Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maquis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 11:08

maquis

Maak je niet te sappel........

Topicstarter
Mijn vraag

Na dat ik een oudere image volledig inricht en update, geef ik een licentiecode op en activeer ik het systeem succesvol. Daarna image ik de complete schijf met trueimage en zet deze image op een identieke machine.
Als ik dan de machine probeer te activeren op een nieuwe (andere) licentie, dan krijg ik de melding dat deze windows niet geactiveerd kan worden. (0xc004f200)

Zet ik de oudere (niet volledig ingerichte en niet verder geupdate) image terug, dan kan ik dit wel.

Als ik daarna hier weer een image van maak en deze op een 3e identieke machine terugzet en een 3e licentie invoeren en probeer te activeren, dan herhaalt het probleem zich.

Iemand die zich hier in herkent? Komt voor sinds de fall update. Daarvoor nooit problemen mee gehad.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wij werken op shuttles sh1110R4 barebones. identieke hardware revisies

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Elke keer als ik een image terug zet, staat de tijd een uur terug, die ik dan opnieuw moet instellen.

[edit: irrelevante regel over het kunnen updaten verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door maquis op 22-12-2017 13:41 ]

GruB God

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Heb je hier het nu over het activeren? Want anders lijkt het er gewoon op dat je pas moet activeren als het op de juiste machine is geïnstalleerd (wat mij ergens ook wel logisch lijkt, je kunt ook updaten zonder licentie namelijk)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maquis

maquis

Topicstarter
Ja gaat inderdaad over het activeren. Updaten is inderdaad niet relevant. regel ook verwijderd uit originele text.

Merk dat als ik de machine de dag er na opnieuw opstart, hij de licentie wel heeft geaccpeteerd. Daarna wederom een image gemaakt en deze wederom geplaatst op een nieuwe machine en kan wederom niet activeren.

Dus uiteindelijk pikt hij de activatie wel, maar om hier nou elke keer een dag op te moeten wachten.

Maar ga binnenkort een machine inrichten en een image maken zonder windows licentie. Kijken of het probleem dan ook aanwezig is.

[ Voor 66% gewijzigd door maquis op 22-12-2017 13:44 ]

GruB God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is het niet zo dat bij windows 10 mac adressen en andere hardware speciefieke zaken geregistreerd worden bij het activeren. Dus het vervangen van een moederbord kan er dan voor zorgen dat je opnieuw een windows installatie moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maquis

maquis

Topicstarter
Dat klopt. Daarom gebruiken wij ook nieuwe licenties voor de nieuwe hardware. Alleen de software blijft het zelfde doordat wij images plaatsen van machines uit de zelfde serie. En bij het activeren van de nieuwe licentie op de nieuwe machine gaat het dus wat stroef, zoals hierboven omschreven.

Wij doen dit al jaren zo, en is eigenlijk nooit fout gegaan.

GruB God