"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
< UP >
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
HOPPA
Nou ik zal maar eens een reactie plaatsen. (wel wat laat)
Als jabber server raad ik je myjabber.net of amessage.info.
Met amessage.info heb ik weinig ervaring, het is een duitse server dus hij staat leker dicht bij en hij is volgens horen en zegen wel snel.
Myjabber.net gebruik ik al van af het begin dat deze server er is hij is redelijk stabiel en snel, alleen moet je het zonder Yaho doen (wel beschikbaar maar werkt niet).
Voor de jabber client is het een beetje moeilijker.
Als jabber server raad ik je myjabber.net of amessage.info.
Met amessage.info heb ik weinig ervaring, het is een duitse server dus hij staat leker dicht bij en hij is volgens horen en zegen wel snel.
Myjabber.net gebruik ik al van af het begin dat deze server er is hij is redelijk stabiel en snel, alleen moet je het zonder Yaho doen (wel beschikbaar maar werkt niet).
Voor de jabber client is het een beetje moeilijker.
- Exodus heeft bijna alle optie maar is niet gebruikers vriendelijk vindt ik, veel te veel als een soort van outlook op gezet.
- PSI is redelijk maar het gebruik van QT onder windows niet zo stabiel, en heeft wat weg van ICQ.
- Rival was altijd wel redelijk goed maar na een jaar heeft de maker niks meer van zich laten horen dus ook geen update meer, maar zeker een aan rader als je een leek bent.
- MyJabber client Een jabber client die qua uiterlijk lijkt op exodus maar net iets gebruikers vriendelijker is.
- Jajc Een hele mooie jabber client die alles ondersteund en geregeld ge-update wordt, in de style van ICQ met een twist.
- Yabber Is een bruikbare client maar niet echt stabiel en ik geloof niet dat de makers ooit nog een update gaan uitbrengen.
- Jabber IM Zeker geen slechte client maar niet geweldig er mist een hoop, zoals jabber browser en dergelijke, tevens moet je via het register de server aanpassen

- rhymbox/TipicIM Is een HTA applicatie, dit wil zo veel zeggen als dat het internet explorer is met javascript, hij werkt goed en is netzo stabiel als jou versie van IE.
- TSIM is natuurlijk de beste (als hij straks af is )
edit:
De bovenste lijst heb ik samen gestelt met mijn eigen ervaring met elke jabber client uit de lijst.
De bovenste lijst heb ik samen gestelt met mijn eigen ervaring met elke jabber client uit de lijst.
Ik heb ook alleen even de windows clients gepakt.
Aangezien G8KeePeR al een windows client had uit geprobeert.
Aangezien G8KeePeR al een windows client had uit geprobeert.
Psi instabiel? Eeeh
Ik heb hem nog nooit plat zien gaan (oh, behalve dan een paar 0.9 beta's). Ik heb redelijk wat Jabber clients geprobeert maar Psi bevalt mij tot nu toe het beste. Maar goed, da's dus 1 van de leuke dingen aan Jabber, als Psi je niet aanstaat gebruik je gewoon een andere client...
Overigens heeft de development van Psi de afgelopen maanden wat stilgelegen, Justin heeft even een break genomen (en was de enige dev) maar development is open gegooid, het dev team is uitgebreid en patches worden wat makkelijker geaccepteerd op het moment. Ze zijn iig leuke dingen van plan voor de volgende versie..
BTW de nieuwe Trillian Pro gaat ook Jabber doen
Vooral handig als je nog veel contacts hebt die alleen ICQ/Yahoo/MSN/AIM hebben...
Overigens voor de Jabber mensen onder ons:
Opzetten jabbernl.org
Overigens heeft de development van Psi de afgelopen maanden wat stilgelegen, Justin heeft even een break genomen (en was de enige dev) maar development is open gegooid, het dev team is uitgebreid en patches worden wat makkelijker geaccepteerd op het moment. Ze zijn iig leuke dingen van plan voor de volgende versie..
BTW de nieuwe Trillian Pro gaat ook Jabber doen
Overigens voor de Jabber mensen onder ons:
Opzetten jabbernl.org
[ Voor 8% gewijzigd door bartvb op 21-06-2003 23:31 ]
Pagina: 1