Aanschaf tweedehands iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46
Hoi tweakers,

ik ben jaren lang android gebruiker, en ik heb op dit moment een galaxy s7 edge die naar me vriendin gaat omdat haar huidge telefoon er slecht aan toe is kan het mooi doorschuiven en zou ik voor een andere telefoon willen kijken, daar in is me keuze al voor 90% gevallen op een iphone (nog nooit eerder gehad).

ik zal deze tweede hands kopen, het liefst van een tweaker met al wat betrouwbare reviews maar ik zie ook ontzettend veel advertenties hier van iphones van tweakers die helemaal nog geen reviews hebben maar wel al een tijd lid zijn van tweakers.. met dit gezegd te hebben; ik zal de telefoon altijd persoonlijk op halen en absoluut niet via post versturen en ik zal altijd contant betalen.

mijn vraag is;
waar moet ik bij een tweede hands iphone op letten ? ik hoor namelijk zoveel verhalen over iphone locked en als er een icloud account op zit dat ik er dan niks meer mee zou kunnen omdat die er eerst af moet etc.

Ik ben zelf altijd android gebruiker geweest en daar was het altijd meer bij status van telefoon checken en kijken of software zelf goed loopt en thuis een hard reset doen en opnieuw instellen en klaar, maar bij iphone heb ik begrepen dat je niet zomaar een hardreset kan doen en dat deze compleet leeg is.

nogmaals, waar moet ik op letten en welke checks moet ik afvinken bij het kopen van een tweede hands iphone van een tweaker of marktplaats verkoper etc ?

alvast bedankt voor jullie tijd en advies.

gr Jeroen

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 13:45

page404

Website says no

Wat ik altijd doe:
- kijken of er zichtbare schade is door vallen of onvoorzichtig gebruik. een telefoon die veel krasjes en butsen heeft is gewoon niet voorzichtig behandeld.
- check het serienummer via stopheling.nl
- doe een factory reset, installeer de telefoon opnieuw en log in op wifi netwerk en iCloud.

Dat laatste vind ik erg belangrijk. Als dat om een of andere reden niet lukt is er iets mis met de telefoon. Er is dan sprake van een hardwaredefect of de iCloud lock is niet verwijderd. Dan gaat de deal natuurlijk niet door ;)
Bij een dergelijke hard reset is de telefoon echt leeg, zeker nadat jij je eigen iCloud account gekoppeld hebt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:46

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat vooral bij oudere iphone een "probleem" is: de accu.
Op een gegeven moment is dat ding gewoon op.

Beschadigingen krijg je zonder hoesje altijd wel. Het is best zacht aluminium waar het van gemaakt is.

Vaak vind ik het beeldscherm een veel betere indicatie van hoe hij behandeld is..

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Komend van een S7 zou ik kijken voor een iPhone 7 zo niet 8. misschien kun je wat isw met je abonnement ipv gebruikt toestel. dit al gelezen ? https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

Je kijkt naar val en stootschade en of alles compleet is, factuur etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
als ik dit dan zo lees komt het er eigenlijk neer dat ik me iphone gewoon op locatie bij de verkopende partij moet laten resetten met hun erbij ? en dan eerst kijken of find my iphone uit staat en dan kijken bij reset of er "Set up your iPhone" komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hackus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:08:
Komend van een S7 zou ik kijken voor een iPhone 7 zo niet 8. misschien kun je wat isw met je abonnement ipv gebruikt toestel. dit al gelezen ? https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

Je kijkt naar val en stootschade en of alles compleet is, factuur etc.
Ik vind de 8 juist niet boeiend en ik heb achteraf spijt dat ik niet voor een 7 ben gegaan.
Ik heb hem nu vanaf het begin en dat ding zit in een hoesje naast de iphone 6 van mijn vrouw, geen enkel verschil.

Foto's zijn marginaal beter in de 8, ik had met deze stap veel meer vooruitgang verwacht dan ik nu heb gekregen voor een bedrag van 979 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dfrenner schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:11:
[...]

Ik vind de 8 juist niet boeiend en ik heb achteraf spijt dat ik niet voor een 7 ben gegaan.
Ik heb hem nu vanaf het begin en dat ding zit in een hoesje naast de iphone 6 van mijn vrouw, geen enkel verschil.

Foto's zijn marginaal beter in de 8, ik had met deze stap veel meer vooruitgang verwacht dan ik nu heb gekregen voor een bedrag van 979 euro 8)7
En met een 7 ben je beter uit 8)7
Een 6-7-8 zijn uiterlijk nagenoeg gelijk alleen qua performance verbetert ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Jeroenzer schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:09:
[...]

als ik dit dan zo lees komt het er eigenlijk neer dat ik me iphone gewoon op locatie bij de verkopende partij moet laten resetten met hun erbij ? en dan eerst kijken of find my iphone uit staat en dan kijken bij reset of er "Set up your iPhone" komt te staan.
Als er "setup your phone" komt is het OK.

Bij mij is het proces voor de deal tot stand komt belangrijk. Communiceer maar wat heen en weer met de verkoper, dan weet je snel met wie je te doen hebt. Heb je er twijfels bij, gewoon niet doen, en naar de volgende. Er zijn telefoons zat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De meeste van je (aankoop-)vragen zijn al beantwoord via Over: (Veilig) tweedehands handelen. Gezien het verder alleen nog over het technisch aspect van de iPhone gaat, geef ik het topic een zetje richting iPhones & iPads

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Tommie12 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:17:
[...]

Als er "setup your phone" komt is het OK.

Bij mij is het proces voor de deal tot stand komt belangrijk. Communiceer maar wat heen en weer met de verkoper, dan weet je snel met wie je te doen hebt. Heb je er twijfels bij, gewoon niet doen, en naar de volgende. Er zijn telefoons zat.
ik zal daar ook opletten en duidelijk in me communicatie dat ik de reset van de telefoon op locatie wil doen met de verkopende partij er bij. Als het een betrouwbare tweaker is is dit natuurlijk gelijk heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
Dat resetten duurt wel even.
Je gaat al 99% van de mogelijkheden om opgelicht te worden uitsluien als je zelf gaat ophalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat valt wel mee, bakje koffie erbij ;)
Een verkoper moet zijn toestel verkoopklaar hebben. met bovenstaande tips kan je de verkoper aangeven wat er nodig is.(reservekopie duurt het langst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Gewoon van te voren aangeven dat hij hem terugzet naar fabrieksinstellingen. Zelf even een sim meenemen en het menu doorlopen. Dan weet je genoeg. Wifi checken, kijken of hij oplaad en het geluid het goed doet. Dan heb je alles gehad wat je moet weten.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• BlakHawk
Hackus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:13:
En met een 7 ben je beter uit 8)7
Een 6-7-8 zijn uiterlijk nagenoeg gelijk alleen qua performance verbetert ;)
Niet beter, maar ik vind achteraf 1000 ballen voor een iphone 8 die eigenlijk maar marginaal beter is dan de 6, zonde van het geld.

Ik had er veeeeel meer van verwacht. Je slaat een hele generatie over en nog zit je ongeveer met hetzelfde.

Beeldscherm vond ik zwaar tegenvallen na alle gehypte "true tone" berichten. Het zal wel smaak zijn, maar de 6 van mijn vrouw gaf mooier beeld dan mijn 8.
Camera zou weer veel beter zijn, maar verschillen zijn klein met de 6. Op donkere plekken zie je net wat meer licht, maar de scherpte lijkt wat afgenomen. Kleuren zijn misschien iets mooier, maar zodra je wat inzoomt op de foto is het "schilderij effect" groot.

Ik vind het gewoon zijn geld echt niet waard. Ik houd hem wel, maar achteraf had ik voor het geld beter een 7 kunnen pakken.

Ik had verwacht een grote stap voorwaarts te doen, maar het is gewoon een heel klein stapje geweest.

Ieder zijn ding, ik ben iemand die graag het nieuwste van het nieuwste koopt, maar niet als je eigenlijk hetzelfde als eerder koopt.

Nooit gedacht dit ooit te zeggen, ben wel een beetje klaar met deze updates...
Volgend jaar maar eens andere opties gaan bekijken...

Marktplaats blijf ik met dit soort producten vervelend vinden. Liever Tweakers.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar dingen verkocht via Tweakers, maar ook dan is het gemiddeld stukken beter.

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 21-12-2017 11:19 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dfrenner schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:13:
[...]

Niet beter, maar ik vind achteraf 1000 ballen voor een iphone 8 die eigenlijk maar marginaal beter is dan de 6, zonde van het geld.

Ik had er veeeeel meer van verwacht. Je slaat een hele generatie over en nog zit je ongeveer met hetzelfde.

Beeldscherm vond ik zwaar tegenvallen na alle gehypte "true tone" berichten. Het zal wel smaak zijn, maar de 6 van mijn vrouw gaf mooier beeld dan mijn 8.
Camera zou weer veel beter zijn, maar verschillen zijn klein met de 6. Op donkere plekken zie je net wat meer licht, maar de scherpte lijkt wat afgenomen. Kleuren zijn misschien iets mooier, maar zodra je wat inzoomt op de foto is het "schilderij effect" groot.

Ik vind het gewoon zijn geld echt niet waard. Ik houd hem wel, maar achteraf had ik voor het geld beter een 7 kunnen pakken.

Ik had verwacht een grote stap voorwaarts te doen, maar het is gewoon een heel klein stapje geweest.

Ieder zijn ding, ik ben iemand die graag het nieuwste van het nieuwste koopt, maar niet als je eigenlijk hetzelfde als eerder koopt.

Nooit gedacht dit ooit te zeggen, ben wel een beetje klaar met deze updates...
Volgend jaar maar eens andere opties gaan bekijken...
Jammer dat je het zo ervaart.
Ik begrijp ten 1e niet dat je dit hier moet posten en mij quote.
Een iPhone 6 64gb heeft nieuw ook ongeveer hetzelfde gekost. en €800,- is geen 1000 ballen.
Je krijgt er een nieuw toestel voor met betere performance.

*TS heeft niks aan dit gekissebis. neemt niet weg dat ik een iPhone 7 afwijs, maar ik zeg ook ism abonnement zou ik een 8 kiezen ipv gebruikt toestel.

• BlakHawk
Hackus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:25:
Jammer dat je het zo ervaart.
Ik begrijp ten 1e niet dat je dit hier moet posten en mij quote.
Een iPhone 6 64gb heeft nieuw ook ongeveer hetzelfde gekost. en €800,- is geen 1000 ballen.
Je krijgt er een nieuw toestel voor met betere performance.

*TS heeft niks aan dit gekissebis. neemt niet weg dat ik een iPhone 7 afwijs, maar ik zeg ook ism abonnement zou ik een 8 kiezen ipv gebruikt toestel.
Omdat je het advies geeft aan de TS naar een 7 of 8 te kijken.
Toevallig heb ik die stap genomen en ik raad het de TS echt af.

De 7 is ook gewoon nog nieuw verkrijgbaar, ik zou ook zeker een nieuwe aanraden.
De prijs was inderdaad gelijk, de 6 was 128GB en nu de 8 256, dus je krijgt er wat meer opslag voor terug. Maar eigenlijk heb ik 1000 euro betaald voor hetzelfde. Ja, hij is iets sneller, maar verder krijg je er bar weinig voor terug.

Ik zou als ik de TS was ook voor nieuw gaan, maar de 7 biedt ongeveer hetzelfde voor een lagere prijs.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dfrenner Ik bekijk het vanuit situatie van TS, waar hij een Galaxy S7 gaat vervangen. bij nieuw toestel adviseer ik dan één die net uit is. de 8 dus. en je gaat van 32gb naar 64gb. TS kan ook kiezen om bij Samsung te blijven of ander android toestel. Maar bij switch naar iPhone, en nieuwe aankoop hou ik het bij de iPhone 8 64gb.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
dfrenner schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:45:
[...]

Omdat je het advies geeft aan de TS naar een 7 of 8 te kijken.
Toevallig heb ik die stap genomen en ik raad het de TS echt af.

De 7 is ook gewoon nog nieuw verkrijgbaar, ik zou ook zeker een nieuwe aanraden.
De prijs was inderdaad gelijk, de 6 was 128GB en nu de 8 256, dus je krijgt er wat meer opslag voor terug. Maar eigenlijk heb ik 1000 euro betaald voor hetzelfde. Ja, hij is iets sneller, maar verder krijg je er bar weinig voor terug.

Ik zou als ik de TS was ook voor nieuw gaan, maar de 7 biedt ongeveer hetzelfde voor een lagere prijs.
De 7 en 8 zijn echt niet bijna hetzelfde, de 8 is echt wel een hele verbetering, niet alleen de performance is een stuk beter op de 8, ook de camera en batterij zijn een stuk beter en ook gaat de 8 weer een stuk langer mee kwa updates :Y

De iPhone 8 heeft het snelste silicium dat Apple ooit heeft geproduceerd. De nieuwe processor is zodanig geoptimaliseerd om de beste ervaring te garanderen bij het spelen van een van de Augmented Reality (AR) videospelletjes die zijn gebouwd voor de nieuwste versie van iOS.

De iPhone 8 beschikt over optische beeldstabilisatie (OIS) en kan 4K Ultra HD-videobeelden opnemen bij 24, 30 en 60 frames per seconde (FPS)

Slow-motion is ook verbeterd in de iPhone 8 en gebruikers die nu zitten op 240FPS kunnen opnemen in 1080p HD.

De iPhone 8 heeft ook de nieuwe Quad-LED True Tone-flitser met langzame synchronisatie, voor meer gelijk verlichte achter en voorgrond.

De iPhone 8 heeft een nieuwe 12-megapixel f / 1.8 camera een "grotere en snellere" sensor dan de iPhone 7, die je foto's, vooral bij weinig licht, zullen verbeteren.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• BlakHawk
HereIsTom schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:56:
[...]

De 7 en 8 zijn echt niet bijna hetzelfde, de 8 is echt wel een hele verbetering, niet alleen de performance is een stuk beter op de 8, ook de camera en batterij zijn een stuk beter en ook gaat de 8 weer een stuk langer mee kwa updates :Y

De iPhone 8 heeft het snelste silicium dat Apple ooit heeft geproduceerd. De nieuwe processor is zodanig geoptimaliseerd om de beste ervaring te garanderen bij het spelen van een van de Augmented Reality (AR) videospelletjes die zijn gebouwd voor de nieuwste versie van iOS.

De iPhone 8 beschikt over optische beeldstabilisatie (OIS) en kan 4K Ultra HD-videobeelden opnemen bij 24, 30 en 60 frames per seconde (FPS)

Slow-motion is ook verbeterd in de iPhone 8 en gebruikers die nu zitten op 240FPS kunnen opnemen in 1080p HD.

De iPhone 8 heeft ook de nieuwe Quad-LED True Tone-flitser met langzame synchronisatie, voor meer gelijk verlichte achter en voorgrond.

De iPhone 8 heeft een nieuwe 12-megapixel f / 1.8 camera een "grotere en snellere" sensor dan de iPhone 7, die je foto's, vooral bij weinig licht, zullen verbeteren.
Leuke marketing natuurlijk, maar zelfs met mijn super sonische nieuwe processor heb ik met simpel apps starten en naar het homescreen gaan af en toe "lag". Even een hikje in de grafische weergave.

Het is leuk al die termen en studio vergelijkingen, maar aan het einde van de dag als ik 's avonds de kinderen fotografeer heb ik bij zowel de iphone 6 als de 8 bewogen foto's... De 8 heeft een wat hoger dynamisch bereik, maar ik merk gewoon weinig vooruitgang.

Mijn verwachtingen lagen duidelijk te hoog, want de 8 kan er absoluut niet aan tippen helaas.

• HereIsTom
dfrenner schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:59:
[...]

Leuke marketing natuurlijk, maar zelfs met mijn super sonische nieuwe processor heb ik met simpel apps starten en naar het homescreen gaan af en toe "lag". Even een hikje in de grafische weergave.

Het is leuk al die termen en studio vergelijkingen, maar aan het einde van de dag als ik 's avonds de kinderen fotografeer heb ik bij zowel de iphone 6 als de 8 bewogen foto's... De 8 heeft een wat hoger dynamisch bereik, maar ik merk gewoon weinig vooruitgang.

Mijn verwachtingen lagen duidelijk te hoog, want de 8 kan er absoluut niet aan tippen helaas.
Nou dan denk ik dat je een maandagmorgen model hebt, met mijn iPhone 8 Plus hebt ik echt geen last van ’lag’.
En ik zie hier echt wel een verschil van dag en nacht tussen een foto van de iPhone 6 en mijn iPhone 8 Plus, bewogen foto’s heb ik eigenlijk nog niet gehad.
Dus afdoen dat het alleen marketing is en dat je geen verschil heb met je iPhone 6 is onzin!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HereIsTom schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:59:
[...]

Nou dan denk ik dat je een maandagmorgen model hebt, met mijn iPhone 8 Plus hebt ik echt geen last van ’lag’.
En ik zie hier echt wel een verschil van dag en nacht tussen een foto van de iPhone 6 en mijn iPhone 8 Plus, bewogen foto’s heb ik eigenlijk nog niet gehad.
Dus afdoen dat het alleen marketing is en dat je geen verschil heb met je iPhone 6 is onzin!
Er zit dan ook wel een groot verschil tussen de 8 en 8 plus....
Niet te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
dfrenner schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:14:
[...]

Er zit dan ook wel een groot verschil tussen de 8 en 8 plus....
Niet te vergelijken
Ja maar dan nog is hij een stuk beter als de 7 en zeker de batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HereIsTom schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:08:
[...]

Ja maar dan nog is hij een stuk beter als de 7 en zeker de batterij!
Je bedoelt dat hij van 1960 mAh in de 7 naar 1821 mAh in de 8 is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
dfrenner schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:42:
[...]

Je bedoelt dat hij van 1960 mAh in de 7 naar 1821 mAh in de 8 is gegaan?
Nee, maar de nieuwe A11-chip die in de iPhone 8 verwerkt zit gaat extra zuinig met de batterij om, waardoor hij wel een dag langer meegaat!

• Jeroenzer
bedankt voor alle antwoorden, nu weet ik ook een beetje waar ik op moet letten,. dat is altijd fijn als je onbekend terrein op gaat.

qua specs wil ik minimaal een iphone 6s plus hebben ( grote handen).
een Iphone 7 plus is natuurlijk super als ik diue voor een mooie prijs zou kunnen krijgen maar zeker niet vereist.

Pagina: 1