Kernel_task high CPU bug - ook bij nieuwe MacBook.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hi,
Ik heb een nieuwe MacBook Pro gekocht afgelopen week, omdat m'n vorige late 2013 om de haverklap uitviel doordat een process genaamd kernel_task volledig CPU zat te vreten waardoor die oververhit raakte en uitviel.
Ik heb toen van alles geprobeerd, elke oplossing die internet aandroeg uitgevoerd, maar geen enkele werkte.
Een nieuwe MacBook aanschaffen stond toch al op de planning, dus maar vroegtijd gedaan. Alleen ook hier weer dezelfde issue! In mindere mate en hij valt niet uit, maar loeit wel als een malle af en toe en zie dan ook het kernal_task proces alles verpesten.
Het is een bug die al jaren speelt, want ik kom artikelen van 5 jaar terug tegen. Is er dan niemand die een oplossing weet dacht ik? Niet volgens het internet, maar misschien hier?
Zo heb je dit artikel: https://www.makeuseof.com...rnel-task-high-cpu-usage/ en daar heb je deze stappen staan:
1. Create a backup of your Mac using Time Machine or another backup solution.
2. Turn off system integrity protection by booting into Recovery mode and running the csrutil disable command.
3. Follow Viktor’s method. Start by finding your Mac’s model using the system_profiler -detailLevel mini | grep "Model Identifier:" command.
4. Move and backup the file relevant to your model, as described.
5. Reboot into Recovery mode and enable system integrity protection using the csrutil enable command.
Dat is iets dat ik uitgevoerd heb op m'n vorige MacBook, maar die heeft ook de hele toko in de war geschopt, want updaten naar macOS High Sierra is - waarschijnlijk hierdoor - nooit meer gelukt. Dus dit is wel een stap die ik zou willen kunnen kippen.

Heeft iemand tips voor m'n nieuwe MacBook? Ik heb de full-config versie van de 15 inch en draai enkel een Vagrant machine, Xcode, SublimeText en wat browsers. Hier gaat 'ie al van loeien af en toe.

[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 19-12-2017 13:49 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 09:53
Heb je je nieuwe mac met een time machine backup restore opgetuigd?
Zo ja, probeer eens op te starten in Recovery mode CMD+R. Kijk daar of het probleem zich daar ook voordoet. Zo niet, een kale installatie uitvoeren.

Om meer info te hebben jouw kernel_task process, kun je
top -o cpu
draaien in een terminal. De PID die bovenaan staat, is het process die de meeste cpu vreet.

Door
ps -ef | grep ' <pidnummer>'
te draaien kun je kijken wie dit process heeft gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Nope, clean install. Ik ga je commands even uitvoeren als 't zich weer voordoet. Dank.

x