• THEBULLETS
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-11-2021
Bij het ophangen van mijn Sony A1 aan de muurbeugel,heb ik 1 moer te vast aangedraaid en deze is afbroken.
Nu kan ik er niet meer aan, en zo een set kopen voor deze er met linkse draad terug uit te draaien is ook geen optie daar deze moer te klein is.Ik zie wel dat er op de achterzijde moeren zijn om het achterpaneel los te maken en ik zo beter bij die moer kan..Ik heb bij Sony raad gevraagd en deze weten het ook niet.Nu is mijn vraag kan ik deze moeren los maken zonder iets stuk te maken of onderdelen die er zouden uitspringen en ik nog verder van huis sta.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zou niks bijzonders aan moeten zijn lijkt me, netzoiets als een laptop open maken ... (wat het voor je garantie betekend is misschien een ander verhaal)

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 19-12-2017 22:13 ]

• THEBULLETS
Ja daar gaat het om bij sony krijg ik geen garantie wat normaal is maar daar kunnen ze me ook niet zeggen wat er gebeurt als ik die moeren opendraai .We gaan het volgende week proberen en op hoop van zegen dat er geen draden of iets anders uit vliegt. Daarom doe ik het nadat kerst voorbij is ,anders mischien een slechte kerst.En een geld kater.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:39
Kun je niks via je inboedelverzekering regelen?

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

Maak er eens een foto van zodat we een beter beeld hebben van wat je bedoelt?

Vaak zijn er wel andere oplossingen, ik heb bijvoorbeeld speciale bitjes om kapotte/afgedraaide schroeven uit te draaien.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Achterkant er afhalen, als je dit met een schroevendraaier doet en stukje rubber of dun doek ziet niemand dat je de schroeven hebt los gedraaid (voor eventuele garantie op een later stadium van iets anders) en dan uitboren. of uit boren met speciaal bitje zoals Intelligo aangeeft, met beetje voorzichtigheid kan je dit schadeloos doen.

[ Voor 20% gewijzigd door 42dpi op 20-12-2017 08:20 ]

Si vis pacem, para bellum

• THEBULLETS
Een foto kan ik niet uploaden te weinig karma denk ik .Uitboren is ook geen optie de moer is te klein en ga ik meer stuk doen dan goed.Ik ga de achterkant volgende week eraf halen en krijg ik misschien meer grip op de afgebroken moer.Als ik de achterkant eraf krijg,heb ik een 1 cm meer speling op deze moer.En zoals je aangaf een laptop kun je ook gewoon langs achter open doen. Ik laat jullie volgende week iets weten of het gelukt is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Foto uploaden kan ook bij andere imagehosts :)
Gebruik alleen geen imgur, die linken niet lekker ivm popups etc ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-11-2025
Wees je wel zeer voorzichtig als je het toestel plat neerlegt?
Je zal niet de eerste zijn dat het panel breekt als het toestel wordt gekanteld.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 09:18
Met een foto zouden we meer advies kunnen geven, ik spreek voor mezelf dan maar ik heb zelf niet het geluk van een a1 te hebben dus ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen.

Er zijn meerdere manieren om een bout eruit te halen. Je kan die ook uitboren, linksdraaiend, of wij boren er soms een mini gaatje in om er een schroef in te draaien (en met loctite bevestigen) en daar zijn er heus tutorials voor op youtube. De moraal van het verhaal: gebruik steeds een momentsleutel, of een schroefmachine waarbij je de koppel aanpast aan de load.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je er
code:
1
[img][/img]
omheen zet krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/4k8qafphz/20171218_120026.jpg

Volgens mij moet dat aan de achterkant van het paneen ook gemonteerd zitten, dus met een svhroevendraaier de TV opendraaien is een optie.

Maar kun je anders niet gewoon met draadeindes werken ipv bouten?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-01 22:26
Zoek eens op een schroefuitdraaiset. Had ik goede ervaring mee bij een dolgedraaide schroef. Baat het niet, dan schaadt het niet.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 21:23

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Met een Dremel een sleufje maken zodat je 'm kunt uitdraaien met een schroevendraaier.

• THEBULLETS
Ik heb met de servicedienst van sony contact gehad,daar kreeg ik de raad om een hersteller te laten komen tot tweemaal toe.Na wat zoekwerk op internet een filmpje gevonden dat ik de achterkant kan losmaken zonder schade aan te richten.Wat ik heb gedaan.Zo moet je twee moeren losmaken(als het achterstuk er al af is) en komt het betreffende stuk los waar de moer is afgebroken en kun je zo een nieuw stuk bestellen.

• THEBULLETS
Ik heb het reserve stuk van Sony ontvangen.Dit viel onder garantie ;) ,terwijl het mijn eigen fout was :'( .
Ik heb de tv plat op de tafel gelegd,en de kleine moeren los gemaakt op de achterzijde.Dit kun je doen zonder schade aan de tv aan te richten.Let wel op bij mij was het rechterstuk kapot en dit kun je vervangen door middel van twee moeren los te maken,voor de linkerkant is dit hetzelfde maar daar is het verzegeld door middel van een stikker.Deze zul je dan moeten losmaken en weet dan niet of je dan nog beroep kunt doen op je garantie.

Mvg Marc

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

THEBULLETS schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:13:
Ik heb het reserve stuk van Sony ontvangen.Dit viel onder garantie ;) ,terwijl het mijn eigen fout was :'( .
Ik heb de tv plat op de tafel gelegd,en de kleine moeren los gemaakt op de achterzijde.Dit kun je doen zonder schade aan de tv aan te richten.Let wel op bij mij was het rechterstuk kapot en dit kun je vervangen door middel van twee moeren los te maken,voor de linkerkant is dit hetzelfde maar daar is het verzegeld door middel van een stikker.Deze zul je dan moeten losmaken en weet dan niet of je dan nog beroep kunt doen op je garantie.

Mvg Marc
Mooi dat het weer gefixed is, stickers als in waar ''warranty'' op staat? of een waar het serienummer op staat?

Si vis pacem, para bellum

• THEBULLETS
Heb er niet opgelet,maar op het eerste zicht heb ik op die sticker niets zien staan.
Pagina: 1