Potloodtruc mislukt.....wat nu?? Gummen??

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 20:42
Het lijkt alsof mijn overclock-potlood-truc is mislukt. (zie mijn vorig topic).
Schijnbaar staan de streepjes niet helemaal goed, of heb ik misschien wel een verkeerd soort potlood gebruikt ??
Feit is, dat de PC niet wil POST-en als ik de FSB of de multiplier verander.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik de potloodstreepjes die ik op de proc heb gezet er weer af (om nieuwe aan te kunnen brengen)

Kan ik dit gewoon uitgummen.....of klinkt dat echt volslagen belachelijk??

Jullie tips graag !!

Verwijderd

Gummen ja.... no problemo..... dan weer ff opnieuw tekenen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uitkijken voor de uitstekelsjes (ofzo) en dan gewoon gummen. Eventueel ff afvegen met wasbenzine ofzo (doe ik de core ook mee altijd). :)

Verwijderd

volgens mij heb ik dit probleem nu ook,

Ik verzet de multiplier bijv op 8.5
FSB = 100

(standaart is 8x100)

en dan save and exit -> boot hij met Duron 8x100 ???

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
gummen maar goed opletten
dat je het grafiet niet versreid tussen de bruggen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ander (vul)potlood gebruiken .. en ff langs een (pin)pas tekenen :)

gaat idd niet altijd goed...soms kan je maar bepaalde multipliers gebruiken ofzo ... dan staat er 1tje niet goed heel naar maar

keep-on-trying .. youl get it right ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ok thnx, zal's proberen :)

Verwijderd

ja nu wel :)
thanks

heb trouwens gegumt en schoongemaakt met wasbenzine daarna gekleurt met pinpas ernaast :)

Verwijderd

Hmm alleen de multiplier heb ik nog niet goed gekrast volgens mij want als ik die omhoog gooi verandert er nix...

straks toch nog 's checken :)

Verwijderd

gewoon de L1-bruggen solderen, heb je nooit meer gezeik. Heb ik ook gedaan, in het begin wat mis geklodderd etc, na +/- 10 keer proberen is het gelukt.

Verwijderd

Ff vraagje:
wat heb ik verkeerd gekleurd?

ik zet in de bios 9.5x100
en bij bootup: 750mhz

:?

Verwijderd

ff schoppen /\

sorry haast :( moet straks weg en vanavond geen tijd :(

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:44 schreef happy3736 het volgende:
gummen maar goed opletten
dat je het grafiet niet versreid tussen de bruggen
daar heb je ook nog wat voor: wasbenzine of je eigen kwijl :o

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 13:26 schreef masterwill het volgende:
ff schoppen /\

sorry haast :( moet straks weg en vanavond geen tijd :(
in jouw geval KUN je mzzl hebben, als je het voltage op max zet en je fsb naar de 133mhz schopt dan draait tie op 8*133=1064, OW das pijnlijk trekt tie niet. :+ Met een 750mhz duron gaat dit wel.

nog maar een keer erug voorzichtig en precies mbv een loep inkleuren....... o ja slijp je punte na het inkleuren van elke brug, scheelt altijd weer.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
veel mensen zijn volgens mij te voorzichtig (blijkt aan de topic titel alleen al) je moet met potloden best wel HARD drukken, goed krassen, over de L1 bruggen moeten dikke strakke lijntjes grafiet liggen.
je moet niet aaien en 1 dun potlood streepje zetten.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
werkt dat strepen tussen de brugjes ook met een AVIA Athlon 1100?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 12 juli 2001 14:26 schreef dodemaa het volgende:
werkt dat strepen tussen de brugjes ook met een AVIA Athlon 1100?
GAAAAAAAP!!!!!! |:(

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 20:42
De aaibaarheidsfactor van een processor vind ik niet erg hoog, dus ik heb zeker niet zitten aaien.

Er liggen dikke lijntjes tussen de bruggen, maar het werkt dus niet.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 13:55 schreef salvador4 het volgende:
veel mensen zijn volgens mij te voorzichtig (blijkt aan de topic titel alleen al) je moet met potloden best wel HARD drukken, goed krassen, over de L1 bruggen moeten dikke strakke lijntjes grafiet liggen.
je moet niet aaien en 1 dun potlood streepje zetten.
dit heb ik dus ook alleen werkt nog steeds niet goed blijkbaar :(

Verwijderd

als ik mijn duron in kleurt, en dan de multipl en voltage verhoog, dan wil mijn pc niet meer starten (Beeld valt weg)
heb een kt133a chipset, dus heb nu op 7x133 draaien
ik zal echt heel graag mijn multipl verhogen ipv fsb...
maar ja, ik heb al 10x ofzow geprobeerd met die strepen, noooit werkt

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
Heeft iemand al eens andere methodes geprobeerd om die amd te unlocken ?
Ik heb eens iets gelezen over spul dat ook gebruikt wordt om achterruitverwarming te repareren, dat zou ook werken.
En er zou zilver epoxy zijn, maar die kun je bijna nergens kopen.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Verwijderd

vanaf welke atlhon's zijn de bruggen al standaart ge-unlockt?

Verwijderd

1200

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 16:17 schreef Quorton het volgende:
Heeft iemand al eens andere methodes geprobeerd om die amd te unlocken ?
Ik heb eens iets gelezen over spul dat ook gebruikt wordt om achterruitverwarming te repareren, dat zou ook werken.
En er zou zilver epoxy zijn, maar die kun je bijna nergens kopen.
Bison Elektro. Dat is geleidende lijm/verf om printplaat verbindingen te herstellen.

Heb ik ook gedaan, kost echter iets van 30-35 piek. Bijna elke ijzerwaren boer of bouwmarkt heeft het.
:Y)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

wat ik altijd doe om de streepjes weer weg tehalen, is zo'n oor pruts ding (ook wel watten staafje ;) ) ff nat maken (gewoon met water) en dan poetsen maar, gaat prima.
wat ik trouwens ook heb onder vonden is dat om een of ander vaage reden de "halve" multiplyers nooit werken (dus 7.5 , 8.5 , 9.5 enz) dus ik draai nu gewoon op 10x100 en dat gaat wel goed, 10.5x100 is bij mij ineens 650 :? , ook moet je niet als je streepjes het niet doen nog een keer over dezelfde streepjes gaan zitten kleuren want dat werkt niet, gewoon weg peoetsen en overnieuw zetten.
daarna is het handig om er bv een plakbandje overheen te gooien, dan blijft de boel wat langer zitten :).

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op donderdag 12 juli 2001 16:54 schreef Hooi het volgende:

[..]

Bison Elektro. Dat is geleidende lijm/verf om printplaat verbindingen te herstellen.

Heb ik ook gedaan, kost echter iets van 30-35 piek. Bijna elke ijzerwaren boer of bouwmarkt heeft het.
:Y)
ik heb dat dus ook gedaan en bij werkte zelfs dat niet, dus nou krijg ik die zooi er niet meer af (heb dus inmiddels maar een nieuwe proc gekocht) maar weet jij een methode om het er toch weer af te krijgen?(voor me 2e pc).

Verwijderd

yes, goed geunlockt, maar het lijkt alsof m'n Duron 800 niet veel hoger wil, op 900 Mhz al register fouten

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 12 juli 2001 17:03 schreef lange het volgende:
ik heb dat dus ook gedaan en bij werkte zelfs dat niet, dus nou krijg ik die zooi er niet meer af (heb dus inmiddels maar een nieuwe proc gekocht) maar weet jij een methode om het er toch weer af te krijgen?(voor me 2e pc).
Ik heb m'n Duron 3 keer ingekleurd met die Bison zooi, probeer eerst een wattenstaafje met wasbenzine, goed poetsen.. Lukt dat niet (hoe langer het erop zit hoe moeilijker het eraf te krijgen is), probeer dan een beetje thinner.. Niet teveel want thinner is nu eenmaal wat agressiever, maar je hoeft niet bang te zijn dat je meteen je processor molt ofzo.. Dan de restjes weer met wasbenzine schoonmaken en dan issie weer lekker schoon!

Ik kreeg trouwens het idee dat er mensen zijn die denken dat die unlock truuk ook gedaan moet worden om de FSB te verhogen (3e en 4e post in deze thread van masterwill), dat is dus niet zo. Is enkel om de multiplier te kunnen veranderen!
Pagina: 1