Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf laptop voor gaming, foto/video bew. en multitaksing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste
Ik ben Mathias. Een leerling van een 4e middelbaar.

Voor kerst zou ik een nieuwe laptop kopen, alleen weet ik niet of dit DE geschikte laptop is.
Linkje naar de laptop die ik eventueel zou kopen: klik hier

Ik zou de laptop vooral gebruiken voor:
* taken voor school(tekstverwerking ect..).
* Videobewerking en fotobewerking.
* Lichte games (zoals Minecraft, eventueel Overwatch).
* veel dingen tegelijk kunnen doen zoals mijn Java ide(programma waar je Java codes schrijft), cmd en overige zaken tegelijk te kunnen draaien.
* Livestreamen op het platform YouTube.

Ik zou graag het nog eens van een andere bron horen tot ik mijn beslissing maak.
Of zou ik naar een lichter model gaan? En is de prijs wel acceptabel? die zaken

Bedankt om mijn topic te lezen en (eventueel) te reageren!
Mathias Bolle

Verwijderd

Zou je de laptop ook kunnen opzoeken in de PriceWatch. Niet iedereen op het forum klikt namelijk op een “onbekend” linkje.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:12:

* taken voor school(tekstverwerking ect..).
Gaat makkelijk.
* Videobewerking en fotobewerking.
Moet geen probleem zijn, al blijft het wel zwaar werk waar een laptop moeite mee kan hebben (vooral vanwege warmteontwikkeling).
Zoek ook even reviews op of het een beetje een degelijk scherm is. Dan doel ik vooral op kleurspectrum, weergave en calibratie. Het scherm is overigens ook een imo lage resolutie, maar wel prima mee te werken.
* Lichte games (zoals Minecraft, eventueel Overwatch).
Zou geen probleem moeten zijn.
* veel dingen tegelijk kunnen doen zoals mijn Java ide(programma waar je Java codes schrijft), cmd en overige zaken tegelijk te kunnen draaien.
Dit is op zich geen zwaar werk, als je maar genoeg RAM hebt, en dat zit er in. Ligt er ook een beetje aan welke software je gebruikt, maar ik kan makkelijk af met een 8GB dual core MacBook.
Ik zou graag het nog eens van een andere bron horen tot ik mijn beslissing maak.
Of zou ik naar een lichter model gaan? En is de prijs wel acceptabel? die zaken
Vooral dit is iets waar je goed over na moet denken. Een 17" is een groot formaat scherm voor een laptop. Als deze alleen thuis op bureau word gebruikt dan is het geen probleem. Maar gezien je interesses zal het me niets verbazen als je een opleiding met dergelijke werkzaamheden gaat doen? Dan is een 17" 2.9KG wegend model wel veel om elke dag mee te nemen naar je studie.

Verwijderd

Topicstarter
ik was ook al aan het nadenken over het scherm maar vondt niet echt een gelijkaardige laptop met dezelfde specificaties. Heb om eerlijk te zijn nog geen ervaring met het werken van een '17 inch scherm.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit model dan beter zijn.... IK kijk nu vooral naar de grafische kaart of dit voldoende zou zijn:
link: Klik hier

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Acer Aspire Nitro VN7-593G-53W5 €1375 1060(1280 cores) 16GB RAM i5-7300HQ 256GB SSD 1TB hdd 15,6''
Iets mindere processor maar wel een stuk betere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef daarbij ook geen gtx 1060, ik ben niet vanplan de zwaarste games te spelen, maar als ik ze speel zou dit wel (meer dan) speelbaar moeten zijn.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Acer Aspire A715-71G-76Z5 €1100 1050 16GB ram i7-7700HQ 256GB SSD 1TB hdd 15,6''
HP Pavilion Power 15-cb032nd €1000 1050 8gb ram i7-7700HQ 256GB SSD 1 TB hdd 15,6''

[ Voor 34% gewijzigd door SilencMol op 20-12-2017 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou de pricewatch: Acer Aspire A715-71G-76Z5
Goed zijn voor mijn vereiste?
Pagina: 1