Onkyo receiver storing in HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Mijn Onkyo HT-R548 receiver vertoont de laatste tijd wat kuren. Soms geeft hij op de HDMI inputs vrijwel alleen maar storing. Zie dit filmpje.

De storing is op de verschillende inputs hetzelfde, op de kleur na (maar dit verschil komt wellicht door de verschillende input, zoals een Chromecast of een HTPC). Als ik alle apparaten uitzet (receiver, TV, HTPC), en daarna weer aan, dan is het probleem meestal opgelost.

Wat kan hier het probleem zijn? Wellicht condensatoren o.i.d. op het HDMI board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reynard80 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:50:
Mijn Onkyo HT-R548 receiver vertoont de laatste tijd wat kuren. Soms geeft hij op de HDMI inputs vrijwel alleen maar storing. Zie dit filmpje.
"No video" error :z
De storing is op de verschillende inputs hetzelfde, op de kleur na (maar dit verschil komt wellicht door de verschillende input, zoals een Chromecast of een HTPC). Als ik alle apparaten uitzet (receiver, TV, HTPC), en daarna weer aan, dan is het probleem meestal opgelost.

Wat kan hier het probleem zijn? Wellicht condensatoren o.i.d. op het HDMI board?
Waarschijnlijk weet je al dat er structurele problemen zijn (geweest) met de HDMI boards van meerdere Onkyo series en ik vermoed dat de coulance regeling die Onkyo hiervoor in het leven heeft geroepen niet meer voor dit model geldt. ;(
Dat zou jammer voor je zijn, maar je kunt er uiteraard een belletje aan wagen.

Ik zie dat dit model op MP al voor €100 wordt aangeboden (sommige inclusief vergelijkbare problemen), er zelf aan sleutelen moet je dus zelf kunnen en anders lijkt het mij al snel einde oefening.

Als de error op een niet-HDMI bron niet optreedt, dan weet je dat HDMI je probleem is.
Maar goed, bel eerst Onkyo klantenservice eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Lees Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018 en wees snel, je hebt nog iets meer dan een week...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik had het er bij moeten zetten, maar ik was me inderdaad bewust van het topic over de HDMI board problemen. Mijn type komt niet in aanmerking voor de regeling, en de symptomen lijken ook anders dan ik in het topic lees, vandaar dat ik een apart topic opende.

Condensatoren vervangen moet geen probleem zijn, als ik weet dat dat het probleem is. Maar dit specifieke symptoom ben ik nog niet tegengekomen met Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Er zijn wel meer modellen die niet in aanmerking komen. Onkyo contacten en het probleem uitleggen. Grote kans dat je je Onkyo toch op mag sturen voor reparatie. Rare issues met HDMI is veelal toch het HDMI Board.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.