Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plex mist codecs

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views

• timster82
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 05-04 10:30
Hoi,

Heb Plex zo goed als up and running. Beneden doet hij het via Nvidia Shield, maar op mijn pc en bij mijn vader via de Minix krijgen we de volgende melding; Ik benader mijn bestanden vanuit een NAS. Er staat veel over op internet, maar nergens echt een oplossing.

https://s14.postimg.org/v09b54yzl/Plex.jpg

[Voor 18% gewijzigd door timster82 op 19-12-2017 19:43]

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En Plex draait op?

Aangenomen zelfde bron,moet je dus op het afspeelapparaat zijn. Ergo, codecs installeren op je Minix doosje :)
Hoe je dat doet: geen idee, google is je vriend :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• timster82
Plex draait op de Nvidia shield en die werkt gewoon. Op mijn PC en de Minix krijg ik bovenstaande melding. Is toch gek dat zelfs op de PC het niet werkt.Gekke is dat MP4 bestanden wel werken, maar MKV en anderen allemaal niet. Dus de MP4 codec is wel ergens aanwezig.

[Voor 27% gewijzigd door timster82 op 19-12-2017 20:19]

• The Eagle

The Eagle

En wat heb je op de NAS draaien om het mee te serveren? En als het op de PC ook niet werkt, welke codecs mis je daar dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• timster82
Op de NAS draait PMS. Synology D216j. Als ik op de pc kijk staan daar wel alle codecs in de Plex map.

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-04 20:29
Even ter info, MP4 en MKV zijn geen codecs, dit zijn containers. Binnen een container (dus eigenlijk alleen de verpakking) kun je prima verschillende codecs gebruiken. Het lijkt me dus even verstandig om na te gaan welke codecs je wel en niet af kan spelen. Ik kan me voorstellen dat een Shield zo ongeveer alles af kan spelen, maar dat een minix wel een moeite met H265 kan hebben.

Een alternatief is ook om je media nog steeds te serven met plex, maar het afspelen te doen met Kodi (gebruikmakende van een plex plugin).

• timster82
Maar mijn pc zou toch ook alles af moeten kunnen spelen. Eerder werkte namelijk alles prima. Zowel op de pc als op de minix. Sinds de overstap naar de nas werkt het alleen nog op de Shield

• The Eagle

The Eagle

Nogmaals: wat gebruik je op de NAS om de bestanden te serveren (plex serer app, DS video, synology media server, WAT?).
En welke software gebruik je om mee af te spelen, idem dito.

• timster82
Ik ben een leek op het gebied van NAS. Ik heb alle bestanden in moviecenter (van de NAS) gezet en van hieruit haal ik de bestanden op.

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-04 20:29
Je PC moet alles kunnen afspelen mits je de juiste codecs hebt geinstalleerd. Zo out of the box heeft je W10 PC helemaal niet zo'n denderende ondersteuning van codecs. Pas door codecs te installeren of door een speler te gebruiken met de codecs ingebouwd (b.v. VLC) kun je alles afspelen.

Voor je android player is dit niet heel veel anders. Standaard codecs kun je meestal wel afspelen, iets exotischer spul is al lastiger wanneer je device daar geen specifieke ondersteuning voor heeft. Als ik jou was zou ik eens beginnen met fatsoenlijk te troubleshooten.

stap 1: NAS component uitsluiten -> kopieer de bestanden die je niet af kan spelen (niet allemaal, een paar om mee te beginnen moet genoeg zijn) en probeer deze vanaf je pc en minix af te spelen met dezelfde speler als waar je ook gebruik van maakt in de TS.

stap 2: Als het nog niet werkt gebruik een andere speler om dezelfde bestanden af te spelen. Bijvoorbeeld VLC of Kodi.

Als stap 2 nog niet een een goed afgespeelde video resulteert (op je PC) is er waarschijnlijk wat geks aan de hand met de video's. Dan zou je nog meer video's kunnen testen.

Als het bij stap 1 al werkt dan moet je nog eens goed naar de instellingen van je NAS kijken. Er zijn namelijk verschillende manieren om je video's over het interne netwerk aan te bieden.

• timster82
Als ik de video`s afspeel met VLC player is er niets aan de hand en spelen ze gewoon. De problemen zijn ook pas ontstaan nu ik de NAS heb. Daarvoor werkte alles op zowel de Shield, PC als op de Minix. Ik denk dat je dus gelijk hebt dat het met de NAS te maken heeft. Misschien gekke vraag, maar heeft de NAS geen codecs nodig die helpen bij het streamen?

• The Eagle

The Eagle

Nee, die NAS stelt gewoon een bestand beschikbaar via DLNA of een netwerkshare :)

Ik neem aan dat je met moviecenter op de NAS deze bedoelt: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/MediaServer Mediaserver dus, en die stelt gewoon een bestand beschikbaar.
Dan moet je dus aan de afspelende kant (PC, Shield, Minix) zorgen dat je daar een codec hebt. VLC heeft die codec, de shield ook, maar bij de minix mist die.
Verder speel je af met de Plex app en als jij geen plex server hebt wil je dat eigenlijk niet (je wilt alleen de combi plex server en plex client gebruiken.

Ik zou ff kijken of je op de Minix met een andere app af kunt spelen. Volgens mij draait dat ding Kodi dus moet zat beschikbaar zijn.

Alternatief is Plex server op je nas installeren en daar dan met de plex client tegenaan praten. Maar dan laat je het hele decodinggebeuren aan de nas over. Kan zijn dat ie dat niet helemaal trekt qua performance.

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:59
Google even op Plex Media Server (PMS) direct play. Een J model mist de horsepower en moet je conversie acties door de client laten uitvoeren.

• timster82
Ik heb even gekeken en op mijn Kodi op de
quote:
The Eagle schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:50:
Nee, die NAS stelt gewoon een bestand beschikbaar via DLNA of een netwerkshare :)

Ik neem aan dat je met moviecenter op de NAS deze bedoelt: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/MediaServer Mediaserver dus, en die stelt gewoon een bestand beschikbaar.
Dan moet je dus aan de afspelende kant (PC, Shield, Minix) zorgen dat je daar een codec hebt. VLC heeft die codec, de shield ook, maar bij de minix mist die.
Verder speel je af met de Plex app en als jij geen plex server hebt wil je dat eigenlijk niet (je wilt alleen de combi plex server en plex client gebruiken.

Ik zou ff kijken of je op de Minix met een andere app af kunt spelen. Volgens mij draait dat ding Kodi dus moet zat beschikbaar zijn.

Alternatief is Plex server op je nas installeren en daar dan met de plex client tegenaan praten. Maar dan laat je het hele decodinggebeuren aan de nas over. Kan zijn dat ie dat niet helemaal trekt qua performance.
Bij mijn eigen Kodi op de Shield werkt het. Dan moet ik eens kijken of dit ook werkend is te krijgen bij mijn vaders Kodi. Weet alleen niet of dat kan?

• timster82
quote:
The Eagle schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:50:

Het is trouwens wel de map moviecenter waar ik mijn films in heb gezet en niet in Mediaserver. Weet niet of het ergens anders in moet staan of dat ik een aparte map moet maken?

https://s14.postimg.org/ek2oqn61t/Moviecenter.jpg

• The Eagle

The Eagle

Installeer nou gewoon die mesiaserver app ff. En lees het synology topic, En pruts meer zelf en vraag minder.

Nofi, maar het is best irritant om iedere keer een nieuwe vraag en nieuwe input van je probleem te krijgen en niet te zien dat je ook zelf wat probeert. Dan mag je er niks vanaf weten, van experimenteren is nog nooit iemand slechter geworden :)

• timster82
Haha ik dacht dat dit juist een forum was om vragen te stellen bij problemen ;-). En ik kan prutsen wat ik wil, maar als ik niet weet wat ik moet prutsen gaat het mis. Moest al een systeemherstel uitvoeren namelijk. De mediaserver app had ik al geïnstalleerd. Die staat er dus op. Ik heb drie mappen waar ik iets in kan zetten.foto, muziek en video. Mijn filmbestanden staan uiteraard in video.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op dit moment bevat de topicstart niet eens een vraag: slechts een plaatje en een algemene omschrijving. We verwachten op Tweakers toch echt meer bij het starten van een topic (zoals je ook kon zien bij registratei op dit forum.)

Alleen het droppen van een vraag resulteert daarom ook in een slotje,

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True