Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
1. Advies over welke risers te kopen
2. Welke kabels er eventueel nog nodig zijn in combinatie met mijn voeding en GPU's.
3. Hoe kan ik de voeding het beste spreiden over de onderdelen, in 6x GPU setup en 12x GPU setup?
4. Is er nog extra koeling nodig bij open-air frame zonder extreme overclocking?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In nieuw te bouwen mining rig, met de volgende items:

1x ASRock > H110 Pro BTC+
2x Corsair RM1000x
1x Crucial DDR4 1x8GB 2133 DR
6x Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce OC
1x Intel Celeron G3900

Bedoeling is om eerst de setup te bouwen met 6 GPU's, en dit later uit te breiden naar 12.
Zit te denken om smOS vanaf een USB-drive te draaien, dus vandaar dat er geen HDD bij zit.

De PSU komt met de volgende kables (heb er twee):
Afbeeldingslocatie: http://www.corsair.com/en-us/~/media/DCE18BB7EA68464C8A19A722A79EA675.ashx

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
De 008c variant schijnt momenteel de nieuwste/stabielste te zijn. Maar op internet lees ik overal dat het weinig uit maakt.

2. Welke kabels er eventueel nog nodig zijn in combinatie met mijn voeding en GPU's.
Als het goed is wordt alles meegeleverd bij deze voeding om 6 kaarten aan te sturen.

3. Hoe kan ik de voeding het beste spreiden over de onderdelen, in 6x GPU setup en 12x GPU setup?
Niet. Ik beveel je aan om er dan gewoon 2 rigs van te maken. Spreiding van risico, als er iets aan de hand is met één heb je ieder geval de ander die nog doormined. Maar als je kosten wilt besparen, kan je 6 GPU's op de een laten draaien en 6 GPU's op de ander. De PC zelf trekt nauwelijks wat (max 40W) dus die kan je of op de een of op de andere voeding laten draaien. Je kan de tweede voeding jumpstarten door 2 pinnen door te verbinden. Hier een voorbeeld: http://www.instructables....ower-Supply-without-a-PC/

4. Is er nog extra koeling nodig bij open-air frame zonder extreme overclocking?
Zelfs met overclocking blijven de kaarten in een open-air frame netjes 60 graden, dus dat is zeker niet nodig.

Verder nog vragen? Of is alles je duidelijk zo? :)
Ik ben overigens een ervaren mining rig bouwer, heb zelf het e.e.a. draaien en ik ben veel voor vrienden bezig.

[ Voor 29% gewijzigd door Chrisz op 19-12-2017 16:02 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je kan koop een goedkope m2 of sata ssd en zet daar het os op, ding start nog sneller op dan vanaf usb.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Chrisz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:46:
De 008c variant schijnt momenteel de nieuwste/stabielste te zijn. Maar op internet lees ik overal dat het weinig uit maakt.

Als het goed is wordt alles meegeleverd bij deze voeding om 6 kaarten aan te sturen.

Niet. Ik beveel je aan om er dan gewoon 2 rigs van te maken. Spreiding van risico, als er iets aan de hand is met één heb je ieder geval de ander die nog doormined. Maar als je kosten wilt besparen, kan je 6 GPU's op de een laten draaien en 6 GPU's op de ander. De PC zelf trekt nauwelijks wat (max 40W) dus die kan je of op de een of op de andere voeding laten draaien. Je kan de tweede voeding jumpstarten door 2 pinnen door te verbinden. Hier een voorbeeld: http://www.instructables....ower-Supply-without-a-PC/

Zelfs met overclocking blijven de kaarten in een open-air frame netjes 60 graden, dus dat is zeker niet nodig.

Verder nog vragen? Of is alles je duidelijk zo? :)
Ik ben overigens een ervaren mining rig bouwer, heb zelf het e.e.a. draaien en ik ben veel voor vrienden bezig.
Duidelijk verhaal! Heb je wel eens gekeken naar 008s risers? Schijnt nog stabieler te zijn.
Is het de moeite waard om deze te nemen, omdat je dan direct op SATA kunt aansluiten, in plaats van SATA naar 6-pin?

Mijn redenering achter 1 in plaats van 2 seperate rigs, was het besparen op niet-essentiële componenten, zoals de CPU, werkgeheugen etc. Ook lijkt het mij voor de restwaarde positief om uitbreidmogelijkheden te hebben. Maar je punt over spreiding van risico en uptime is ook een goede overweging.

Welke OS raad je aan? Misschien dat ik toch milde overclocking en undervolting wil doen..

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:08:
Als je kan koop een goedkope m2 of sata ssd en zet daar het os op, ding start nog sneller op dan vanaf usb.
Ok bedankt voor je tip! Ik ga hier serieus naar kijken. Welke OS heeft jouw voorkeur, en waarom?

• Chrisz
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:00:
[...]

Duidelijk verhaal! Heb je wel eens gekeken naar 008s risers? Schijnt nog stabieler te zijn.
Is het de moeite waard om deze te nemen, omdat je dan direct op SATA kunt aansluiten, in plaats van SATA naar 6-pin?

Mijn redenering achter 1 in plaats van 2 seperate rigs, was het besparen op niet-essentiële componenten, zoals de CPU, werkgeheugen etc. Ook lijkt het mij voor de restwaarde positief om uitbreidmogelijkheden te hebben. Maar je punt over spreiding van risico en uptime is ook een goede overweging.

Welke OS raad je aan? Misschien dat ik toch milde overclocking en undervolting wil doen..
008s risers gebruik ik zelf niet, de 003 en 008c heb ik goede ervaringen mee, maar het maakt naar mijn idee weinig uit.

Ik begrijp het, maar die keus is volledig aan jou.

Ik gebruik zelf Ubuntu, mocht je hiermee willen gaan overclocken dan raad ik wel een HDMI dummy plug aan.

Verwijderd

Topicstarter
Chrisz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:03:
[...]

008s risers gebruik ik zelf niet, de 003 en 008c heb ik goede ervaringen mee, maar het maakt naar mijn idee weinig uit.

Ik begrijp het, maar die keus is volledig aan jou.

Ik gebruik zelf Ubuntu, mocht je hiermee willen gaan overclocken dan raad ik wel een HDMI dummy plug aan.
Ok cool! Heb je een HDMI dummy plug nodig voor de eerste kaart, of allemaal?
Ubuntu heb ik ervaring mee, lijkt me een goed & stabiel OS voor deze toepassing.

• Chrisz
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:06:
[...]

Ok cool! Heb je een HDMI dummy plug nodig voor de eerste kaart, of allemaal?
Ubuntu heb ik ervaring mee, lijkt me een goed & stabiel OS voor deze toepassing.
Je hebt er maar één per rig nodig. Ik steek hem altijd in de on-board Intel kaart. Het gaat er puur om dat Ubuntu zijn X omgeving kan opstarten en dat doet hij alleen met een scherm eraan. Als de X omgeving niet start, gaat de overclock ook niet werken.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb op mijn rig een oude ssd steken met win10 op.

Ik heb 2 vega's met elke een dummy plug erin anders gaan die niet naar full power maar blijven ze ergens steken :/

Zelf heb ik 1 kaart in het 16x slot steken en 1 op een riser, gewoon omdat het kan.
Damic in "[CiP]CrunchBak"

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Damic schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:32:
Ik heb op mijn rig een oude ssd steken met win10 op.

Ik heb 2 vega's met elke een dummy plug erin anders gaan die niet naar full power maar blijven ze ergens steken :/

Zelf heb ik 1 kaart in het 16x slot steken en 1 op een riser, gewoon omdat het kan.
Damic in "[CiP]CrunchBak"
Als je van plan ben om een 13 gpu rig te bouwen. Dan zou ik Windows niet aanraden want ik heb gehoord dat Windows niet alle kaarten kan zien. Met Linux werkt alles gewoon ;)

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik EthOS op een SSD. Kost €40. Kan 13 kaarten met gemak aan. Supersimpel.
Pagina: 1