Openbaar vervoer Parijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 07:16
Tussen kerst en oudjaarsdag gaan we met gezin (2 volwassenen - 1 kind 9 en 1 kind 17). Naar disneyland parijs. We gaan dan met vliegtuig (omdat de kinderen nooit gevlogen hebben) naar Charles de Gaulle.
Hiervandaan wilde ik eigenlijks eerst parijs in om wat te zien.
Nu heb ik de volgende opties gevonden:
Met de RER trein naar Chatelet - Les Halles. en dan lopend wat dingen bezichtigen (4km naar Eiffeltoren)
Dan weer met RER trein naar disneyland. kosten rond de 17 euro p.p.

je hebt ook de mobilis, maar deze zou excl. de vliegvelden zijn? (waarom dan toch een zone van 1-5 is???) deze kosten 17,80 pp . maar dan kan je wel een hele dag reizen.

T+ tickets. deze kan je van bus 350 (vanaf vliegveld?) zou 1 ticket pp kosten a 1,90
Dit is voor 5 secties? (geen zones) dus zal niet ver wezen?

Al met al ben ik het overzicht een beetje kwijt. Wat is nu de beste manier?

Voor terugweg ben ik van plan om de VEA bus te nemen direct van disneyland naar vliegveld CDG.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
Hoeveel dagen ga je precies ? Een paris-visite kaart heb je ook voor meerdere dagen, dan worden ze snel goedkoper. Dan heb je eventueel ook de terugreis. Hoe uitgebreid wil je parijs gaan bekijken ? Dan is het ook makkelijk om tussendoor de metro te kunnen pakken ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ik ga 4 dagen, waarvan ik 3 dagen in disneyland zit en geen vervoer nodig heb.
Wilde op de eerste dag via parijs naar disneyland gaan, en niet heel erg uitgebreid de stad bezoeken.
Alleen ff kijken ...
En daarna heb ik alleen een terugreis nodig naar het vliegveld.
Daarom dacht ik om de RER trein te pakken tot Chatelet (lijn B ). Parijs in kijken. en dan verder met lijn A naar disneyland.

Ik zit ff te kijken. die visite kaartjes voor 2 dagen is dan 37,25 pp (is 18,60 pp p/dag) en wel iets goedkoper.
Maar zijn deze ook zonder datum? dat je op 2 niet opeenvolgende dagen kan gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door Rusky op 19-12-2017 14:49 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Dan zou ik gewoon Mobilis of Paris Visite voor één dag nemen. Geen gedoe, en als het regent hoef je die 4 km niet te lopen, maar kun je onbeperkt overstappen en droog zitten.

Paris visite voor 5 zones/1 dag is ca 25 euro, mobilis ca 18. Kinderen half geld. Bij Paris visite kun je links en rechts nog wat kortingen op entreegeld e.d. krijgen. Kijk dus even of je dat er uit haalt.

En oh ja, juist als je 3 dagen op Disneyland zit, heb je behoefte aan vervoer :D Zelf heb ik een aantal jaar een abonnement daar gehad, maar ging tussen de middag altijd een paar metrostations verder behoorlijk lunchen in plaats van de overpriced gummi hamburgers en hotdogs van Disney zelf :D

Edit: Mobilis heeft voor zover ik kan zien geen kindertarief. Dat wordt dus 3x mobilis voor je a 18 eur en een keer kinder-Paris-visite voor 12,50. En mag je de hele dag onbeperkt reizen...
Rusky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:43:
Ik zit ff te kijken. die visite kaartjes voor 2 dagen is dan 37,25 pp (is 18,60 pp p/dag) en wel iets goedkoper.
Maar zijn deze ook zonder datum? dat je op 2 niet opeenvolgende dagen kan gebruiken?
Helaas. Paris visite zijn altijd opeenvolgende dagen...

[ Voor 29% gewijzigd door Oekiejoekie op 19-12-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Oekiejoekie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:00:

En oh ja, juist als je 3 dagen op Disneyland zit, heb je behoefte aan vervoer :D Zelf heb ik een aantal jaar een abonnement daar gehad, maar ging tussen de middag altijd een paar metrostations verder behoorlijk lunchen in plaats van de overpriced gummi hamburgers en hotdogs van Disney zelf :D
Vind het een beetje duur vinden om voor 18 euro pp te kunnen reizen om wat goedkoper te eten...
Edit: Mobilis heeft voor zover ik kan zien geen kindertarief. Dat wordt dus 3x mobilis voor je a 18 eur en een keer kinder-Paris-visite voor 12,50. En mag je de hele dag onbeperkt reizen...
Ok ik dacht dat die Mobilis niet vanaf luchthaven was?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Rusky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:16:
[...]

Vind het een beetje duur vinden om voor 18 euro pp te kunnen reizen om wat goedkoper te eten...

Ok ik dacht dat die Mobilis niet vanaf luchthaven was?
Nee, dat eten kun je ook met losse kaartjes doen :D 2 of 3 haltes van Disney zit het Marne la Vallee shopping center. Daar zitten een aantal restaurants waar je goed en betaalbaar kunt eten. Metrokaartje zal je een euro of 2 pp kosten.
Mobilis allows you to use all of the public transport networks in the Île-de-France region: metro, RER, bus, tramway, and train, with the exception of Filéo and the airport connections (Orlybus, Orlyval, Roissybus, Orly and Roissy CDG by RER). You may use bus lines 183 and 285 to Orly airport and lines 350 and 351 to the Roissy CDG airport (depending on the zones selected)
Je mag met Mobilis 5 zones dus wel bus 350 en 351 nemen. Die rijden naar Gare de l'est en Nation. Inderdaad geen trein. Heeft wel als voordeel dat je onderweg al wat ziet en niet onder de grond zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Nou Oekiejoekie.. heel erg bedankt voor al deze input!
heb je voor die metro die T+ tickets nodig?
en is het slim (en kan het) om de mobilis tickets van te voren te kopen? of gewoon op vliegveld?

Weet je zeker dat je Marne La Vallee bedoelt? dat ligt namelijk nog wel een stukje weg?

[ Voor 18% gewijzigd door Rusky op 19-12-2017 15:39 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Rusky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:30:
en is het slim (en kan het) om de mobilis tickets van te voren te kopen? of gewoon op vliegveld?
Zowel Paris-visite als Mobilis zijn dagkaarten. Je hebt dus van CDG tot Disney géén aanvullende kaartjes meer nodig.

Mobilis heeft dus de beperking dat je vanaf CDG alleen 2 trage bussen mag pakken, bij paris visite mag je ook de RER/trein pakken.

3 x Mobilis (18 eur) en 1x kinder-paris-visite (dochter, 12,50) kosten je ca 67 eur (en moet je dus met de bus van CDG naar centrum)

4 x paris visite kost je 3x25 volw. en 1x 12,50 (kind), dus ca. 88 en mag je de snellere trein/RER pakken.

Binnen Parijs mag je onbeperkt reizen in alle openbaar vervoer. (als je touristische dingen wilt gaan doen: het kabelbaantje in Montmartre zit bijvoorbeeld wel in Paris visite, maar niet in Mobilis)

Allebei de kaarten zitten gewoon in de kaartautomaat. En die werken gewoon met een Nederlandse pinpas/Creditcard. En op een luchthaven ga ik er van uit dat er ook een verkooploket zit met eventueel Engels-sprekend personeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:05
Voor metro vervoer in Parijs zelf lekker een Carnet van 10 kaartjes kopen voor €19,-. Zijn voor een enkele reis zo ver als je wilt bruikbaar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Malfunctions schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:55:
Voor metro vervoer in Parijs zelf lekker een Carnet van 10 kaartjes kopen voor €19,-. Zijn voor een enkele reis zo ver als je wilt bruikbaar.
Die carnets kunnen een goedkope optie zijn, maar zijn niet geldig tot in zone 5 (CDG/Disney). Dan moet @Rusky er alsnog voor ca. 20 euro p.p. aan aanvullende kaartjes bij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:22
Die OV kaartjes voor een dag zijn daar ideaal. Tot dat je 1 station voor je overstap uit de metro moet vanwege een bommelding op het volgende station en 4km kunt lopen door een of andere woonwijk.

True story, vorig jaar, euhm, juni ofzo was het.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 19-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Rusky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:16:
[...]

[...]
De catering in Disneyland zou verboden moeten worden en de verantwoordelijke manager gedeporteerd. Weinig keuze, zeer matige kwaliteit (en dat in Frankrijk!) en natuurlijk erg duur. Onze eigen Efteling doet het op alle fronten een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
3 dagen Disney.... dan heb je toch alles 5 keer gezien.
Ik vind het in vergelijking met de Efteling een behoorlijke tegenvaller. Disney is echt niet groot!

En ja, eten is verschrikkelijk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Owh??? Ik hoor alleen verhalen dat je die tijd nodig hebt?
Maar zo niet ga ik wel een dagje parijs zelf in.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Twee dagen lijkt me wel genoeg. Alles staat vrij dicht op elkaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Marzman schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:59:
Twee dagen lijkt me wel genoeg. Alles staat vrij dicht op elkaar.
Probeer @Rusky nou niet meteen helemaal hopeloos te praten :D Disney is inderdaad stukken compacter als de efteling. Dus als de wachttijden meevallen is het zelfs mogelijk om in een dag allebei de parken te zien, als je een beetje opschiet.

Maar, bij Disney heb je ook de parades en zo. Leuk om een keer te kijken, maar morgen is die parade weer hetzelfde. Als je dus zoiets hebt van ik heb 't wel gezien, zijn dat de momenten waarop je nog een tweede of derde keer in die ene attractie kunt waar anders de wachttijden lang zijn.

@Rusky : Wat heb je eigenlijk geboekt ? Een disney-hotel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:27
Oekiejoekie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:30:Dus als de wachttijden meevallen is het zelfs mogelijk om in een dag allebei de parken te zien, als je een beetje opschiet.
2 Jaar geleden op eerste kerstdag zijn wij 's morgens vroeg op de bonnefooi naar Disney gereden. Hebben beide parken op één dag gedaan en 's avonds nog Parijs zelf in geweest. (En geparkeerd langs de Champs Élysées :').) Daarna in de nacht gelijk weer terug gereden naar Amsterdam en lekker in ons eigen bed geslapen. Vermoeiend, maar wel te doen.

Het was extreem rustig en kleiner dan ik had verwacht. Ook bijna alles kunnen doen, op de Rock 'n rollercoaster na, die in storing lag. Maar ach, die achtbaan heb ik in Walibi al 800 keer gedaan in de open lucht ;).

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Er is ook een museum-weekend kaart, inclusief metro. Die heb ik afgelopen jaar ruim terug verdiend, en prachtige musea bezocht... wellicht een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Los van de kosten, als je kids het vliegen interessant vinden dan vinden ze misschien ook de metro's op pneumatische banden (dwz, rubber met lucht er in) en vooral ook de metrolijn zonder bestuurder interessant die ze in Parijs veel hebben. Kun je helemaal voor- of achterin gaan staan.

Lijnen 1 en 14 zijn driverless en lijnen 1, 4, 6, 11 en 14 rijden op rubber. Lijn 1 gaat langs de Arc de Triomphe, lijn 6 idem en ook langs de Eiffeltoren.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 20-12-2017 03:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Oekiejoekie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:30:
[...]
@Rusky : Wat heb je eigenlijk geboekt ? Een disney-hotel ?
Ja dat B&B hotel (zo heet het ook)
En allemaal bedankt voor de tips. Mochten er meer zijn, zijn ze altijd welkom

mijn pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:43

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Rusky schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:30:

Weet je zeker dat je Marne La Vallee bedoelt? dat ligt namelijk nog wel een stukje weg?
Marne La Vallee is de regio. De mall vlakbij Disney is Val d'Europe

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410997

Was je niet met kind van 9, dan zou ik zeggen: Ga fietsen!
Als je je routes goed uitdenkt kan je al voor 1,70 per dag een fiets huren met Velib.
Fietsen in Parijs gaat prima. Even snel als de metro, maar je ziet dan veel meer. Er zijn veel plekken waar fietsen staan en er zijn fietspaden en het verkeer rijdt je niet zomaar overhoop. Alleen naar de Sacre Coeur fietsen of daar een fiets vinden is een uitdaging. Dat omdat iedereen liever de heuvel af fietst dan heuvelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Iemand ervaring met betalingen met een Nederlandse bankpas (ABN) al dan niet via pin of contactloos in Parijs, kan dat in winkels en restaurants of beter cash meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:28
Ik zit momenteel in zuid FR en je kunt werkelijk overal contactloos betalen. Ook gewoon via je telefoon. Cash is altijd handig en hebben wij altijd bij ons, maar de noodzaak is vrij laag

offtopic:
overigens een vrij oud topic om de vraag in te stellen

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 02-05-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dank u .
Pagina: 1