Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Ik ben op zoek naar een laptop voor dagelijks gebruik (mail, internet,...). Enige vereiste dat nodig is is dat het een extern 4k scherm aan 60Hz moet kunnen aansturen voor fotobewerking in Lightroom/Photoshop. Gaming is niet nodig.

Ik kwam na wat zoeken uit op de MSI GL62M-7RDX-1852BE (pricewatch: MSI GL62M 7RDX-1852BE (Belgisch model).
- Intel i5-7300HQ
- 8Gb ram
- Nvidia GeForce GTX 1050
- Mini displayport

Nu is mijn vraag of het hiermee wel zeker mogelijk is om een extern 4K aan 60Hz aan te sturen?
Ik kan dan gewoon via een mini displayport --> displayport de laptop met het externe scherm verbinden?

Ik heb zelf nog nooit een MSI gehad. Is dit een goed merk?

Alvast bedankt voor de info!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nu is mijn vraag of het hiermee wel zeker mogelijk is om een extern 4K aan 60Hz aan te sturen?
Even een snelle blik op de MSI website zegt nee via de HDMI poort in elk geval. De mini-displayport zou volgensmij wel 4K/60 doen (als het dezelfde spec als reguliere Displayport 1.2 heeft dan).
*GT Series/ GE Raider series : HDMI 4K@60Hz
*GE / GP / GL / GF / GV Series : HDMI 4K@30Hz
Middelmatig. Ken mensen met goede ervaringen en met slechte ervaringen.

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 20-12-2017 10:25 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Volgens de specificaties op de MSI website (https://www.msi.com/Laptop/GL62M-7RDX/Specification) kan deze extern via HDMI 4K @ 30Hz aan (dus geen 60 Hz). Voor een uitgebreide review kun je eens kijken op https://www.notebookcheck...book-Review.196152.0.html (ook handig om andere reviews te lezen).

MSI is zeker een bekend merk en richt zich deels op gaming. Dit specifieke model heeft bijvoorbeeld een matig (voor wat betreft kleuren) scherm. Maar als je een extern beeldscherm aansluit voor deze specifieke toepassing, zal dit minder snel meewegen.

Als je 4K @ 60Hz wilt, zul je een notebook moeten hebben die tenminste HDMI versie 2.0 ondersteunt (https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:35
Via HDMI is het inderdaad pas vanaf HDMI 2.0 (en hier zal wellicht HDMI 1.4 opzitten).
Maar via displayport en mini displayport is het vanaf versie 1.2.
Ik kan echter nergens terugvinden welke versie hier op zit.

Iemand dit weet waar ik dit kan vinden?

Alvast bedankt!
Tim

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Merellecht schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:28:
Ik ben op zoek naar een laptop voor dagelijks gebruik (mail, internet,...). Enige vereiste dat nodig is is dat het een extern 4k scherm aan 60Hz moet kunnen aansturen voor fotobewerking in Lightroom/Photoshop. Gaming is niet nodig.

Ik kwam na wat zoeken uit op de MSI GL62M-7RDX-1852BE (pricewatch: MSI GL62M 7RDX-1852BE (Belgisch model).
- Intel i5-7300HQ
- 8Gb ram
- Nvidia GeForce GTX 1050
- Mini displayport

Ik kan dan gewoon via een mini displayport --> displayport de laptop met het externe scherm verbinden?

Alvast bedankt voor de info!
Ik heb ervaring met de Apache 4K Gaming laptop van MSI, maar ik moet eerlijk zeggen na een jaar gebruik valt het mij best wel tegen. Vooral 4K op een laptop is gewoonweg irritant, veel applicaties werken nog niet lekker met scaling. Met het spelen zet ik de resolutie standaard op 1920x1080 maar als ik dan ALT-TAB naar windows is het een grote bende. Totaal geen voorstander meer voor 4k schermen.

De MSI die ik heb is 2KG en een ultrabook maar voelt ook wel wat plastic aan. Dit komt mede doordat ik een macbook gewend was.

Om te gamen is het een super fijne laptop, maar de accu is werkelijk waar om te huilen. Ik mag al blij zijn met een uur accu. Dit was vanaf het begin al een probleem.

Het ligt er dus een beetje aan wat je belangrijk vind bij de laptop. Mijn mening is iig dat ik geen MSI gaming laptop meer koop, eerder een DELL XPS FullHD ipv 4k.