3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Mocht je al een alarminstallatie hebben, dan kun je natuurlijk aan de leverancier of met wie je een onderhoudscontract hebt vragen of zij dit ook in hun assortiment hebben.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
3x Ei 650RF rookmelders
1x Ei CO-melder Ei 208DW icm Ei 200MRF module
geinstalleerd en dat werkt prima.
Deze zijn Koppelbaar, en werken met het Z-wave netwerk, waardoor je eventueel met automatisering er nog veel meer mee kan doen als je zou willen.
De rook melders hebben ook een temperatuursensor waar ze op kunnen alarmeren._trickster_ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:00:
van Fibaro heb je Rookmelders en CO melders ( volgensmij geen hitte melders ).
Deze zijn Koppelbaar, en werken met het Z-wave netwerk, waardoor je eventueel met automatisering er nog veel meer mee kan doen als je zou willen.
Echter deze configureren en aan elkaar koppelen in een standalone situatie (zonder domotica systeem) geeft een uitdaging.
Dit zou eventueel kunnen met een Zwave USB stick. Bijvoorbeeld pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface
[ Voor 12% gewijzigd door TjalleK op 20-12-2017 13:11 ]
Eerst ga ik kijken hoe ver ik zo kan komenVerwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:00:
Als je zo'n mate van zekerheid wil, zal je de boel gewoon moeten bedraden lijkt me.
Die hebben we nietPat911 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:34:
Misschien wat overkill voor je, maar ik heb een alarminstallatie thuis waar ook de brand/co2-melders op zijn aangesloten.
Mocht je al een alarminstallatie hebben, dan kun je natuurlijk aan de leverancier of met wie je een onderhoudscontract hebt vragen of zij dit ook in hun assortiment hebben.
Maar dan mis ik de hittemeldermarkoh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:57:
Ik heb zelf onlangs een draadloze opstelling van:
3x Ei 650RF rookmelders
1x Ei CO-melder Ei 208DW icm Ei 200MRF module
geinstalleerd en dat werkt prima.
En dat wil ik juist niet; een hittemelder doe ik in de keuken omdat je in de keuken wel eens rook hebt en je niet constant valse meldingen wil.TjalleK schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:10:
[...]
De rook melders hebben ook een temperatuursensor waar ze op kunnen alarmeren.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Bij de Fibaro rookmelder is De gevoeligheid in te stellen, denk aan alarmeren op welke temperatuur, hoog/midden/laag gevoelig voor rook.JT schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:16:
[...]
En dat wil ik juist niet; een hittemelder doe ik in de keuken omdat je in de keuken wel eens rook hebt en je niet constant valse meldingen wil.
Ik heb er zelf ondertussen anderhalf jaar 1 in de keuken hangen, ingesteld op medium gevoeligheid, en bij mij is hij nog niet afgegaan tijdens het koken.
Overigens zou ik zelf de rookmelders niet standalone laten draaien, maar alleen als onderdeel van een domotica-systeem. Ze zijn er niet voor standalone gebruik gemaakt, en als het niet mee zit dan gaan ze zeuren dat ze geen domotica systeem kunnen vinden, en daar wordt je ook gek van...
[ Voor 20% gewijzigd door TjalleK op 20-12-2017 13:31 ]
www.eibrandmelders.nl/ei-rf-insteekmodules.html
Ei rookmelders en/of Ei hittemelders kunnen eenvoudig middels de Ei RF insteekmodules worden gekoppeld.
[ Voor 8% gewijzigd door StruvusMaximus op 20-12-2017 13:28 ]
De melders van Ei die ik had gevonden in diverse webshops die gekoppeld konden worden waren in ieder geval niet op batterij/accu. Ik heb gerust wel gezocht. En niet maar 5 minuten.markoh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:28:
1e google opdracht
www.eibrandmelders.nl/ei-rf-insteekmodules.html
Ei rookmelders en/of Ei hittemelders kunnen eenvoudig middels de Ei RF insteekmodules worden gekoppeld.
Nest = Google = data verzamelen toch?Tallguy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:29:
De sensoren van NEST (CO2, rook en hitte) kletsen toch met elkaar?
Daar heb je zeker een punt. Maar er kan natuurlijk ook op andere wijze vuur ontstaan.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:21:
Is het heel erg om de hittemelder niet te koppelen? Hoe vaak staat er een pan op het vuur terwijl iedereen boven ligt te slapen?
Ik heb nog geen domotica en ik weet niet wanneer dat gaat komenTjalleK schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:28:
[...]
Bij de Fibaro rookmelder is De gevoeligheid in te stellen, denk aan alarmeren op welke temperatuur, hoog/midden/laag gevoelig voor rook.
Ik heb er zelf ondertussen anderhalf jaar 1 in de keuken hangen, ingesteld op medium gevoeligheid, en bij mij is hij nog niet afgegaan tijdens het koken.
Overigens zou ik zelf de rookmelders niet standalone laten draaien, maar alleen als onderdeel van een domotica-systeem. Ze zijn er niet voor standalone gebruik gemaakt, en als het niet mee zit dan gaan ze zeuren dat ze geen domotica systeem kunnen vinden, en daar wordt je ook gek van...
[ Voor 44% gewijzigd door JT op 20-12-2017 13:42 ]
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Niet zozeer een suggestie...maar meer een vraag...waarom wil je per sé een gekoppeld systeem?JT schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:29:Wie o wie heeft er nog suggesties?
Denk je niet wakker te worden als de melder beneden begint te brullen? Slaap je er te ver vanaf?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ecodan warmtepomp
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Verwijderd
Deze zijn gekoppeld met Domoticz en dat werk prima.
De melders zijn luid en duidelijk te horen en dan heb ik ze niet aan elkaar gekoppeld op het moment.
CO / koolmonoxide en rookmelder in de serie.
Klein en op batterijen.
Aliepress +- 24 euro
NL / DE +- 40 euro
Als hadden geweest is, is hebben te laat