ISRA punt solderen (geen reactie op mijnaansluiting.nl)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 22:40
De vorige bewoner of al eerdere bewoner heeft de KPN aansluiting bij een kennis van me zo achter gelaten:

https://imgur.com/a/dHfcK

pogingen om een aansluiting hierop afgemonteerd d..m.v. een aanvraag op mijnaansluiting.nl worden beantwoord met een afsluiting van de aanvraag zonder dat er iets gedaan wordt.

Ik weet dat het eigendom is van KPN, maar kan ik 2 draden met loodsoldeer aan een andere kabel solderen en daar dan een aansluiting op maken voor de DSL die deze persoon heeft afgesloten?
kan ik ergens aan zien wat de rode en blauwe draad is?
Hij maakt op dit moment al enkele maanden gebruik van de verbinding van de buurman terwijl die zelf gewoon een internetaansluiting heeft. (ja we hebben enkele maanden gewacht of er toch nog iets zou komen van mijnaansluiting.nl)

Of heeft iemand anders nog andere ideeën als je verder door de instantie die er naar mijn idee een offerte voor zou moeten uit brengen gewoon botweg genegeerd wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat zei KPN toen je ze belde?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:30
Volgens mij is mijnaansluiting.nl voor als je de kabel niet kunt vinden. Stel de doorvoer in de vloer is weg of de kabel ligt niet in de kruipruimte. Nieuw ISRA monteren moet gewoon een KPN monteur voor komen lijkt me?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt me ook dat dit nog een ouder type kabel is met papieren isolatie om de aders?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 22:40
Hij werd door t-mobile doorverwezen naar de website mijnaansluiting.nl. KPN zegt dat je klant van ze moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bastian433 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:21:
Hij werd door t-mobile doorverwezen naar de website mijnaansluiting.nl. KPN zegt dat je klant van ze moet zijn.
Gewoon internet aanvragen bij KPN (of evt xs4all), dan heb je geen gezeur met die resellergebeuren die je kastje-muur sturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij moet KPN dit gewoon fixen.. er is immers geen ISRA aansluiting meer.. en de ISRA is van KPN...

maar verder vrees ik dat je kastje <-> Muur gaat krijgen gezien kpn waarschijnlijk de poot behoorlijk stijf weet te houden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:19
In mijn vorige huis zag de aansluiting er precies zo uit en toen heb ik simpelweg een ADSL aansluiting bij KPN aangevraagd waarna er een monteur alles aan kwam sluiten.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 14:57
Provider bellen en zeggen dat het ISRA defect is. Dan sturen zij KPN voor je aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:52
bastian433 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:00:
De vorige bewoner of al eerdere bewoner heeft de KPN aansluiting bij een kennis van me zo achter gelaten:

https://imgur.com/a/dHfcK

pogingen om een aansluiting hierop afgemonteerd d..m.v. een aanvraag op mijnaansluiting.nl worden beantwoord met een afsluiting van de aanvraag zonder dat er iets gedaan wordt.

Ik weet dat het eigendom is van KPN, maar kan ik 2 draden met loodsoldeer aan een andere kabel solderen en daar dan een aansluiting op maken voor de DSL die deze persoon heeft afgesloten?
kan ik ergens aan zien wat de rode en blauwe draad is?
Het kan zeker. maar het is niet de bedoeling. Nogmaals t-mobile bellen zeggen dat je irsa kapot is. en dat zij een kpn monteur moeten sturen/zij je klacht door moeten zetten naar kpn. Als ze echt niet mee willen werken kan je er kroonsteentjes opzetten om te testen welke draden je moet hebben. de bijgelevede ronde dsl kabel aan 1 kant afknippen en aan de andere kant van de kroonsteentjes doen. de andere kant van de dsl kabel prik je in het modem. geen dsl kabel ? op cat 5e kan je ook een dsl connector krimpen.
ipv kroonsteentjes kan je ook het bijgeleverde witte kastje plaatsen. dls kabel erin andere kant van de dsl kabel in je modem en klaar. ipv kroonsteentjes/een andere kabel kan je ook rechtstreeks de bijgeleverde dsl kabel er solderen. doe dit het na het testen en haal voor de zekerheid even je dsl kabel uit je modem tijdens het solderen. Let op gebruik wel een ronde dsl kabel en geen platte. Let op goed schrapen/schuren er zit namelijk een beschermlaag/coating/laklaag op de kpn kabel. Hierdoor wordt er slecht of geen contact gemaakt als je deze niet weghaalt.

nog een optie is het contract drijgen op te zeggen aangezien ze niet kunnen/willen leveren. vaak willen ze dan wel meewerken. een klant verliezen is namelijk niet goed voor je imago.
mochten ze echt niet willen leveren dan kan je opzeggen/contract ontbinden de leveringsplicht word namelijk niet nagekomen. en bij kpn aanvragen deze kunnen rechtstreeks hun eigen monteurs aansturen hierdoor gaat het net eventjes wat sneller. (let wel op dat je dit op de juiste manier doet anders krijgt het een naar staartje en kan het je veel geld kosten)

[ Voor 15% gewijzigd door miciel op 19-12-2017 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Loodmantel iets aanpellen dat je meer lengte heb in de kabel. Daarna kan je er een aansluitdoosje opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:35
@vincedd klopt maar je vergeet iets heel belangrijks!
Dit is een loodkabel en deze heeft een rode of blanke lak over het koper heen. Deze moet er afgekrabt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
tlpeter schreef op woensdag 20 december 2017 @ 06:53:
@vincedd klopt maar je vergeet iets heel belangrijks!
Die is een loodkabel en deze heeft een rode of blanke lak over het koper heen. Deze moet er afgekrabt worden.
Klopt inderdaad. Tijd geleden dat ik zo'n kabel heb afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Als je de enige huis op dat adres bent......
De aardeparen die je moet hebben zijn dan meestal de middelste 4, rood,blauw,wit,oranje, in die blauwe kabel.
Zet daar gewoon een telefoon aansluiting op, zo'n varkens-snuit of een rj11 contactdoos.(google even hoe je dat aansluit) Als je dat klaar hebt prik je daar de modem in, wacht tot je activiteit ziet, en haal de modem er dan niet meer af, ivm een update kan het wel even duren soms, maar kan ook zijn dat hij na 2 min al online is.

Maar ik zou bellen naar daar waar je internet afneemt, met de vraag waarom ze niet langskomen om het voor je te fixen. laat ze maar uitleggen waarom.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

T-mobile bellen en aangeven dat je ISRA defect is. Zij kunnen een ticket bij de netwerkleverancier (KPN) aanmaken, zodat er een monteur gestuurd wordt om dit op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
In ieder geval mijnaansluiting.nl niet meer lastigvallen, die hebben hier niks mee te maken. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

bastian433 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:00:
Of heeft iemand anders nog andere ideeën als je verder door de instantie die er naar mijn idee een offerte voor zou moeten uit brengen gewoon botweg genegeerd wordt.
Is er al een abonnement afgesloten met een internetleverancier?
Zonee dan gaat er niets gebeuren.

Ze gaan het isra in orde maken zodra je een abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Als je ISP T-mobile is, dan moeten die het voor je regelen.

Ik had precies hetzelfde probleem, belde KPN er over op, die zeiden dat het voor Telfort was. Telfort gebeld en die stuurde iemand langs om het te regelen (kostenloos!).

Zorg dat je foto's mee stuurt btw.

En je kan hier wel je splitter op aan sluiten, weet alleen ff niet meer welke aderen het zijn. Dan heb je tijdelijk wel internet.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Kabel even netjes strippen. Als het goed is zitten er 4 aders in: rood, blauw en nog wat (weet niet meer uit mijn hoofd).
Aansluiten op de rode en de blauwe ( de kleuren komen hier overeen met het dunne kabeltje wat er anders uitgekomen zou zijn). Als je een telefoonabbo zou hebben, zou je hier spanning op meten, bij alleen adsl meet je hier niets.....
De overige draden laat je voor wat ze zijn.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Klopt inderdaad, even de lak eraf krabben. Dit niet vergeten anders krijg je een erg brakke verbinding, maar normaal gesproken hoort KPN hier netjes een nieuw ISRA op te plaatsen. Makkelijkste is om inderdaad gewoon via je provider aan te geven dat je geen signaal hebt, komt er vanzelf een KPN monteur om dit te fixen en die is "verplicht" om een nieuw ISRA te plaatsen.

Hij zal de huidige aders verlengen met flexibel(UTP aders) dmv zogenaamde"laskokers" :
Afbeeldingslocatie: http://robbert.bdorp.com/forum/las_materiaal.jpg

En een nieuw opbouw israatje plaatsen :
Afbeeldingslocatie: https://www.infratel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/s/isra_1_1.jpg

Dan heb je weer een top verbinding :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bakema op 20-12-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 17:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Toelichting en uitleg over ISRA punten/aansluitingen van KPN. Waar zit het ISRA punt, hoe ziet het ISRA punt eruit, waar dient het ISRA punt voor en wat mag.

https://www.google.nl/url...Vaw1ih2jaNxL8PKuA-nm_PM78