Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

Sinds een maandje beschik ik over een andere laptop, het gaat om een MSI GS60 6QE Ghost Pro. Nou bevalt de laptop prima alleen heb ik problemen met downloaden. Games downloaden via steam gaat prima totdat ik een game start (Civ6, Cities Skylines, Agents of Mayhem, ik speel voornamelijke single player.). Dan gaat de snelheid van ongeveer 5 mb/s naar 1 tot 100 kb/s. Dit gebeurt niet alleen met steam maar ook als ik iets download in men browser (chrome) of via uTorrent. De laptop was compleet naar fabrieksinstellingen hersteld toen ik hem ontving. Heb alle drivers gedownload en geupdate.

Er valt prima met dit probleem te leven al is het soms gewoon irritant.

Misschien dat iemand ervaring met dit probleem heeft en er een oplossing voor weet.

Met vriendelijke groet,

Ramon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat voor HDD zit er in?

Mijn vermoeden is dat je HDD gebruik op 100% zit tijdens het gamen en je download daardoor er niet meer bij kan. Ik heb hetzelfde gehad waarbij de HDD op 90%+ zat en ineens mijn downloadsnelheid af nam. (of andersom, als m'n download volle snelheid 60-70 MB/s (glasvezel) was zat hij ook al tegen de 100% aan.

Hij moet de download natuurlijk ook kunnen wegschrijven, en als je dus 5 MB/s download moet hij 5 MB/s wegschrijven.

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 20-12-2017 12:31 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:20
Gebruik je een kabel of wifi?

Welke router gebruik je?

Zijn er nog veel andere apparaten op je netwerk?

Test eens je ping naar bijv. tweakers.net tijdens het downloaden, gaat dit omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat Angeloonie zegt, de schijf kan het gelijktijdig gamen en downloaden waarschijnlijk niet aan.
je kunt nog spelen met wat settings in uTorrent (meer cache en data in grotere blokken wegschrijven) maar verder valt er niet veel aan te doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Angeloonie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:30:
Wat voor HDD zit er in?

Mijn vermoeden is dat je HDD gebruik op 100% zit tijdens het gamen en je download daardoor er niet meer bij kan. Ik heb hetzelfde gehad waarbij de HDD op 90%+ zat en ineens mijn downloadsnelheid af nam. (of andersom, als m'n download volle snelheid 60-70 MB/s (glasvezel) was zat hij ook al tegen de 100% aan.

Hij moet de download natuurlijk ook kunnen wegschrijven, en als je dus 5 MB/s download moet hij 5 MB/s wegschrijven.
Helaas is dit niet het probleem. Klonk inderdaad voor mij ook vrij logisch dus ging het proberen. via uTorrent een game downloaden naar men SSD en een game spelen vanaf mijn HDD. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Zodra ik uit de game ''weg alt-tab'' schiet die weer omhoog. Misschien nog andere suggesties?

Heb even een grafiekje van uTorrent bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lwg2ljxf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En je CPU load? Kan net zo goed een beperkende factor zijn.

Zet bovenstaand grafiekje bijv. eens naast je CPU/Mem/HDD performance grafiekjes in je Task Manager?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jugger naut schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:32:
Gebruik je een kabel of wifi?

Welke router gebruik je?

Zijn er nog veel andere apparaten op je netwerk?

Test eens je ping naar bijv. tweakers.net tijdens het downloaden, gaat dit omhoog?
Ik gebruik wifi. Men oude laptop deed het op dit netwerk prima. Ook heb ik deze laptop op 4 verschillende netwerken geprobeerd en het probleem bleef hetzelfde. Het lijkt mij geen netwerkprobleem. Toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zit een Killer GB lan chip in. Zie http://www.killernetworking.com
Quote vanaf de homepage:
Streamers love Killer Ethernet techology because Killer prioritizes your network traffic so that you can easily stream and game on the same computer. Since Killer products prioritize network traffic both to and from the internet, your game and stream are protected from other network traffic on your computer.
Oftewel, die netwerk chip geeft prio aan je gaming :)
Mag hopen dat dat in de drivers / software van de chipset gewoon uit te zetten is. Check de docs even van die chip zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:55:
Er zit een Killer GB lan chip in. Zie http://www.killernetworking.com
Quote vanaf de homepage:

[...]

Oftewel, die netwerk chip geeft prio aan je gaming :)
Mag hopen dat dat in de drivers / software van de chipset gewoon uit te zetten is. Check de docs even van die chip zou ik zeggen :)
Ik probeer van alles in de settings maar er helpt niks. ''Advance stream detect'' heb ik zojuist uitgezet en de hoogste prioriteit gegeven aan uTorrent en steam maar het probleem blijft hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Angeloonie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:50:
En je CPU load? Kan net zo goed een beperkende factor zijn.

Zet bovenstaand grafiekje bijv. eens naast je CPU/Mem/HDD performance grafiekjes in je Task Manager?
Deze lijkt me niet overeen te komen met het downloadprobleem. heb een grafiekje bijgevoegd met een downloadgrafiekje erbij.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24uvmkw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:49:
[...]

Helaas is dit niet het probleem. Klonk inderdaad voor mij ook vrij logisch dus ging het proberen. via uTorrent een game downloaden naar men SSD en een game spelen vanaf mijn HDD. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Zodra ik uit de game ''weg alt-tab'' schiet die weer omhoog. Misschien nog andere suggesties?

Heb even een grafiekje van uTorrent bijgevoegd.
[afbeelding]
Ik heb dat ook wel eens gehad.
Dan laat je het programma wel hetgene naar een andere hd zetten maar de tijdelijke download bestanden zetten ze dan nog wel op de normale schijf.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Met kabel internet proberen.

Zoek op QoS, deze kan snelheid van een protocol voortrekken, en een andere afremmen,
dit kan in windows zitten, maar ook in je router zitten die snelheden afremt.

Kijk ook goed of virusscanners of firewall iets aan het doen is, verwijder deze software 1 voor 1 en kijk of het weg is.
Pagina: 1