Eergisteren was ik vanop mijn laptop - een Acer Spin 7 met Windows 10 Home 64 bit - een film aan het streamen naar mijn Chromecast, toen de accu leeg bleek en het toestel abrupt uitviel.
Sindsdien heb ik problemen bij het opstarten. Wanneer het Acer-logo verschijnt, krijg ik de boodschap Automatisch herstel voorbereiden.
Ik beland op een blauw scherm met de melding: Er is een onverwachte I/O-fout opgetreden.
Bestand: \:windows\system32\winload.efi
Foutcode: 0xc00000e9 (maar ik heb ook al 0x00000001 gekregen)
Vervolgens kan ik een aantal herstelopties proberen, maar geen van alle biedt een oplossing. Als ik ervoor kies naar het BIOS-menu te gaan en dat afsluit zonder wijzigingen aan te brengen, start de computer alsnog verder op naar Windows.
Wat ik al geprobeerd heb:
Vreemd genoeg gebeurt dit niét als ik mijn computer volledig afsluit en dan weer opstart.
Acer gecontacteerd. Zij sturen me binnenkort een dvd op met een system recovery. Kan dit wél iets uithalen?
Sindsdien heb ik problemen bij het opstarten. Wanneer het Acer-logo verschijnt, krijg ik de boodschap Automatisch herstel voorbereiden.
Ik beland op een blauw scherm met de melding: Er is een onverwachte I/O-fout opgetreden.
Bestand: \:windows\system32\winload.efi
Foutcode: 0xc00000e9 (maar ik heb ook al 0x00000001 gekregen)
Vervolgens kan ik een aantal herstelopties proberen, maar geen van alle biedt een oplossing. Als ik ervoor kies naar het BIOS-menu te gaan en dat afsluit zonder wijzigingen aan te brengen, start de computer alsnog verder op naar Windows.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Via Windows de pc herstellen naar fabrieksinstellingen.
- In CMD (via het startscherm) een aantal commando's: bootrec /fixboot, bootrec /scanos enzovoort.
- Een bootable USB-stick gemaakt met een propere Windows 10 (eerst via m'n eigen laptop aangemaakt, nadien via een andere pc) en de hele zwik opnieuw geïnstalleerd. (In het optiescherm eerst alle volumes verwijderd, zodat er zeker geen corrupte restanten achterbleven.)
Vreemd genoeg gebeurt dit niét als ik mijn computer volledig afsluit en dan weer opstart.

Acer gecontacteerd. Zij sturen me binnenkort een dvd op met een system recovery. Kan dit wél iets uithalen?
[ Voor 0% gewijzigd door _ivan_ op 20-12-2017 09:22 . Reden: Enkele tikfouten ]