• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:42
Ga weer veel reizen (internationaal). Tablet is door kids overgenomen (Nvidia shield).

Twijfel tussen drie modellen.. twee met Amoled scherm (tab S3 met HDR).

Tab S3
Tab S2
Tab A

Iemand die een mening heeft over schermverhouding (16:10 - 4:3) versus scherm kwaliteit (amoled versus LCD van de Tab A)?

Zal thuis niet veel films erop kijken. Heel misschien beetje internetten maar verwacht dat dat minimaal zal zijn. Dus echt films van netflix / series / gedownloade content.

Hoor graag overwegingen van andren!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-11 13:36
4:3 is makkelijker voor webpagina's / documenten lezen etc.
16:9 is beter voor films, het beeld wordt beter gevuld itt 4:3 waar je zwarte randen krijg bij het kijken van films.

Om je een idee te geven, mijn Nexus 9 (4:3) geeft bij films kijken een bijna even groot beeld als mijn Nexus 7 (16:10).

Voor een goed beeld wat de verschillen zijn, ga even langs de plaatselijke Mediamarkt / BCC en probeer wat verschillende types om te bepalen wat je fijner vind en wat past bij je soort gebruik

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou sowieso voor een AMOLED paneel gaan. Dit geeft bij films kijken echt het mooiste beeld. In dat geval is een beeldschermverhouding van 16:10 ook aan te raden omdat deze minder brede balken geeft onder en boven het beeld. 4:3 beeldverhouding is vooral ideaal als je veel op internet zit, mailt en met documenten in de weer bent. Nu hebben de S2 en S3 beiden een AMOLED scherm met een 4:3 verhouding. Dat is dan wel weer jammer en zul je genoegen moeten nemen met iets bredere balken onder en boven bij het kijken van films.

"When you grow up your heart dies"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het prijsverschil tussen de Tab S2 en S3 is het niet bepaald waard.

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jelleeelco momenteel voldoet je openingspost niet helemaal aan de eisen die we er aan stellen. Lees even Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons door, zodat je weet wat er verwacht worden en voeg dan het volgende toe:
- Budget
- Wensen / eisen betreft specificaties (schermformaat, opslag, ram e.d.)

• jelleeelco
Hi Rens... excuses, ik dacht dat ik vrij helder was. De keuze is tussen een amoled scherm met 4:3 dan wel een IPS scherm met 16:9.

Budget is niet echt een beslissingsfactor; ik besteed alleen die 300 euro extra (tab3 tov tab2) liever aan iets anders uit...

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-11 13:36
Wellicht als je echt veel gebruikt voor films is 16:9 / 16:10 beter.
Dan zou ik eerder gaan voor deze:
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Zwart
ipv de Tab A.

• jelleeelco
sjaool schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:32:
Ik zou sowieso voor een AMOLED paneel gaan. Dit geeft bij films kijken echt het mooiste beeld. In dat geval is een beeldschermverhouding van 16:10 ook aan te raden omdat deze minder brede balken geeft onder en boven het beeld. 4:3 beeldverhouding is vooral ideaal als je veel op internet zit, mailt en met documenten in de weer bent. Nu hebben de S2 en S3 beiden een AMOLED scherm met een 4:3 verhouding. Dat is dan wel weer jammer en zul je genoegen moeten nemen met iets bredere balken onder en boven bij het kijken van films.
Mee eens en precies het dilemma! Amoled is zoveel mooier, maar wel kleiner. Bij mijn weten is er geen tablet met amoled in 16:9 (althans niet meer).
Purehz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:52:
Wellicht als je echt veel gebruikt voor films is 16:9 / 16:10 beter.
Dan zou ik eerder gaan voor deze:
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Zwart
ipv de Tab A.
Hmm, hier had ik nog niet eens naar gekeken. Is wel een stuk duurder dan de tab A, en net zo duur als de samsung. Maar bedankt voor de tip, ik ga daar eens naar kijken.

Mijn ervaring is dat je in MediaMarkt niet echt goed / rustig kan kijken. Ik zou graag Netflix er even ophebben om te zien hoe het scherm zich verhoudt...

Dank voor al jullie reacties, ik ga (weer) naar een winkel... misschien Coolblue beter.
Pagina: 1