Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 20:53
Mijn vraag
Ik heb vandaag een nieuwe pc samengesteld, zodat ik eindelijk kan beginnen gamen.
Momenteel heb ik een Intel NUC, waar Windows 10 op geïnstalleerd staat. Deze komt van een retail Windows 8.1 en is gekoppeld aan mijn Microsoft account.

Nu wil ik deze licentie overzetten naar mijn nieuwe desktop. Kan dit? Zo ja, hoe?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een aantal threads gelezen op zowel de Microsoft fora, als GoT, maar niet direct een eenduidig antwoord gevonden voor deze kwestie.

Wat ik wel begrepen heb, is dat ik dan Windows van mijn NUC zal moeten halen. Maar daar heb ik al wat alternatieven voor :)

Beste antwoord (via xT_Go op 21-12-2017 21:19)

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
JurienW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:30:
[...]

Licentie is niet gekoppeld aan je account , maar aan de hardware. Soort van ID van al je componenten bij elkaar.
Sinds de nieuwe versies van Windows is de licentie gekoppeld aan je Microsoft account, waardoor moederbord problemen geen probleem meer vormen voor activatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ervan uitgaande dat je een Retail licentie hebt kan je de code gewoon invoeren op je nieuwe systeem (wel van je NUC verwijderen omdat je maar 1 licentie hebt) Als het een OEM key is dan zal je een nieuwe moeten kopen, deze is namelijk niet overdraagbaar naar een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
JurienW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:15:
Ervan uitgaande dat je een Retail licentie hebt kan je de code gewoon invoeren op je nieuwe systeem (wel van je NUC verwijderen omdat je maar 1 licentie hebt) Als het een OEM key is dan zal je een nieuwe moeten kopen, deze is namelijk niet overdraagbaar naar een ander systeem.
Mijn NUC heb ik als barebone gekocht, en Windows er zelf bij aangeschaft, dus dan is dat wel retail. Oké, dank je voor je snelle reactie! Nu moet ik wel weer op zoek naar dat doosje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
JurienW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:15:
Mijn excuses voor de dubbele quoting, maar: mijn code is voor een 8.1 die werd geupgraded naar Windows 10. Maakt dit iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
In dat geval ben ik bang dat je een nieuwe licentie moet aanschaffen.
Als je een Windows 7 / 8(.1) eenmaal heb geüpgraded naar Windows 10 wordt de Retail licentie omgezet in een systeem gebonden licentie en mag deze niet meer overgezet worden naar een nader systeem.
Je kan het proberen om Windows 10 te installeren op je nieuwe systeem en hem te activeren, maar ben bang dat die hem niet meer accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
JurienW schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:15:
In dat geval ben ik bang dat je een nieuwe licentie moet aanschaffen.
Als je een Windows 7 / 8(.1) eenmaal heb geüpgraded naar Windows 10 wordt de Retail licentie omgezet in een systeem gebonden licentie en mag deze niet meer overgezet worden naar een nader systeem.
Je kan het proberen om Windows 10 te installeren op je nieuwe systeem en hem te activeren, maar ben bang dat die hem niet meer accepteert.
Het is wel een digitale licentie nu, die gekoppeld is aan mijn account. Ik ga het toch proberen, en desnoods naar Microsoft bellen voor de activatie. Bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

*knip* niet doen

[ Voor 87% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2017 23:53 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
xT_Go schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:17:
[...]

Het is wel een digitale licentie nu, die gekoppeld is aan mijn account.
Licentie is niet gekoppeld aan je account , maar aan de hardware. Soort van ID van al je componenten bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
[...]

Oh, oké. Maar toch, wie niet waagt, niet wint :) en desnoods wordt dat dan maar een nieuwe licentie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• axe0
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2024
[...]

Sinds de nieuwe versies van Windows is de licentie gekoppeld aan je Microsoft account, waardoor moederbord problemen geen probleem meer vormen voor activatie.

• xT_Go
axe0 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:28:
[...]

Inderdaad. Vandaag de overstap gedaan, en activatie was geen probleem! Dank voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit ook zonder microsoft/hotmail/live/outlook-account?

Bv. na een succesvolle upgrade van Windows 8.1 Pro Retail naar Windows 10 Pro Retail, gooi je je PC uit het raam, maar de originele Windows 8.1 Pro Retail key bewaar je.

Kan je nu een nieuwe PC bouwen en daarop Windows 10 Pro activeren met die key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:39:
Kan dit ook zonder microsoft/hotmail/live/outlook-account?

Bv. na een succesvolle upgrade van Windows 8.1 Pro Retail naar Windows 10 Pro Retail, gooi je je PC uit het raam, maar de originele Windows 8.1 Pro Retail key bewaar je.

Kan je nu een nieuwe PC bouwen en daarop Windows 10 Pro activeren met die key?
Mijn key was ook eentje voor 8.1, en ik heb 10 kunnen activeren zonder problemen.

Ik heb pas erna ingelogd met mijn account, en ik heb hoegenaamd geen problemen gehad. Dus hetgeen jij wil, zal dan ook wel werken.

[ Voor 0% gewijzigd door xT_Go op 22-12-2017 12:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xT_Go schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:47:
Hetgeen jij wil, zal dan ook wel werken.
Ook zonder account?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xT_Go
Ik meen van wel, maar ik ben daar nu zelf geen expert in. Andere Tweakers zullen dit wel weten, en ik ben zeker dat de vraag al eens gesteld zal zijn hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 12:54 ]

Pagina: 1