P3 733 zonder fan

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hallo tweakers,

Hier komt een erg stomme vraag, maarja. :)

Laatst was ik wat aan het prutsen met mijn systeem, omdat hij niet veel meer deed (later bleek dat mijn moederbord kapot was, maar dat even terzijde). Nadat ik de boel weer aangesloten had zette ik hem aan. Na ongeveer een minuut kwam ik tot de ontdekking dat ik m'n processorfan vergeten was aan te sluiten (ja, stom!). |:(
In hoeverre kan dit kwaad? Kan m'n CPU (P3 733) nu dood zijn of daaronder geleden hebben? De heatsink zat er uiteraard nog wel op. Ik kan hem nu ff niet testen omdat ik geen (werkend) mobo bij de hand heb..

Ik heb de search al gebruikt en las dat AMD proc's er absoluut niet tegen kunnen. Nou weet ik wel dat Pentiums een stuk minder warm worden, maar toch ben ik er niet helemaal gerust over.. ;(
Achja, misschien maak ik me wel veel te druk en is er niets aan de hand, maar ik vraag 't maar ff voor de zekerheid.. :)

#

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
Even kijken of alles werkt he, ik geloof van wel hij wordt inderdaad niet zo warm en in die minuut is ie denk ik ook niet vol belast.

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm zal nie dood zijn binnen een minuut zal die 50 max zijn ... :) succes met testen met nieuwe mianb!

Verwijderd

Als je een thunderbird aandoet zonder cooler, is ie dood binnen een paar seconden. heb ik gehoord.. weet niet hoe het met intel zit.. als je de koelribben er wel op had, lijkt het me niet echt een probleem

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Zou me geen zorgen maken; P!!!'s zijn niet van die hot-heads en kunnen wel een beste poos zonder fan. Weet dat ze zichzelf wel uitschakelen bij een te hoge temp.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

mvds

Totally awesome!

Ach, ik heb bij wijze van test mijn fan uitgezet, ik zag pas na een minuutje of 2 (geen belasting) de temp stijgen richting de 35 graden (Idle is ongeveer 22 graden) dus.... Waarschijnlijk helemaal niets aan de hand.

Verwijderd

PIII 366@1.3V zelfs zonder heatsink! word stressed 40C... mooi toch?

PIII550@1.3V met heatsink word 35C!!

PIII733@1.3V niet getest want BX trekt de 133MHz niet.. ;(

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38

ChUcKiE

Dus........

Kan zomaar...die van mij draait al een jaartje continu zo.

Idle tegen de 35-40 volle belasting met heet weer tegen de 62Max (best veel maja).

Dit is BDW een standaard Compaq Deskpro EN setup! De EN uitvoering bevat alleen een koelblok, dus zonder ventilator!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 11:22

t3q

Say yes to teq

Op donderdag 12 juli 2001 10:09 schreef limp_bizkit het volgende:
PIII 366@1.3V zelfs zonder heatsink! word stressed 40C... mooi toch?

PIII550@1.3V met heatsink word 35C!!

PIII733@1.3V niet getest want BX trekt de 133MHz niet.. ;(
Mijn mooie p3 draait op mijn bx-je echt wel op 133 dus je hebt gewoon een gaar moederbord

Life goes as it goes.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 10:17 schreef Brilson666 het volgende:

[..]

Mijn mooie p3 draait op mijn bx-je echt wel op 133 dus je hebt gewoon een gaar moederbord
ik heb zeker een gaar moederbord maar die is al wel 4 jaar oud en komt uit de tijd dat een PII 350 het snelst was en een PII 400 onbetaalbaar :+

ik kan hem wel op 133 krijgen.. alleen ik kan mijn chipset niet koelen |:(

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb laatst een Athlon systeempje gebouwd.
ik ben ook vergeten de cpufan aan te sluiten.
Ik heb eerst windows compleet geinstalleerd voordat ik erachter kwamdat de fan niet draaide. Door de hoge pieptoon van de bios.
ff gekeken hoe warm die was : 92 graden!!!!!
>:)
Systeempje werkt nu nog perfect!!! :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

Die gekke Intel-chips hebben nog iets van thermal protection...
Als ie echt te heet wordt : Poef : systeem uit ...
Is wel handig ...
Dus je chip zal nog wel oke zijn ...
maareeh ... als je hem nog een tijdje wilt houden zou ik toch maar zorgen dat je eraan denkt om je cpu-fan aan te sluiten.
Succes :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Op donderdag 12 juli 2001 10:33 schreef Audi_S2 het volgende:
Ik heb laatst een Athlon systeempje gebouwd.
ik ben ook vergeten de cpufan aan te sluiten.
Ik heb eerst windows compleet geinstalleerd voordat ik erachter kwamdat de fan niet draaide. Door de hoge pieptoon van de bios.
ff gekeken hoe warm die was : 92 graden!!!!!
>:)
Systeempje werkt nu nog perfect!!! :)
en geen problemen gekregen met instabieliteit??!!

dan heb je dus zeker wel mazzel gehad want dat is een grot probleem zodra een AMD-er aan de 90-100 komt gaat hij instabiel lopen :9

• Zap
  • Niet online
Ok, dus waarschijnlijk heb ik niet zoveel te vrezen.. :)
Wat betreft die thermal protection, dat gaat denk ik via de temperatuurmonitoring van 't moederbord of niet? Want het bord waar ie toen op zat ondersteunde dat nl. niet (geen temp. sensors en geen rpm-weergave etc.) Of gaat 't intern in de processor zelf?

Ik krijg btw. vandaag (als het meezit) m'n nieuwe mobo binnen, dus dan kan ik gaan testen en tweaken. :P

Bedankt voor alle reacties! :)

#

• Zap
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 10:12 schreef ChUcKiE het volgende:
Kan zomaar...die van mij draait al een jaartje continu zo.

Idle tegen de 35-40 volle belasting met heet weer tegen de 62Max (best veel maja).

Dit is BDW een standaard Compaq Deskpro EN setup! De EN uitvoering bevat alleen een koelblok, dus zonder ventilator!
Ja, ik ken ze. Die hebben dan een extra grote heatsink en de airflow van de kast/case fans is zo gemaakt, dat het langs de CPU stroomt. Dus dat is erop gemaakt om zonder fan te draaien, dat is bij mij niet echt het geval (kleine heatsink, verder geen case-koeling etc.)

Het is btw. een slot1 model. (Ja, jammergenoeg geen socket, dus ik kan die nieuwe i815 plankjes wel vergeten..) Mobo dat ik besteld heb is de Asus P3V4X. Hopelijk krijg ik em ondanks de standaard 133MHz FSB toch nog een beetje hoger geklokt, 150/166 Mhz FSB (*5,5 = 825/913) ofzo.. :)

#

Verwijderd

ik heb laatst de van van min duron af getrokken alleen heat sink dus, crome orb beetje artic silver hij werd na 30 min full load (renderen 3d studio max heftig plaatje) 62 graad. er is voor de rest weinig air flow in mijn kast

Verwijderd

haha
een kennis van mij heeft 2 maand met een p3 500 gewrkt zonder koeling. alleen zo nu en dan zo'n mooi gekleurd schermpje..jaja de wraak van de computer op jouw'n humeur

o de koeler was vastgelopen door stof :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 13 juli 2001 01:44 schreef socket het volgende:
haha
een kennis van mij heeft 2 maand met een p3 500 gewrkt zonder koeling. alleen zo nu en dan zo'n mooi gekleurd schermpje..jaja de wraak van de computer op jouw'n humeur

o de koeler was vastgelopen door stof :)
Met koeler, zonder fan dus.. ben jij dat van dat onzin topic, of is dat je kennis?

Veel compaqs hebben ook geen actieve koeling, en de Zallman koeler reeks is erop gemaakt om te koelen zonder fannetje.. moet makkelijk kunnen allemaal dus.. ;)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Zap
  • Niet online
Daar ben ik weer, en wel met m'n nieuwe moederbord.. (Asus P3V4X Slot1) Alles draait perfect stabiel en snel, maar toch heb ik nog een probleem: m'n CPU temperatuur.

Die is namelijk 80 graden celsius gemiddeld!! :o Das voor een Athlon al veel, laat staan voor mijn P3. :P Fan draait goed (5400rpm), heatsink zit er voor zover ik kan zien gewoon goed op. Hoe kan dit?? :(
Mobo temp. is btw. 36 graden...

Pleaz help! :)

#

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm mijn AThlon 500@7000 heeft ooit es 2 dagen zonder fan gedraait... was ook zo stom om de fans vergeten aan te sluiten, maar eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad, Ok, hij was HEET :)

• Floor-is
  • Laatst online: 27-08 22:07

Floor-is

5.2

Op zaterdag 14 juli 2001 01:02 schreef BrZ het volgende:
Hmmm mijn AThlon 500@7000 heeft ooit es 2 dagen zonder fan gedraait... was ook zo stom om de fans vergeten aan te sluiten, maar eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad, Ok, hij was HEET :)
VETTE OVERKLOK!

Mag ik eens bij jou langskomen om foto's te maken? Echt cewle shit, gewoon de allerfuckingsnelste processor ter wereld. :P

Bericht hierboven

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op zaterdag 14 juli 2001 01:02 schreef BrZ het volgende:
mijn AThlon 500@7000
Zoow! En bij dit overclockwonder heb ik in de collegezaal mogen zitten! :P

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zaterdag 14 juli 2001 01:04 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

VETTE OVERKLOK!

Mag ik eens bij jou langskomen om foto's te maken? Echt cewle shit, gewoon de allerfuckingsnelste processor ter wereld. :P
Niet zo flauw Floris, gewoon typo :)

Zap: temperatuur sensors flippen nogal eens. In mijn ervaring is de "manual heat probe" (oftewel, een vinger) de meest betrouwbare methode :)
Het verschil tussen 30 en 80 graden voel je echt wel :)

• Floor-is
  • Laatst online: 27-08 22:07

Floor-is

5.2

Ach Daniel, laat mij ook eens joh :)

Zap: Ik had op mijn oude(re) MSI K7T-Turbo ook temperaturen van 83-117 graden (idle vs full-load) en sjah dat wil niet alles zeggen :)

Bericht hierboven

• BrZ

BrZ

Op zaterdag 14 juli 2001 01:07 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Niet zo flauw Floris, gewoon typo :)
Hoezo typo? das echt hoor ;)

Jullie mogen allemaal langs komen voor foto's :P

• Zap
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 01:43 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hoezo typo? das echt hoor ;)

Jullie mogen allemaal langs komen voor foto's :P
Hehe, LOL! :)

Nog ff over die temp. Ik heb gevoeld aan de heatsink vlak nadat ik em uit heb gezet. Hij was wel warm, maar ik kon hem nog met gemak vasthouden. Dus ik denk toch dat m'n sensor brak is :( Leek me ook al onwaarschijnlijk dat ie zo stabiel blijft bij > 80 graden.. ;)
Maja, hier valt dus verder niet veel aan te doen (die sensor)? Ach ja, ik kan et iig gebruiken als lichte indicatie, zal er wel +/- 40 af moeten halen ofzo om de goeie waarde te krijgen..
Hopelijk wil ie nog een beetje overclocken.

Bedankt voor de reacties!

#

• BrZ

BrZ

Op zaterdag 14 juli 2001 13:40 schreef Zap het volgende:

[..]

Hehe, LOL! :)

Nog ff over die temp. Ik heb gevoeld aan de heatsink vlak nadat ik em uit heb gezet. Hij was wel warm, maar ik kon hem nog met gemak vasthouden. Dus ik denk toch dat m'n sensor brak is :( Leek me ook al onwaarschijnlijk dat ie zo stabiel blijft bij > 80 graden.. ;)
Maja, hier valt dus verder niet veel aan te doen (die sensor)? Ach ja, ik kan et iig gebruiken als lichte indicatie, zal er wel +/- 40 af moeten halen ofzo om de goeie waarde te krijgen..
Hopelijk wil ie nog een beetje overclocken.

Bedankt voor de reacties!
Als je hem met gemak kan vasthouden is hij echt niet zo heet... Ik denk echt dat het geen probleem is hoor :)

Ik kon mijn heatsink dus niet meer vasthouden... en dat heb ik geweten ook (AUW!) :(

(btw, een Athlon op 7000 verbruikt bijna 1KW, was best duur die voeding ;) )
Pagina: 1