thunderbolt 3 / USB-c naar thunderbolt 2 voor dock

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15
Hallo,

Is het mogelijk om via een TB3/USB-c naar TB2 adapter een docking station voor Thunderbolt 2 te gebruiken en ook het daarop aangesloten externe beeldscherm? Ik lees ook berichten dat via die adapters geen beeldschermen aangesloten zouden kunnen worden en vraag me af of dat wel kan via het docking station dat ik nu voor mijn Macbook met Thunderbolt-2 gebruik.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan. Met die adapters kun je alleen maar Thunderbolt apparaten op elkaar aansluiten dus daarom lukt dat dock wel maar een gemiddeld scherm niet (het gemiddelde scherm doet dingen als HDMI/DVI en DisplayPort maar geen Thunderbolt).

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15
Dankjewel!

Ik heb het geprobeerd met een MBpro2017 van iemand anders en een officieel Apple kabeltje TB3/USB-c naar TB2 en het dock aangesloten. De monitor die op die dock is aangesloten doet het goed, maar de resolutie lijkt wat achter te blijven, hoewel de MB de maximale resolutie wel zou moeten aankunnen. Zou dat te wijten zijn aan die adapter?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerder aan het kabeltje tussen dock en scherm en dingen als instellingen (zowel scherm als op de Mac). Gebruik je nog een extra adapter om van DisplayPort naar bijv. DVI te gaan dan kan het ook aan deze adapter liggen.

Het dock moet je zien als een apparaat die van Thunderbolt een DisplayPort stream maakt en andersom.