Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Passieve POE op actief device

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:33
Kan veilig een passieve POE worden aangesloten op een device met actieve mogelijkheden (802.3af en 802.3at)?

Het device vraagt om 56v*0,35=19,6 watt. Ik heb echter geen POE apperatuur in huis dus heb een Ubiquiti PoE-48 – 24 W-g (dus 24 watt) gekocht. Deze gebruikt 4 en 5 voor de + en 7 en 8 voor de min. Dit komt overeen met het B protocol van 802.3. Gezien er gemiddeld 10-15% verlies is kom ik uit op input voor het device van +- (24-3,6=) 20,4. Verschil tussen gevraagde input en geleverde input lijkt mij dan hoogstens 0,8 watt en daarmee lijkt mij dit veilig. Immers zo lees ik laat het 802.3 protocol alleen de communicatie tot stand komen over welke kabel de stroom voert en niet het maximale wat de POE supplier mag leveren. Daarmee lijkt het mij dat ik deze POE injector op zijn minst veilig kan proberen, of het werkt zie ik dan vanzelf wel. Wat ik wil voorkomen is dat ik het ontvangende device frituur. Iemand die hier wat meer ervaring / kunde in heeft die er iets over kan melden?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Alle reacties

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 20:21

donny007

Try the Nether!

Een losse 802.3at PoE injector is natuurlijk de beste oplossing.

Wat voor device wil je gaan voeden met de PoE injector? Staat er iets over passieve PoE in de specs?

/dev/null

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Freakie1NL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:14:
Kan veilig een passieve POE worden aangesloten op een device met actieve mogelijkheden (802.3af en 802.3at)?
Soms. Als de stroomlevering op zich compatibel is afgezien van handshaking, zal 't in veel gevallen werken. Maar ik zou daar zeker nooit van uit gaan en m'n infrastructuur op die manier inrichten.

In jouw geval is de levering als ik je goed begrijp niet compatibel, echter, en gaat 't dus niet werken. Je device vraagt om 56V, maar je passive injector levert maar 24V.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Een 802.3 PoE PD zal pas aangaan tussen de 30 en 42 volt.
Met 24 volt blijft ie hangen in classificatie en gaat er gewoon een weerstandje warm worden.

Je moet ofwel een passieve 48V adapter gebruiken, ofwel een echt PoE device.

Zowieso is passieve powering af te raden omdat er niets van protectie op zit. Prik je het in een Ethernet poort kan ie stuk gaan.

Update: die Ubiquity levert 48V, dus dit moet gaan werken. Maak je geen zorgen over spanningsverlies, je kan tot 6V kwijtraken voor het een probleem wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door XTerm op 19-12-2017 20:10 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XTerm schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:06:
Update: die Ubiquity levert 48V
Oh idd, dat had ik verkeerd gelezen daar.

Dan zou 't idd moeten werken maar nogmaals aanraden doe ik 't niet. Een echte 802.3af injector of switch is nou ook weer niet zo duur.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Een andere reden waarom voor een echter PoE adapter te gaan (of via de switch voeden): Bij een echte 802.3af kan je Gigabit halen. Bij passieve voeding (passive PoE), krijg je maximaal 100 Mbit.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:20
Nee hoor, ook bij passive PoE kun je voeding en data over dezelfde aders sturen.
Pagina: 1