Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een keuze tussen Oneplus 5T / Xiaomi mi Mix2 / Mi6

Wat is je budget?
Ongeveer €500-€600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ter vervanging van min OPO. Ik gebruik deze zowel zakelijks als privé. Dus veel mail/telefoon/chat en daarnaast 'in het veld' voor geocaching en navigatie

Wat heb je zelf al gevonden?
Een keuze tussen Oneplus 5T / Xiaomi mi Mix2 / Mi6

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag die ik maar niet beantwoord krijg, welke is nu 'beter' Ik dien overal goed bereik te hebben (liefst 4G), daarnaast een snelle GPS fix voor oa. navigatie.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Voor wat betreft garantie en import gezien is de oneplus het handigste. Daarnaast moet je de xiaomi mogelijk unlocken en flashen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zit in dezelfde situatie, nu een OPO en twijfel tussen de Mi Mix 2, de 5T en de Nubia Z17.

De Nubia Z17 heeft mijn voorkeur qua design. Het randloos ontwerp vind ik hiervan het mooist. Maar dit is een Chinaphone only dus geen officiele ondersteuning voor internationale roms. Op XDA is de community niet zo actief met custom roms. Mijn ervaring hiermee is dus dat je een mooie telefoon krijgt maar software minder van kwaliteit. En software is misschien wel het belangrijkst want daar werk je dagelijks mee. Dus als daily driver en grote afhankelijkheid van tel. gaat dit het hem niet worden. Dit is wel de goedkoopste van de 3 en met de "minste" specs.

De Xiaomi Mi Mix vind ik daarna mooier, maar heeft weer een kortere accu duur dan de 5T. Het randloze zier er op de foto's beter uit dan de 5T maar in werkelijkheid is het verschil gering. Er is een internationale rom, al moet je die unlocken, maar dit zie ik niet als een nadeel. Keramische body is weer nadelig want veel kwetsbaarde voor valpartijen.

De 5T is het duurst, gaat het langst mee met de accu en is het snelst. Mijn ervaring met OnePlus is goed. Ik heb mijn OnePlus nu 3,5 jaar en hij werkt nog steeds snel en stabiel.

Lees de reviews eens door op GSMarena, die vind ik erg goed.

Overzicht van de verschillen:
https://www.kimovil.com/e...xiaomi-mi-mix-2-6gb-128gb