Gmail Volledige content uit prullenbak halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
Een poosje geleden is een conversie van Mac mail accounts niet helemaal lekker gegaan, waaronder een gmail account.
Mail bleef bokken en hangen, maakte zoeken onmogelijk en bleef aanhouden dat er nog duizenden berichten verplaatst moesten worden. Alle mogelijke opties ten spijt, bleef over: de mailacocunts verwijderen en opnieuw toevoegen.
Dat gaat voor alle mailaccounts helemaal prima, en headers + berichten worden weer netjes gedownload.

Nu is het probleem dat bij het verwijderen van gmail uit mail, alle mails bij google de prullenbak in gaan op de server.

Ik heb de gmail account opnieuw toegevoegd in mail, en mail begon met het downloaden van 42.000 headers, allen in de prullenbak.

nu zit ik met 2 dingen, uiteraard is het doel weer het nodige naar de inbox te krijgen:
1. google mail laat toe per pagina berichten te selecteren (50 stuks) en die naar de inbox te verplaatsen. Mac Mail reageert hier vrijwel direct op, maar dat is onbegonnen werk met zoveel mails
2. het lijkt erop dat in Mail verwijderde mails, op de google server zijn achtergebleven, waardoor nu verwijderde als niet verwijderde mails door elkaar in de prullenbak staan,

Nu is 2 van ondergeschikt belang, maar hoe los ik dit in hemelsnaam op :?
(voordat google mail de prullenbak wist)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe gebruikte je Gmail in het Mail-programma? Als IMAP of als POP3? Bij IMAP is verwijderen van een mail in een programma vaak enkel een signaal naar de server toe en niet zozeer een lokale verplaatsing. Gek dat bij het verwijderen van een account uit het Mail-programma ook alle Mail server-side wordt verwijderd.

Wat als je bijvoorbeeld even Mozilla Thunderbird installeert en Gmail toevoegd via IMAP (niet als POP!!) en dan vanuit de prullenbak gewoon alles in 1 keer selecteert en naar de inbox verplaatst.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51
Hoe lang duurt het om 1 pagina / 50 emails te doen? Er is natuurlijk een verschil tussen onbegonnen werk en vervelend werk.
42000 / 50 = 840. Als het 10 seconden per pagina is dan kost het je 8400 seconden = 140 minuten = iets minder dan 2,5 uur.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@MsG als IMAP
Goeie tip, ga ik eens proberen :)

@Caeruleus uh, naja.... 2,25 uur teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MsG schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:00:
Hoe gebruikte je Gmail in het Mail-programma? Als IMAP of als POP3? Bij IMAP is verwijderen van een mail in een programma vaak enkel een signaal naar de server toe en niet zozeer een lokale verplaatsing. Gek dat bij het verwijderen van een account uit het Mail-programma ook alle Mail server-side wordt verwijderd.

Wat als je bijvoorbeeld even Mozilla Thunderbird installeert en Gmail toevoegd via IMAP (niet als POP!!) en dan vanuit de prullenbak gewoon alles in 1 keer selecteert en naar de inbox verplaatst.
hmmm
thunderbird haalt geen prullenbak inhoud op.
Mail wel overigens, maar die slikt het niet om 42.000 mails te verplaatsen.

Eens kijken of dat in kleinere happen gaat...

Die wil de berichten niet van prullenbak naar postvak in verplaatsen :(

edit: toch wel, maar doet bijna 1 min over 12 berichten :|

edit 2:
Ik heb een andere view gekozen in gmail, waarna er een link verschijnt om ALLE berichten in de prullenbak te selecteren. Als ik ze dan selecteer en overplaats, dan begint google te malen en denken. Na 5 min een soort van time out met een server error... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 19-12-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het is ook nogal wat mail natuurlijk. Ik zou als het te veel vastloopt alsnog even in substappen doen, of probeer eerst even 100 mails en kijk of dat goed gaat. Het gebeurt namelijk allemaal aan de serverkant, dus het is geen lokale verplaatsing.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
google mail heeft de taak toch uitgevoerd zie ik.
Mac mail staat nu te syncen.... :z
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/538sh.png

Pagina: 1