Toon posts:

Mobo + proc upgraden.... wat zal ik doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there !

Ik zit alweer een hele tijd met een PIII 450 op een slot 1 BX plank...100 fsb dus... :D

Ik wil nu deze beiden vervangen, ik zit te denken aan een Thunderbird (of een Duron)rond de 1 ghz, maar een nieuw mobo weet ik echt niet... Het is voornamelijk voor Divx, gamen iets minder....

Voorwaarde is wel dat ik mijn huidige hd's (ata33) en dimms (2x32 en 1x64 @ 100 en 1x128 @ 133) kan blijven gebruiken !! Iemand suggesties ?? Tnx alvast :)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

abit KT7A
en een TB 1,2 200 bus

want je hebt 100 mhz geheugen

een tb op een 266 bus is btw wel sneller

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

ik zou trouwens die 2x 32 en 1x 64 weg doen en in 1x een 256 dimm kopen het is nu goedkoop

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

afh van buget ga voor duron of thunderbird.
Ik zou idd met de huidige Memory-prijzen gewoon 1x 256 kopen, kun je over een jaar nog eens 256 erbij zetten.
Die oude PC kun je perfect als servertje (ftp-downloads) inzetten en kun je op je nieuwe PC naar hartelust gamen :)

Dus netwerkje en winroute/sygate op je servertje zodat je met je nieuwe PC kan blijven inetten

DPC Team ColdFusion

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
koop gewoon een leuke duron 800 of meer en dan leuk msi bordje erbij lekker stabiel en draaien maar ! de thunderbirds worden ook goedkoper trouwens zie 800 mhz tot 1 ghz ! daar zou ik eerder voor gaan invm divx

succes ! neem wel stabiel bordje das heeel belangrijk geloof me ! want die bx van je is ook heel stabiel en dat weet je dus je wil er ook wat leuks voor terug ik zat ook in die positie half jaar terug... ook p2 350 mhz op gigabyte bx board ...

Verwijderd

Waarom geen P3 kopen die op dat BX bord doen. Die BX wil je gewoon niet weg doen :) (ik heb het ook gedaan en heb er nog spijt van). Heb paar maanden ROCKstable op een BX een P3-866@975 gelopen. Dat was echt lekkerrrr :)
Een P3-800 of 850 zal ik dan als ik jou was nemen, overclocken kan je niet echt doen met dat 100mhz geheugen.

Als je toch voor amd wilt, zou ik geen KT7a doen, want die heeft maar 3 DIMM sloten. Neem dan een Epox SDR bordje, en een TB 1,2GHz..

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ja das ook goede oplossing ben nie zo wakker ! :( euhm kijk effe bij je mainboard fabrikant site of je da mobo van je kunt flashen en een p3 erop kan knallen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 00:35 schreef _MaLa_ het volgende:
ja das ook goede oplossing ben nie zo wakker ! :( euhm kijk effe bij je mainboard fabrikant site of je da mobo van je kunt flashen en een p3 erop kan knallen >:)
Volgens specs kan er een coppermine op, zie mobo in sig......alleen ik kan niet testen of het idd werkt.........

http://www.aopen.com/products/mb/ax6b.htm

http://www.aopen.com/tech/report/cpuref/p2cpu.htm

check deze ff tnx ! :)
Pagina: 1