Mail van freehackreport - met beginnend wachtwoord in subjec

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Heeft iemand van deze service al eens een mail gekregen?
Ik kreeg juist een mail van freehackreport.com met als onderwerp beginnend van één van mijn wachtwoorden.
Dus ik vermoed dat ze wel degelijk accounts tot hun beschikking hebben van mij.
Nu was ik een beetje gaan googlen als er iemand anders al ervaringen mee had, maar kon geen resultaten terugvinden.

Hierbij de vraag als dit een beetje trusted is en als er iemand al ervaring mee had?

Indien iemand ervaring heeft, geeft de free-version ook weer van welke website dit verkregen was, want op zich vind ik het wel niet leuk dat mijn wachtwoorden clear-text worden bijgehouden en niet via één of andere hashing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nog nooit, en dat hoeft ook niet want we hebben ook https://haveibeenpwned.com/
Daarnaast zijn freehackreport.com and darksources.com volgens de ICANN van "WHOIS PRIVACY PROTECTION SERVICE, INC. "
Oftewel, iemand die niet verteld wie hij is.

Alleen daarom vertrouw ik die partij al voor geen meter.

En dan klapper: je creditcard nummer invullen op members.darksources.com/welcome/? LEVENSGEVAARLIJK!

Oftewel, even melden bij: https://safebrowsing.google.com/safebrowsing/report_phish/

Oh, en van welke website dat wachtwoord is dat weet je, je gebruikt immers voor elke website een ander wachtwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 20-12-2017 01:08 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DJMaze schreef op woensdag 20 december 2017 @ 01:06:
Oh, en van welke website dat wachtwoord is dat weet je, je gebruikt immers voor elke website een ander wachtwoord.
Of als wel een vaak gebruikt wachtwoord: het is niet relevant welke website het is, je weet dat nu voor alle websites op de wereld deze combinatie van mailadres en wachtwoord onbruikbaar is geworden. Je moet het direct overal veranderen. En om dit een volgende keer te voorkomen dan naar een uniek password per site (bijv. met behulp van een password manager).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Bedankt voor de reacties. Idd phishy zoals je het aangeeft.