Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• *marco*
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 09:50
Hoi
Ik heb een cisco ECP3925 modem van ziggo. Voor mijn wi-fi/lan gebruik ik vaste ip adressen.
Lan ip: 192.168.0.250
Philips hue: 192.168.0.15

Ik ben met de apps op ipad en iphone ingelogd op mijn hue account.

Binnenshuis en verbonden met mijn wi-fi kan ik prima mijn lampen bedienen. Echter buiten niet. Dan kan de app ineens geen verbinding krijgen met mijn bridge. Het heeft tot ik een maand geleden mijn modem moest resetten wel gewerkt. Wellicht een port forwarding zou het kunnen oplossen maar ik heb verschillende instelling geprobeerd in de afgelopen weken maar niets lostte het op.

Iemand een gouden tip ? wat zie ik over het hoofd?

Alle reacties

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 17:35
*marco* schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:36:
Hoi
Ik heb een cisco ECP3925 modem van ziggo. Voor mijn wi-fi/lan gebruik ik vaste ip adressen.

Binnenshuis en verbonden met mijn wi-fi kan ik prima mijn lampen bedienen. Echter buiten niet. Dan kan de app ineens geen verbinding krijgen met mijn bridge. Het heeft tot ik een maand geleden mijn modem moest resetten wel gewerkt. Wellicht een port forwarding zou het kunnen oplossen maar ik heb verschillende instelling geprobeerd in de afgelopen weken maar niets lostte het op.

Na die modem-reset wellicht een nieuwe extern IP gekregen?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ben je nog wel ingelogd met je Hue account en staat in je Hue account de bridge nog wel gekoppeld?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:37

Seafarer

XXX

*marco* schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:36:
Hoi

Wij hebben buiten, als de schuif pui dicht is, bijna geen wifi signaal meer. Oorzaak glas vervangen door HR++ ( die met die zilveren coating) Deur open, prima signaal.

Even testen dan kun je dit in iedergeval uitsluiten. _/-\o_

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet temperatuur.

• *marco*
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 09:50
Na de reset heb ik nog altijd het zelfde extern ip adres
En ja mijn hue staat nog steeds gekoppeld dat is ook het vreemde van alles.
Binnenshuis is mijn wi-fi gewoon goed. Overal prima bereik. Maar als ik dus buitenshuis ben en ik ben ook ingelogd op de app (netals wanneer ik thuis ben) dan lukt het niet om mijn bridge te bedienen.

[ Voor 9% gewijzigd door *marco* op 19-12-2017 21:56 ]