijd en moeite en gelukkig had ik zelf fotos van die desbetreffende dag dat het totaal niet duidelijk was maar goed, dat moet maar op dat moment net bij je opkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Kadardar op 20-12-2017 14:45 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Als je verplicht moet parkeren in een parkeervak is het argument "ik kon niet goed zien of dit wel of geen parkeervak was" niet echt overtuigend. Als je het vak niet kon zien, zal het er waarschijnlijk niet geweest zijn, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Conono schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:03:
Als je verplicht moet parkeren in een parkeervak is het argument "ik kon niet goed zien of dit wel of geen parkeervak was" niet echt overtuigend. Als je het vak niet kon zien, zal het er waarschijnlijk niet geweest zijn, wel?
Als er allemaal auto's naast elkaar staan, het donker is en ik zie een plek tussen twee auto's ga ik me niet heel snel afvragen of ik wel in een parkeervak sta :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 09:34

Grannd

da Granndest

The_Ghost16 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:34:
Daarnaast is het wel zo dat je bezwaar aan kunt tekenen en zij dan binnen 16 weken moeten reageren. Gebeurd dit niet dan word je bekeuring kwijt gescholden.
Ik ben zo ongeveer rond 2012 een keer in bezwaar gegaan waarbij meermaals dit soort termijnen overtreden zijn, vervolgens is de boel voorgekomen en heb ik (naast mijn originele argumenten tegen de bekeuring) de overschrijding van de termijnen ook aangevoerd.
De kantonrechter vond mijn eerste argumenten niet gegrond, en had net zo goed geen boodschap aan de overschrijding van de termijnen, als het écht te lang had geduurd zou het wel niet meer zijn voorgekomen. Nu dat het voorgekomen was kon zij een oordeel vellen, en haar oordeel was dat ik de bekeuring moest betalen... Toen heb ik de boel verder maar laten varen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 07-06 19:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

miicker schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:17:
Als er allemaal auto's naast elkaar staan, het donker is en ik zie een plek tussen twee auto's ga ik me niet heel snel afvragen of ik wel in een parkeervak sta :p
Tsja, je kunt je afvragen wiens schuld dat dan is :) Ik zeg niet dat ik niet zie hoe dat kan gebeuren maar je had het gewoon kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
[...]

En als jij tussen een rijtje auto's rijdt op de snelweg met 150 km/u denk je dat het dan wel zal mogen?

Ik begrijp de verwarring wel enigzins, maar juridisch is het geen steekhoudend argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tommie12 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:25:
In beroep gaan kost je in elk geval een advokaat, en wat tijd en geloop.
Beginnen met bezwaar. Ik heb een paar weken geleden bezwaar aangetekend voor een parkeerboete, gewoon een goed beargumenteerde brief gestuurd aan het adres dat op de site vd gemeente staat. Een paar weken later kreeg ik bericht dat ik idd niet hoef te betalen. Geen advocaat nodig, weinig tijd (goede brief schrijven) en geen lopen (maar inloggen via DigiD).

De vraag is of het een goed argument is. Maar: niet geschoten is altijd mis. Ik vermoed echter dat de gemeente 'welles' gaat zeggen, al was het maar omdat ze anders nog een boel andere boetes hebben terug te draaien. Iedere foutparkeerder zal vast een boete hebben gekregen.

Als miicker er inderdaad echt een zaak van maakt, wordt het een ander verhaal qua moeite en kosten. (Maar met denk ik dezelfde lage winstkans).
[Advocaat vd duivel]
'Iedereen reed 130, ik reed gewoon in het treintje mee. Het is dus niet eerlijk dat ook ik een boete kreeg als blijkt dat 120 de max was?'
[/avdd]

Edit: oeps, ik ben spuit11.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 06:50
Falcon schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:22:
Als jij al niet meer zeker weet waar je geparkeerd hebt, waarom verwacht je dan dat degene die het handhaven dit ook niet goed wisten?

Betalen, balen en vergeten.
Omdat die tegenwoordig (althans, bij mij in de gemeente) altijd een foto maken als ze een auto zien die niet betaald heeft / fout geparkeerd staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Geen PFSL, dus move PFSL->VV

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

234FaTaLiTy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:39:
[...]

Omdat die tegenwoordig (althans, bij mij in de gemeente) altijd een foto maken als ze een auto zien die niet betaald heeft / fout geparkeerd staat. :)
Ik lees in de startpost dat dit hier niet het geval is.. your point being? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 06:50
Falcon schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:42:
[...]

Ik lees in de startpost dat dit hier niet het geval is.. your point being? :)
Oops, my bad, net de laatste regel niet gelezen :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Als ik twee auto's voor me met 140 zie blazen, dan ga ik me niet heel snel afvragen of ik hier misschien 100 mag.

Een kulargument, dit gaat geen steek houden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je kunt altijd proberen om bezwaar aan te tekenen. Zorg dan wel voor zeer goede onderbouwing. Het liefst bijv. met foto's in een vergelijkbare situatie (donker/regen) waaruit blijkt dat de aanwezigheid van belijning op het terrein niet goed zichtbaar was op de plek waar je geparkeerd stond. Wat ik misschien nog zou aandragen is dat je op die foto van streetview een soort grote vierkant om het gehele terrein ziet, waardoor je in de veronderstelling was dat daarbinnen geparkeerd mocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Het indienen van een bezwaar kost je alleen wat tijd, dus ik zou het altijd doen, zeker als je het onterecht vind (ook al was je fout). (ik heb nog altijd spijt dat ik niet tegen 1 boete in bezwaar ben gegaan van jaren terug)

Uit de foto zie ik de borden niet, en wat daar op staat. Volgens mij moet er een P / P (verbod) zone met onderbord alleen in de vakken staan wil dit gelden. Dus dat zou ik eerst even uitzoeken. Maar ik ben geen jurist en heb al een paar jaar geen bezwaar meer gemaakt....

Overigens zou ik je bezwaar niet te veel uit wijden over de reden, Je kunt zeggen dat naar jou mening je niet incorrect hebt geparkeerd en je de boete onterecht vind en je hen vraagt om aanvullende informatie/bewijs.

Ik zou niet zeggen dat je niet weet of je in een vak stond of er over twijfelt, of dat je het niet hebt gezien. . Als je niet een bon had gehad, was je nog steeds in de veronderstelling geweest dat je goed had geparkeerd. De bon is de oorzaak van de twijfel, dan kan je 2 zaken betwijfelen 1) de bon 2) of je wel juist heb geparkeerd. Je gaat al uit van het laatste.... (ik heb een keer een bon voor niet parkeergeld betalen gehad in de straat waar de handhavers hun kantoor hebben. De handhaver had de verkeerde straat ingetikt. Als 1 straat is die je kent, is het de straat waar je werkt.... Ik heb gelijk gekregen, want ik had wel betaald voor die straat),

Bij het maken van een bezwaar, geef nooit meer informatie aan hen, of bevestig dingen aan hen in je bezwaar. De vraag is hoever je dit wilt door trekken, zo kan je aangeven dat je 1) daar niet heb fout geparkeerd, dat is wat anders dan 2) dat je daar hebt geparkeerd, maar niet fout. In de laatste bevestig je dat je daar was. Bij het eerste laat je het nog open.

De kasn op succes van je bezwaar hangt van een aantal factoren af, gelijk hebben hoeft daarbij niet mee te spelen (maar kan helpen). Ik heb ook eens een terechte parkeer boete aangevochten en gelijk gekregen (omdat er niet onomstreden kon worden vastgesteld dat de overtreding door mijn auto was begaan aangezien zij zelf fouten maakten bij het opstellen van de bon. Daarvoor moest ik wel naar de rechter).

Ga er niet vanuit dat de bon correct is en dat de boa weet wat ie doet. idem geld het voor de gemeente. Er zijn heel wat bonnen afgewezen omdat een besluit van de gemeente niet goed is door gevoerd/aangekondigd, borden niet goed zijn geplaats, boa akte verlopen etc. Aan hun kant kan veel mis zijn.

In plaats van een bezwaar (let wel op het aflopen van de termijn) kan je even bellen om meer informatie alvorens te beslissen, als ze een foto of zo hebben, moet je op andere zaken richten dan als ze dat niet hebben.

Ik zou het niet doen zoals Palomar hierboven beschrijft, ik zou eerst de gemeente maar laten aantonen dat je fout geparkeerd stond in je eerste bezwaar. Als je met de argumenten zoals Palomar aankomt en de gemeente heeft alles goed voor elkaar wijzen ze je bezwaar af.

Flitsservice heeft wel wat voorbeelden van bezwaarschriften, kan je altijd wat teksten uit lenen of inspiratie aan op doen

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 20-12-2017 16:48 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Grannd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:17:
[...]

Ik ben zo ongeveer rond 2012 een keer in bezwaar gegaan waarbij meermaals dit soort termijnen overtreden zijn, vervolgens is de boel voorgekomen en heb ik (naast mijn originele argumenten tegen de bekeuring) de overschrijding van de termijnen ook aangevoerd.
De kantonrechter vond mijn eerste argumenten niet gegrond, en had net zo goed geen boodschap aan de overschrijding van de termijnen, als het écht te lang had geduurd zou het wel niet meer zijn voorgekomen. Nu dat het voorgekomen was kon zij een oordeel vellen, en haar oordeel was dat ik de bekeuring moest betalen... Toen heb ik de boel verder maar laten varen.
Dit is toch een totaal brevet van onvermogen van de rechter in kwestie? :o :X

Ondanks dat op wettelijke gronden een sepot zou moeten volgen, besluit ze om jou een oor aan te naaien omdat ze chagrijnig is dat ze om 9.00 in de rechtbank moest zijn... (aanname ;) )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

jeanj schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:38:
Ik zou het niet doen zoals Palomar hierboven beschrijft, ik zou eerst de gemeente maar laten aantonen dat je fout geparkeerd stond in je eerste bezwaar. Als je met de argumenten zoals Palomar aankomt en de gemeente heeft alles goed voor elkaar wijzen ze je bezwaar af.
Dit is bestuursrecht en daar zit de bewijslast bij de betrokkene, in strafrecht heb je met een verdachte te maken en ligt de bewijslast inderdaad bij de ander.

Zie het als een belastingaanslag, klopt het niet? Dan moet jij dat bewijzen en niet de belastingdienst.
jeanj schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:38:
Het indienen van een bezwaar kost je alleen wat tijd
Je kan feitelijk niet in bezwaar gaan, maar je gaat in beroep, dat is de juiste term.

TS, betaal trouwens wel de boete en ga dan in beroep, anders lopen de kosten die je vermeld ziet staan op de bekeuring door en zit je straks aan 200% van het bedrag voordat er überhaupt iemand naar je gereageerd heeft. Als de bekeuring onterecht is krijg je het geld terug.
De kans om vrijgesproken te worden schat ik niet hoger in dan 10%, als de boete bevestigd wordt, dan komt er nog eens makkelijk 100-200€ gerechtskosten bij.
Je kan niet worden vrijgesproken van een mulder feit. Jouw beroep wordt gegrond of ongegrond verklaart. Verder zitten er geen kosten aan verbonden behalve jouw tijd.

Komop, iedereen haalt hier termen door elkaar.
Juist info is hier te vinden:

https://www.rechtspraak.n...edure-verkeersboetes.aspx

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-12-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je het gevoel hebt dat je onrecht aangedaan wordt, maak je bezwaar !

* je komt aanrijden met verlichting aan, dan zie je of je parkeert in parkeervak of niet.
Je rijdt toch ook niet tegen andere auto's, paaltjes aan ? Jij hebt gewoon klakkeloos je auto geparkeerd, naast waarschijnlijk andere overtreders. >:)

;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

In beroep gaan kost je in elk geval een advokaat, en wat tijd en geloop. Je kansen zijn altijd beter als je zelf verschijnt op de zitting. Dat kost je makkelijk een verlofdag.

Als eerste hoef je niet meteen voor de rechter te verschijnen, sommige zaken kun je simpelweg via een brief doen. Een advocaat kan je helpen maar bij een goed onderbouwde motivatie kun je het ook prima zelf af.

Bezwaar maken zelf kost op zich niks, mocht een officier van justitie je willen spreken dan zal dat ook nog niet in de papieren lopen en zelfs dan kan het nog buiten de rechtszaal om. Dus om meteen de boel op te blazen tot iets groots is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Thanks voor alle antwoorden, ik ga in ieder geval de boete betalen. Ik heb nog maar een aantal dagen om bezwaar in te dienen, aangezien dat maar 6 weken kan en die al bijna verstreken zijn.

Aan alle reacties te lezen vraag ik me af hoeveel nut het heeft, op zich kost het opstellen van een bezwaar brief niet enorm veel tijd, dus misschien dat ik dat ga doen en anders, tja, dan ben ik €100 armer, maar dat is ook niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:00
In principe mag je ook buiten de vakken parkeren, tenzij expliciet aangegeven is dat dat niet mag, bijvoorbeeld met een (zone-)bord E1, E4 of G5.
De vraag is dus, is er ter plekke aangegeven dat er een parkeerverbod buiten de vakken is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
@ASW1 Bij het inrijden van de markt staat bord E10 RVV BW111

Afbeeldingslocatie: https://www.meerssen.nl/afbeelding/parkeren_-_bord_betaald_parkeren_281510

Met onderbord: Parkeren verboden op donderdag tussen 8.00 en 17.00 h
Betaald parkeren
In Meerssen-centrum geldt bovendien op de meeste plekken betaald parkeren van maandag t/m vrijdag van 9-18 uur en zaterdag van 9-17 uur. Dit wordt aangegeven met borden als u het centrum binnenrijdt (zie afbeelding). De parkeerregels staan ook op de parkeermeters.

Niet buiten de vakken of op de stoep
Er wordt nog vaak buiten de vakken geparkeerd. In het hele centrum (ook op de Markt!) geldt dat u moet parkeren in de vakken. U riskeert anders een boete.
TS was daar op vrijdagavond, na 18:00 uur, het is dus gratis parkeren. Maar dat moet dan wel plaatsvinden binnen een parkeervak?
4. Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E10, E12 of E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.
Dus ik zie het somber in voor de TS.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Puch-Maxi schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:48:
@ASW1 Bij het inrijden van de markt staat bord E10
Dat plaatje van je is geen verkeersbord (in de zin van het RVV 1990) dat het parkeren buiten de vakken verbiedt.
Het is een informatiebord betreffende de lokale parkeerverordening.

Bord E10 is overigens een parkeerschijfzone (wel een verkeersbord), daarin mag je inderdaad niet buiten de vakken parkeren.

[ Voor 17% gewijzigd door ASW1 op 20-12-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@ASW1 Goed opgemerkt, je hebt gelijk! Dit bord is een RVV BW111 dus dan zou de gemeentelijke parkeerverordening van toepassing zijn. http://decentrale.regelge...el/Meerssen/CVDR69988.pdf
Mogelijk staat het stuk over parkeervakken daar niet in, dan zou TS nog een kans kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met de parkeerverordening heeft de beschikking die TS gekregen heeft niets te maken; hij zal deze gekregen hebben voor een RVV 1990 gedraging.
Zelf vermoed ik dat het hele gebied een E1 zone is. In dat geval is de vraag of dit consequent op alle toegangswegen is aangegeven of dat het mogelijk is op de markt te komen zonder er één tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat is inderdaad het geval, het hele centrum van Meerssen ligt in een parkeerverbodzone :P

• Grannd

Grannd

da Granndest

Wok schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:17:
[...]

Dit is toch een totaal brevet van onvermogen van de rechter in kwestie? :o :X

Ondanks dat op wettelijke gronden een sepot zou moeten volgen, besluit ze om jou een oor aan te naaien omdat ze chagrijnig is dat ze om 9.00 in de rechtbank moest zijn... (aanname ;) )
Eerder: 18- of 19-jarige snotneus staat voor je neus met wat lullige argumentjes waarom die zijn boete voor door rood licht fietsen niet hoeft te betalen.
Vervolgens zijn er door het OM/Justitie wat foutjes gemaakt waardoor die snotneus ook nog eens gelijk zou krijgen?
Dat ging de rechter in kwestie gewoon effe negeren, die jongen is door rood gefietst, geeft het zelf half toe, die moet gewoon een boete betalen.

Op dat moment dacht ik ook in de lijn zoals jij dacht, nu ik bijna 10 jaar ouder ben realiseer ik me dat de rechter in kwestie misschien ook wel gewoon haar werk deed: zorgen dat mensen die met een lullig argument onder een boete uit proberen te komen gewoon hun boete moeten betalen.

Anoniem: 632581

Mijn oud leraar recht. Had ooit ook een bezwaar ingediend omdat zijn vrouw blijkbaar te hard had gereden in zijn auto. Door een goed geformuleerde brief aan de (officier van justitie, merkte daardoor dat hij op de hoogte was van de regels) heeft de zaak uiteindelijk laten vallen.

• ASW1
Grannd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:18:
nu ik bijna 10 jaar ouder ben realiseer ik me dat de rechter in kwestie misschien ook wel gewoon haar werk deed: zorgen dat mensen die met een lullig argument onder een boete uit proberen te komen gewoon hun boete moeten betalen.
Dat is niet het werk van de rechter maar van het OM. Het werk van de rechter is de wet toe te passen, niet om op de stoel van de aanklager te gaan zitten.
En ja, regels gelden niet alleen voor de betrokkene maar ook voor het OM en de rechter is er juist om dat te waarborgen.

• Grannd

Grannd

da Granndest

ASW1 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:35:
[...]

Dat is niet het werk van de rechter maar van het OM. Het werk van de rechter is de geest van de wet toe te passen, niet om op de stoel van de aanklager te gaan zitten.
En ja, regels gelden niet alleen voor de betrokkene maar ook voor het OM en de rechter is er juist om dat te waarborgen.
Effe toegevoegd, nu klopt het weer ;)

Die wet bestaat niet zodat een slim ventje zich onder z'n boete uit kan wezelen. Dus daar houdt de rechter zich (vind ik nu) terecht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:15
ASW1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:54:
In dat geval is de vraag of dit consequent op alle toegangswegen is aangegeven of dat het mogelijk is op de markt te komen zonder er één tegen te komen.
Inwoner van Meerssen hier;

Dat staat gewoon aangegeven.

Advocaat van de duivel;

Fijn dat ze ook een keer 's avonds geschreven hebben. Die vakken staan er niet voor niks. Het is vaker niet dan wel mogelijk om weg te rijden als je hem wél gewoon in een vak hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 20:26
Je kan feitelijk niet in bezwaar gaan, maar je gaat in beroep, dat is de juiste term.

Komop, iedereen haalt hier termen door elkaar.
Juist info is hier te vinden:

https://www.rechtspraak.n...edure-verkeersboetes.aspx
Lees de tekst van je eigen link nog eens goed door: eerst bezwaar maken, daarna in beroep. En niet je boete betalen als je nog in de formele procedures zit van bezwaar en beroep.

[ Voor 9% gewijzigd door Afrit13 op 22-12-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tha_T schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:01:
[...]

Inwoner van Meerssen hier;

Dat staat gewoon aangegeven.

Advocaat van de duivel;

Fijn dat ze ook een keer 's avonds geschreven hebben. Die vakken staan er niet voor niks. Het is vaker niet dan wel mogelijk om weg te rijden als je hem wél gewoon in een vak hebt gezet.
Misschien moet je anders even in een hoekje gaan huilen als je er zo'n moeite mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Kom op man, volgens de letter van de wet zat je waarschijnlijk gewoon fout. Wil je de boete aanvechten dan moet je het hebben van redelijkheid van de rechter danwel OvJ. Mensen naar een hoekje verwijzen om te gaan huilen, zeker als die er dagelijk last van hebben, is dan niet zo toepasselijk.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@iichel ik ontken ook nergens dat ik fout zat. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Maastricht en kom daar nog regelmatig, dus ik weet wel hoe de markt van Meerssen eruit ziet, en dan hoef ik geen slap lulverhaal te horen van iemand die zich ergert aan auto's buiten de vakken op de markt. Die vakken zijn speciaal zo gemaakt om de normale burgers uit te kunnen melken, te onduidelijke vakken, slecht aangegeven. Ja het was mijn schuld, maar ik hoef hier dan een verhaal te lezen over iemand die er wakker van ligt dat er om om 9 uur 's avonds auto's buiten de vakken staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Ja oke, dat snap ik, maar laten we het een beetje volwassen houden hier :-) Dit komt de sfeer van 't topic ook niet ten goede zo.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:15
miicker schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:51:
[...]

Misschien moet je anders even in een hoekje gaan huilen als je er zo'n moeite mee hebt.
Wow, de fuck dude? Ik zou dat ook in je verweer zetten :/
miicker schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:59:
@iichel ik ontken ook nergens dat ik fout zat. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Maastricht en kom daar nog regelmatig, dus ik weet wel hoe de markt van Meerssen eruit ziet,
Lijkt me sterk anders weet je ook wel hoe die vakken liggen.
Die vakken zijn speciaal zo gemaakt om de normale burgers uit te kunnen melken, te onduidelijke vakken, slecht aangegeven. Ja het was mijn schuld, maar ik hoef hier dan een verhaal te lezen over iemand die er wakker van ligt dat er om om 9 uur 's avonds auto's buiten de vakken staan.
Je vult in. Je weet helemaal niet waar ik al dan niet last van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:55
@iichel ik ontken ook nergens dat ik fout zat. Ik kom zelf oorspronkelijk uit Maastricht en kom daar nog regelmatig, dus ik weet wel hoe de markt van Meerssen eruit ziet, en dan hoef ik geen slap lulverhaal te horen van iemand die zich ergert aan auto's buiten de vakken op de markt. Die vakken zijn speciaal zo gemaakt om de normale burgers uit te kunnen melken, te onduidelijke vakken, slecht aangegeven. Ja het was mijn schuld, maar ik hoef hier dan een verhaal te lezen over iemand die er wakker van ligt dat er om om 9 uur 's avonds auto's buiten de vakken staan.
Met deze kinderachtige en persoonlijke reacties heb je wat mij betreft alle sympathie verspeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 17:17
Misschien is het tijd om 100 euro over te maken, je komt er vaker en weet dat je er niet buiten de vakken mag staan.

Inwoners geven aan dat jouw gedrag zeer vervelend is voor de mensen die wel in een vak staan.

Hopelijk weet je nu waarvoor de vakken er zijn, en hoe je 100 euro kan besparen door een paar meter te lopen.

Bezwaar aantekenen voor een overtreding die je bewust gemaakt hebt is redelijk kansloos en in mijn ogen maak je dan een beetje misbruik van de rechten die je hebt. (Zou terecht zijn als je dan ook de kosten van je bezwaar zelf aftikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54
Tja die handhaver kan natuurlijk niet ruiken of jij de eerste was die de auto buiten de strepen parkeerde of het “slachtoffer” die hem achteraf er maar neer zette.

Ik begrijp je frustratie wel, heb hetzelfde een keer gehad maar toen had het ook gesneeuwd dus waren de lijnen niet zichtbaar. (Had ook boete gekregen)

Op drukke plekken komt dit helaas vaker voor, enige wat je kunt doen is foto maken om proberen te laten zien dat jij niet de starter was. Niet dat je het daarmee direct wint, maar zou wel helpen.
Of hem ergens anders parkeren maar in de stad heeft dat vaak weer andere consequenties (verder lopen)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:46
Als je weet dat je fout zit, waarom ga je dan bezwaar aantekenen?

Wees een volwassene, neem je verantwoordelijkheid en leer van je fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Soms missen wij als mods ook even de TRs voor het topic. Toch dank voor iedereen die een TR heeft ingediend.

Verder lijkt het mij verstandig als de TS de volgende keer wat netter omgaat met degene die reageren hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.