Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe TV welke ca. 50" is. Uiteraard zoek je een futureproof model die HDR aankan. Tegelijkertijd wil je een goede beeldkwaliteit. Wat mij opvalt is dat je tegenwoordig geen specificaties meer kan vinden die er toe doen. Uiteraard wel de specificaties wat betreft ondersteuning van:
Contact met Sony
Dus toen dacht ik: "laat ik eens Sony bellen, die hebben deze informatie mogelijk wel". In dit geval was ik nieuwsgierig wat het contrast is van de pricewatch: Sony KD-49XE7096 Zwart . De meneer van de klantenservice ging het voor mij navragen bij een collega. Na enkele minuten wachten, moest hij mij teleurstellen en gaf aan dat Sony ervoor gekozen heeft deze informatie niet te delen. Gelukkig kon deze meneer mijn frustraties wel begrijpen en dat marketingstermen alleen bedoeld is voor reguliere mensen, aangezien de gewone mens er geen verstand van heeft.
Klacht indienen
Ik ben daarom benieuwd:
Mijn conclusie
Wat zijn jullie ervaringen met marketingstermen vs realiteit?
Zeer slecht, marketingstermen zeggen imho helemaal niks over de beeldkwaliteit
Wat zijn jullie ervaringen met de veelheid van modelnamen
Zeer slecht, er zijn tal van variaties alleen al in Nederland. Wil je reviews vergelijken met die van de rest van de wereld, dan kom je er achter in Europa lichte variaties zijn qua modelnummers en Amerika en Japan hebben compleet andere modelnummers.
Voelen meer mensen zich belazerd door televisieproducenten?
Ik dus wel. Twee TV's van €700,- van één producent kunnen een totaal andere beeldkwaliteit hebben.
Welke specificaties missen jullie?
Ik met name dus informatie omtrent gebruikte beeldtechniek, contrast en helderheid.
Welke marketingstermen vinden jullie om te lachen?
- HDMI (met moeite wanneer het om een 2.0 model gaat)
- HDR (Pro)
- 4K
- DTS
- Dolby
- Etc.
- type paneeel (IPS/VA)
- contrastratio
- lichtopbrengst
- VernieuwingsfrequentieHz
- rec-kleurenondersteuning
- PWM
- werkelijke kijkhoeken
- vermogen van de boxen in Watt
- 10-bit of 8-bit + FRC
Contact met Sony
Dus toen dacht ik: "laat ik eens Sony bellen, die hebben deze informatie mogelijk wel". In dit geval was ik nieuwsgierig wat het contrast is van de pricewatch: Sony KD-49XE7096 Zwart . De meneer van de klantenservice ging het voor mij navragen bij een collega. Na enkele minuten wachten, moest hij mij teleurstellen en gaf aan dat Sony ervoor gekozen heeft deze informatie niet te delen. Gelukkig kon deze meneer mijn frustraties wel begrijpen en dat marketingstermen alleen bedoeld is voor reguliere mensen, aangezien de gewone mens er geen verstand van heeft.
Klacht indienen
Ik ben daarom benieuwd:
- Wat zijn jullie ervaringen met marketingstermen vs realiteit?
- Wat zijn jullie ervaringen met de veelheid van modelnamen
- Voelen meer mensen zich belazerd door televisieproducenten?
- Welke specificaties missen jullie?
- Welke marketingstermen vinden jullie om te lachen?
Mijn conclusie
Wat zijn jullie ervaringen met marketingstermen vs realiteit?
Zeer slecht, marketingstermen zeggen imho helemaal niks over de beeldkwaliteit
Wat zijn jullie ervaringen met de veelheid van modelnamen
Zeer slecht, er zijn tal van variaties alleen al in Nederland. Wil je reviews vergelijken met die van de rest van de wereld, dan kom je er achter in Europa lichte variaties zijn qua modelnummers en Amerika en Japan hebben compleet andere modelnummers.
Voelen meer mensen zich belazerd door televisieproducenten?
Ik dus wel. Twee TV's van €700,- van één producent kunnen een totaal andere beeldkwaliteit hebben.
Welke specificaties missen jullie?
Ik met name dus informatie omtrent gebruikte beeldtechniek, contrast en helderheid.
Welke marketingstermen vinden jullie om te lachen?
- ClearAudio+ (Sony)
- S-Force Front Surround (Sony
- "Fantastisch draadloos entertainment met ingebouwde Wi-Fi®"
(Sony)
- Ultra Luminance (LG)
- 3D Colour Mapping (LG)
- Kleur diepte Billion Rich Colours (LG)