Advies over USB "Geluidskaart"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik ben op zoek naar een goede oplossing om mijn speakers aan te sluiten.
Voorheen had ik een Soundblaster Z maar die heb ik na de upgrade van mijn Systeem verkocht. Toen had ik een moederbord met slechte audio chip dus was dat een must om goed geluid te krijgen.

Het nieuwe systeem heeft een MSI Z370M AC Gaming Pro moederbord met ALC1220 chip. Zou ook meer gescheiden moeten zijn dus ik dacht prima audio oplossing die Soundblaster Z kan weg.

En met de boxen die ik toen gebruikte oude Philips DSS350 2 way speakers en een sub aangesloten via 3,5mm jack. En later ook nog Edifier R1100 speakers. En dat werkte prima.

Echter heb ik nu JBL LSR305 speakers gekocht. Echter zijn die heel gevoellig en pakken EM storing op. Als ik door een pagina scroll hoor ik dat door de speakers heen. Ook als de videokaart hoge framerates haalt hoor ik het door de speakers. Kortom de onboard oplossing is een no go met deze boxen.

Dus ben aan het kijken naar een alternatief.
Je ziet dat Creative en Asus wel wat USB geluidskaarten hebben (bv de Xonar U5/U7 of Creative Soundblaster E3) maar ik lees ook dat mensen een Focusrite 2i2 gebruiken om dit soort boxen aan te sluiten.
Nu hoef ik niet op te kunnen nemen. Ik kan de simpele mic die ik heb nog steeds via het moederbord blijven doen. Maar ik wil gewoon goede audio out voor deze boxen. Liefst iets wat ook nog een goede EQ heeft. Dit zijn namelijk studio luidsprekers en ik houd erg van een neutrale sound maar dit is zelfs iets te neutraal voor mij dus wil de mid bass iets opkrikken. Sommige EQ's geven extra ruis/verstoring als je ze gebruik en moet je ze uit laten om goed geluid te krijgen.

Andere optie is gewoon blij zijn met het geluid van de Edifier R1100's en het goedkoop houden.
Maar ik ben een beetje verwend door mijn home cinema met SVS Speakers, Subwoofer en Denon X4100W. En miste gewoon wat helderheid in de hoge tonen en het midden bereik. Bass mocht ook iets dieper en dat doen die JBL's goed. Dus op die EM storing geluiden na ben ik heel tevreden over het geluid had er alleen niet op gerekend dat er misschien nog een USB audio kaart van 50-150 euro bij moet. De totaal oplossing is dan al snel 4-5x duurder dan die R1100's op de onboard geluidskaart :P

Hebben jullie nog een advies?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zijn recent nog een aantal topics over geweest, zie oa
Heftige storing hoorbaar in speakers tijdens gamen op PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thanks.
Maar het is niet mijn bedoeling om het onboard geluid goed werkend te krijgen maar een goede USB oplossing te kopen en dan wel een die ook goed genoeg is om die JBL LSR305 speakers goed te benutten. Zo'n simpel kastje er tussen gaat dat niet doen dan ben ik alleen de ruis kwijt maar kan dat wel zorgen voor verlies van detail in het geluid. Daarom wordt die Scarlet 2i2 ook wel aangeraden maar wellicht hebben mensen hier andere ervaring / een beter alternatief. Want ik lees ook wel weer dat die vooral ook gebruikt wordt voor opname en output. En dat er betere alternatieven zouden zijn voor alleen playback waar het mij om gaat. Echter heb ik die nog niet kunnen vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 20-12-2017 14:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
er zijn veel geluidskaarten op USB die aan je eisen voldoen:

https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/esi-u24-xl

https://www.bax-shop.nl/e...ofoon-usb-audio-interface

https://www.bax-shop.nl/e...alpha-usb-audio-interface

https://www.bax-shop.nl/e...dio-interface-met-usb-hub

Maar ik vind het vreemd dat je speakers dit gedrag vertonen. Nou heb ik ook niet zo'n hoge pet op van JBL, maar wel vreemd dat je nu een uitweg moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 21:48
Je kan ook kijken naar een HiFi DAC, is natuurlijk in principe hetzelfde als de USB geluidskaarten maar geeft je wel een extra zoekwoord. Ik weet niet of je onboard geluidskaart een optical out heeft maar veel DAC's kun je ook zo aansluiten en dan weet je zeker dat ze elektrisch gescheiden zijn.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
PageFault schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:05:
er zijn veel geluidskaarten op USB die aan je eisen voldoen:

https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/esi-u24-xl

https://www.bax-shop.nl/e...ofoon-usb-audio-interface

https://www.bax-shop.nl/e...alpha-usb-audio-interface

https://www.bax-shop.nl/e...dio-interface-met-usb-hub

Maar ik vind het vreemd dat je speakers dit gedrag vertonen. Nou heb ik ook niet zo'n hoge pet op van JBL, maar wel vreemd dat je nu een uitweg moet zoeken.
Bedankt voor de tips. Maar is het niet zo dat de interne DAC heel erg belangrijk is voor de uiteindelijke geluidskwaliteit?

JBL is een beetje hit and miss. Wat ik tot nu toe van die JBL LSR305 gehoord heb is positief en ze klinken ook echt heel mooi helder wel een beetje plat maar dat is te verwachten van een studio luidspreker maar qua detail en herlderheid zijn ze echt super zeker als je kijkt naar de prijs van 210 voor een set van 2.

Ja dat vond ik ook raar. Bij de Edifiers hoor je ook wel wat zeker als je het vollume daar vol open zet. Maar die JBL's hebben er veel eerder last van. Het zijn ook relatief hoge geluidjes zit denk ik minder filtering in maar dat wil je eigenlijk ook niet. Je wilt je bron zo zuiver mogelijk weer geven maar met onboard audio is dat niet echt handig.
GWBoes schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:15:
Je kan ook kijken naar een HiFi DAC, is natuurlijk in principe hetzelfde als de USB geluidskaarten maar geeft je wel een extra zoekwoord. Ik weet niet of je onboard geluidskaart een optical out heeft maar veel DAC's kun je ook zo aansluiten en dan weet je zeker dat ze elektrisch gescheiden zijn.
Dat is inderdaad wel een goede ja. Zal daar ook eens op zoeken.
Alleen de echte DAC chip die gebruikt wordt is dan volgens mij bepalend voor de geluidskwaliteit die moet dan wel weer goed zijn anders klinkt het niet echt goed / beter dan de onboard oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 20-12-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Klopt, maar de ESI en M-audio hebben best een aardige DAC.

Als dit jouw mainboard is:

pricewatch: MSI Z370M Gaming Pro AC

dan zit er een optische uitgang op en snijdt de opmerking GWBoes heel erg hout. Voor 149 euro heb je deze:

https://www.coolblue.nl/p...o-dacmagic-100-zwart.html

De outputs naar de inputs van je actieve speakers en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
PageFault schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:37:
Klopt, maar de ESI en M-audio hebben best een aardige DAC.

Als dit jouw mainboard is:

pricewatch: MSI Z370M Gaming Pro AC

dan zit er een optische uitgang op en snijdt de opmerking GWBoes heel erg hout. Voor 149 euro heb je deze:

https://www.coolblue.nl/p...o-dacmagic-100-zwart.html

De outputs naar de inputs van je actieve speakers en klaar!
Dat is het moederbord inderdaad. Had gehoopt dat die onboard oplossing beter was :'( anders had ik ook wel een iets simpeler bord kunnen nemen maar goed.

Wat is het voordeel van optical audio vs USB?

https://www.whathifi.com/cambridge-audio/dacmagic-100/review

Komt er niet slecht uit maar ook niet heel goed voor zijn prijssegment. Maar heb in ieder geval wat meer zoek termen waar ik op kan zoeken om wat meer apparaten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Even voor de zekerheid: Je hebt die speakers die je hebt al wel op laag volume en lage gevoeligheid ingesteld achterop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sissors schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:05:
Even voor de zekerheid: Je hebt die speakers die je hebt al wel op laag volume en lage gevoeligheid ingesteld achterop?
Klopt ik zal het nog even controleren maar volgens mij stond de sensitivity op low -10db.
En volume zo laag mogelijk gezet maar als de pc dan zo hard mogelijk staat komt er voor normaal geluid genoeg uit maar als je wat fanatieker wil luisteren is het eigenlijk te zacht. En je hoort het geluid dan nog wel maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 16:36
Heb je al naar een dragonfly DAC gekeken? Misschien een goede optie.
https://www.hifiklubben.n...nfly-black--da-converter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zag die Red version inderdaad voorbij komen als een aanrader maar die is meteen 200 en wel een stuk beperkter in aansluit mogelijkheden / vollume regeling. Maar die heb ik wel in het vizier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:40

WCA

Ik heb vanwege dit probleem een Asus Xonar DGX in mijn pc gestopt. Kost geen drol, 2-3 tientjes ofzo. Qua ruis en storing (hoge piepen) 10x beter dan wat er op mijn Asrock 970 Extreme3 zit, en het geluid dat eruit komt is gelijkwaardig.

In theorie zou het net zo 'noisy' moeten zijn, maar dat is dus niet zo :)

Ook de microfooninput van dit ding is vele malen beter dan wat er onboard zit, significant verschil te horen icm een v-moda boompro microfoon

[ Voor 23% gewijzigd door WCA op 20-12-2017 17:24 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GreNade schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:23:
Ik heb vanwege dit probleem een Asus Xonar DGX in mijn pc gestopt. Kost geen drol, 2-3 tientjes ofzo. Qua ruis en storing (hoge piepen) 10x beter dan wat er op mijn Asrock 970 Extreme3 zit, en het geluid dat eruit komt is gelijkwaardig.

In theorie zou het net zo 'noisy' moeten zijn, maar dat is dus niet zo :)

Ook de microfooninput van dit ding is vele malen beter dan wat er onboard zit, significant verschil te horen icm een v-moda boompro microfoon
Die asrock heeft niet echt een high end audio oplossing slechts een ALC892 en geen scheiding op het bord.
Ik had van mijn bord met ALC1220 en wel scheidingen wel wat meer verwacht maar blijkbaar is dat voor hele gevoellige speakers niet genoeg :'( helaas heb ik mijn Soundblaster Z net 3 weken terug verkocht omdat hij niet meer nodig leek met de oude speakers maar heb dus ook geen idee of deze hele gevoelige speakers het met die kaart wel goed doen (omdat die ook nog steeds in de PC zelf zit en dus makkelijker storing door kan geven dan een USB apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:40

WCA

Astennu schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:31:
[...]

Die asrock heeft niet echt een high end audio oplossing slechts een ALC892 en geen scheiding op het bord.
Ik had van mijn bord met ALC1220 en wel scheidingen wel wat meer verwacht maar blijkbaar is dat voor hele gevoellige speakers niet genoeg :'( helaas heb ik mijn Soundblaster Z net 3 weken terug verkocht omdat hij niet meer nodig leek met de oude speakers maar heb dus ook geen idee of deze hele gevoelige speakers het met die kaart wel goed doen (omdat die ook nog steeds in de PC zelf zit en dus makkelijker storing door kan geven dan een USB apparaat)
Haha, klopt hoor, maar je hebt exact dezelfde klachten als ik, dus ik vermoed dat het een stukje leuke marketing is, die zogenaamde afscheiding. Mijn huidige ASRock Z270 Extreme 4 claimt ook allerlei audioafscheiding, ALC1220 etc, maar heeft óók dezelfde problemen. Dus heb dat geluidskaartje maar meegetild naar mijn nieuwe build (om maar te zwijgen over de Realtek drivers waar ik nachtmerries van krijg)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:00
Astennu schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:32:
[...]
Bedankt voor de tips. Maar is het niet zo dat de interne DAC heel erg belangrijk is voor de uiteindelijke geluidskwaliteit?
Nee, waar je in theorie nog verschil in geluid tussen verschillende dacs kunt bedenken, is dit er in de praktijk niet. Je hebt nu last van overspraak, dat zal je niet hebben met een externe geluidskaart.

Je moet je keuze bepalen adhv features en bouwkwaliteit (aantal inputs en outputs, gebalanceerde uitgangen, zit er iets dsp achtigs bij voor eq zoals je aangeeft), termen als high end dac en hires zijn marketing.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GreNade schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:33:
[...]

Haha, klopt hoor, maar je hebt exact dezelfde klachten als ik, dus ik vermoed dat het een stukje leuke marketing is, die zogenaamde afscheiding. Mijn huidige ASRock Z270 Extreme 4 claimt ook allerlei audioafscheiding, ALC1220 etc, maar heeft óók dezelfde problemen. Dus heb dat geluidskaartje maar meegetild naar mijn nieuwe build (om maar te zwijgen over de Realtek drivers waar ik nachtmerries van krijg)
Yeah heb er nu zwaar spijt van :'( Maar met mijn oude speakers had ik er geen last van. En met de oude onboard kaart wel :/
MerijnB schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:48:
[...]

Nee, waar je in theorie nog verschil in geluid tussen verschillende dacs kunt bedenken, is dit er in de praktijk niet. Je hebt nu last van overspraak, dat zal je niet hebben met een externe geluidskaart.

Je moet je keuze bepalen adhv features en bouwkwaliteit (aantal inputs en outputs, gebalanceerde uitgangen, zit er iets dsp achtigs bij voor eq zoals je aangeeft), termen als high end dac en hires zijn marketing.
Als ik de review's van HiFi enthusiasts lees zit er zeker veel verschil in het geluid. Heb dat zelf ook wel eens ervaren in het verleden. Dat overspraak gebeuren is iets anders, super iritant maar detail van het geluid is via die ALC1220 wel goed even als channel seperation. Dat zijn zaken die met slechte dac's wel anders kunnen worden. Dan heb je geen rare ruis meer maar verlies je wel detail in je muziek.

Als het allemaal niets uit gemaakt had zouden HiFi entousiats on a butget die dingen van 30 euro wel gebruiken echter is dat niet het geval. Daarnaast heb ik zelf ook wel wat ervaring met DAC's in het verleden gehad en daar zat zeker veel verschil in qua sound. dus vind het ook echt niet erg wat meer uit te geven maar dan wil ik wel iets goeds hebben.

Het is jammer dat mijn PC geen PCI meer heeft en de drivers van de Auzentech Prelude niet meer onder windows 10 werken anders had ik die wel gebruikt kwam echt een heerlijk geluid uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MerijnB
Astennu schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:27:

[...]

Als ik de review's van HiFi enthusiasts lees zit er zeker veel verschil in het geluid. Heb dat zelf ook wel eens ervaren in het verleden. Dat overspraak gebeuren is iets anders, super iritant maar detail van het geluid is via die ALC1220 wel goed even als channel seperation. Dat zijn zaken die met slechte dac's wel anders kunnen worden. Dan heb je geen rare ruis meer maar verlies je wel detail in je muziek.

Als het allemaal niets uit gemaakt had zouden HiFi entousiats on a butget die dingen van 30 euro wel gebruiken echter is dat niet het geval. Daarnaast heb ik zelf ook wel wat ervaring met DAC's in het verleden gehad en daar zat zeker veel verschil in qua sound. dus vind het ook echt niet erg wat meer uit te geven maar dan wil ik wel iets goeds hebben.
Reviews van hifi sites / aufiofielen / etc zijn helaas verre van objectief. Het is bekend dat placebo een zeer grote rol speelt in het beoordelen van geluid als je geen goede maatregelen neemt om dit tegen te gaan. In bijvoorbeeld de medische wereld wordt dit goed in de gaten gehouden om logische redenen (je wilt graag dat een medicijn écht werkt en niet dat de uitwerkingen placebo blijken te zijn), in de audiowereld (en vooral de 'high end thuis audio' gebeurd dit helaas zelden waardoor je op die markt onrealistische claims en belachelijk dure apparatuur ziet, met bijvoorbeeld excessen als claims dat er klankverschil zit tussen verschillende (digitale) kabels, switches, flac en wav, welke netwerkswitch je gebruikt, etc.

Klankverschillen in dacs vallen onder dezelfde categorie, als er klankverschillen tussen twee dacs is (dus geen brom of ruis oid) dan is óf een van de twee stuk, óf het is met opzet gedaan (dsp, eq-ing, etc).

Dat neemt natuurlijk niet weg dat als jij graag iets meer uitgeeft omdat je dat beter vind klinken je dat vooral moet doen; ook al is het placebo, als het voor jou werkt...

Maar als je op technisch forum om advies op het gebied van audio vraagt, krijg je een antwoord vanuit de techniek, niet vanuit het gevoel (als het goed is) :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Laten we het zo zeggen, zo'n dingetje van 30 euro is mooi in balans met de speakers die je hebt. Ja, het is niet heel logisch om speakers van 1000+ euro met een DAC van 30 euro aan te sturen maar die heb je (nog) niet ntrlk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
wagenveld schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:49:
Laten we het zo zeggen, zo'n dingetje van 30 euro is mooi in balans met de speakers die je hebt. Ja, het is niet heel logisch om speakers van 1000+ euro met een DAC van 30 euro aan te sturen maar die heb je (nog) niet ntrlk ;)
Die heb ik wel maar niet aan mijn PC ;)
Ik heb in de woonkamer een SVS Ultra Center, Jamo S628 zuilen en SVS Prime Bookshelfs als surrounds.
Dat gezegd te hebben is het geluid uit deze JBL LSR305's voor het geld dat ze kosten echt erg goed.
Dus ik gok dat ze er wel baat bij hebben dat de bron goed is en dat je het verschil wel gaat horen. Hoeft niet meteen een DAC van 500 te zijn maar 100-150 kan nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 20-12-2017 22:06 ]

Anoniem: 1016257

Ik denk dat dit iswat je zoekt qua prijs kwaliteit enzo
https://www.paradigit.nl/...sJ2lYOvPWUBBoC8EcQAvD_BwE

• gerbenva
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo,

Ik ben hier toevallig ook mee bezig, nou heb ik 10 jaar geleden een x-fi xtreme music gehad en toendertijd een artikel gelezen dat idd creative labs de geluidskaarten eigenlijk zoveel doorontwikkeld heeft dat dit nagenoeg een perfect 1 op 1 signaal en afgeschermd etc. en een ontzettend hoge kwaliteit produceerd dat eigenlijk niet meer te verbeteren viel. Nu lees ik verhalen van makers van dacs en zie ik dacs van 1000en euro's. Het is toch gewoon een chip die digitaal 1tjes en 0lletjes die een geluidsbeeld weergeven dat je 1 op 1 omzet naar een mono (geluidsgolven) die dan wordt versterkt wordt door de versterker? Dit bestaat toch al 35 jaar sinds de eerste cd speler? Ik lees ook veel reviews over versterkers van 500+ euro die dan een slechte dac hebben. Ik gebruik zelf een focusrite scarlett solo als externe DAC omdat ik ook weleens mijn gitaar opneem, en ik dacht altijd dat deze techniek allang uitontwikkeld was. Kan iemand mij hier verder in helpen? referenties/links/artikelen.

[ Voor 7% gewijzigd door gerbenva op 21-12-2017 20:50 ]

• gerbenva
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik gebruik het zelf trouwens in combinatie met een marantz pm6005 en de q-acoustics concept 20's en ik kan de focusrite solo wel aanraden. Die oem onboard dacs zou ik zelf niet gebruiken, tenzij je met een optische kabel naar je versterker gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door gerbenva op 21-12-2017 20:33 ]

• Astennu
Zou iets zou ik idd kunnen proberen.

Ik heb nu weer een soundblaster Z en helaas heeft het niet geholpen :( ook via de SB-Z hoor ik die storing geluiden. Erg hardnekkig dus. Wie weet heb ik het via USB dan ook wel wordt denk ik toch de ground aansluitingen goed controleren en even kijken of ik nog een andere videokaart heb liggen die ik kan testen.

Maar misschien moet ik gewoon niet dit soort boxen op een PC aan willen sluiten en zijn die er gewoon te gevoellig voor.
gerbenva schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:22:
Hallo,

Ik ben hier toevallig ook mee bezig, nou heb ik 10 jaar geleden een x-fi xtreme music gehad en toendertijd een artikel gelezen dat idd creative labs de geluidskaarten eigenlijk zoveel doorontwikkeld heeft dat dit nagenoeg een perfect 1 op 1 signaal en afgeschermd etc. en een ontzettend hoge kwaliteit produceerd dat eigenlijk niet meer te verbeteren viel. Nu lees ik verhalen van makers van dacs en zie ik dacs van 1000en euro's. Het is toch gewoon een chip die digitaal 1tjes en 0lletjes die een geluidsbeeld weergeven dat je 1 op 1 omzet naar een mono (geluidsgolven) die dan wordt versterkt wordt door de versterker? Dit bestaat toch al 35 jaar sinds de eerste cd speler? Ik lees ook veel reviews over versterkers van 500+ euro die dan een slechte dac hebben. Ik gebruik zelf een focusrite scarlett solo als externe DAC omdat ik ook weleens mijn gitaar opneem, en ik dacht altijd dat deze techniek allang uitontwikkeld was. Kan iemand mij hier verder in helpen? referenties/links/artikelen.
Als je op Whathihi en avsforums enz gaat kijken kan je er denk ik wel het EA over vinden.
Kijk maar eens naar de verschillen tussen de dragonfly Black en Red. De DAC is daar het voornaamste verschil en als je de reviews leest waar ze beide naast elkaar getest worden spreken ze over grote verschillen qua sound en detail. Dit is ook mijn ervaring met verschillende DAC's of in het geval van analoge audio opamps.

• MerijnB
Astennu schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:12:
[...]

Ik heb nu weer een soundblaster Z en helaas heeft het niet geholpen :( ook via de SB-Z hoor ik die storing geluiden. Erg hardnekkig dus. Wie weet heb ik het via USB dan ook wel wordt denk ik toch de ground aansluitingen goed controleren en even kijken of ik nog een andere videokaart heb liggen die ik kan testen.
Is dat nou een externe of interne kaart?

• MerijnB
Hallo,

Zie het stukje dat ik eerder geschreven heb; over het algemeen zijn de mensen die de techniek snappen deze mening aangedaan.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Hallo,

omdat audio reviews sites zwaar worden gesponsord

En vaak zijn audio reviewers technisch analfabeet lees maar voor de lol gemiddelde audio site over kabels het is altijd zelfde verhaal meer diepte meer dynamiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1016257

Maar met de versterker die je gebruikt indien je deze aansluit via spdif (digitaal signaal) kan je geen storing op de draad krijgen, dus dan kan je toch bijna elke geluidskaart gebruiken zolang je het maar digitaal houdt in de verbinding naar je versterker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Even een update.
Ik had last van een of andere gound loop. Ik heb de speakers nu in een stekkerdoos zonder aarde zitten en het probleem is weg.
Ik had ook weer met een Soundblaster Z getest maar daar hadden die boxen het ook. Was niet meer of minder dan voorheen. Maar het niet aansluiten van de aarde draad lost het probleem voor deze boxen op. Dus ga uit ook geen DAC meer halen omdat alles nu prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je zal niet de eerste die een ground loop tegen komt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een wat ouder topic maar wil toch even reageren.

Ik ben van een Creative ZxR naar een M-Audio 2x2 gegaan. Na een stroomuitval heeft de ZxR een piek te verwerken gehad waarna het relais wat schakelt tussen hooftelefoon en speakers niet meer functioneerde. Deze zit nu vast in de speakersetting.

Hoewel de uitgestuurde audio heel goed was heb ik de opnamekwaliteit altijd prut gevonden. Altijd wat ruis op de achtergrond en het geluid van een microfoon klonk ook altijd slecht (het was niet helder te krijgen).

Ik heb dus de M-Audio 2x2 gekocht juist omdat deze in de reviews goed uit de verf kwam en inderdaad, daar heb ik niets over te klagen. Geen ruis meer, geen andere bijgeluiden en belangrijker, eindelijk helder microfoongeluid. Zit een goede fantoomvoeding in dus je kan met een condensatormic prima uit de voeten.

Een bijkomend voordeel was in mijn geval dat de uitgestuurde audio ook beter klonk dan de ZxR. Het is stereo, je hebt geen instelmogelijkheden anders dan volume maar goed, dergelijke zaken regel je toch met de equalizer van de versterker of vanuit de actieve speakers (de JBL LSR305 kan alleen wisselen tussen tweeter en sub?).
Ik kan de simpele mic die ik heb nog steeds via het moederbord blijven doen. Maar ik wil gewoon goede audio out voor deze boxen.
Of je nu voor de Focusrite of M-Audio kiest (ongeveer dezelfde tak van sport) dan wil je jouw microfoon in principe niet meer via de onboard chip van jouw moederboard aansluiten. De externe oplossing is zoveel beter dan onboard.

Dan nog een laatste tip, mocht je voor de M-Audio kijken, koop dan niet de set waar een hoofdtelefoon en microfoon bij zit. De microfoon is goed maar die hoofdtelefoon is waardeloos. Het weegt niets, het geluid is oppervlakkig, hoog is matig en laag is niet laag genoeg. Ik heb wel de set gekocht en de hoofdtelefoon ligt in een kast te verstoffen. De microfoon zit in een boomarm en gebruik ik altijd (soms wissel ik met een dynamische microfoon afhankelijk wat ik doe).

Ohja, als je iets koopt met een fantoomvoeding, zet de fantoomvoeding uit als je deze niet gebruikt. Het laatste wat je wil is ervoor zorgen dat een dynamische microfoon naar de eeuwige stem-velden wordt gestuurd. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1