Mijn vraag
Mijn Dell laptop van pas 2 jaar oud is onlangs overleden (kapot moederbord) en ben daarom op zoek naar een andere laptop waarmee ik video kan gaan bewerken.
Dit zal meestal in HD zijn en af en toe 4K.
Ik ben al vele mooie laptops tegen gekomen die helaas allemaal boven mijn budget zitten (€ 1.150).
De verschillen in de laptops zijn meestal de processor, videokaart en opslag.
Als ik inzoom op de processor kom ik in mijn prijsklasse vaak de i7 in de "U" uitvoering tegen.
In mijn zoektocht op internet en pricewatch kan ik nog niet kiezen tusssen bijvoorbeeld de "i7-8550U" en "i7-7...HQ".
Beide zijn 4-core. Het grote verschil zit voornamelijk in de GPU clock rate. De processor snelheid doet niet zoveel voor elkaar onder.
Heeft de GPU clock rate grote invloed op videbewerken/renderen?
Het liefste zou ik voor de meest prijstechnische gaan namelijk de U-versie.
Meestal wordt de laptop gebruikt voor internetten, MS Office en af en toe video bewerken.
Wat is nu een verstandige keuze ook kijkend naar het budget.
Kan ik al met deze laptop uit de voeten:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-17ISK 80Q000ETPB
Of is het beter om voor 1 van de volgende laptops te gaan
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC127T
pricewatch: HP ProBook 470 G5 2RR88EA
Opslag vindt ik even minder belangrijk. De harde schijf uit de oude laptop kan altijd nog gebruikt worden. Dus een laptop met alleen een kleine SSD is al voldoende.
Benieuwd naar jullie reacties
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, GoPro desktop en Powerdirector 16
GoPro Hero5
...
Mijn Dell laptop van pas 2 jaar oud is onlangs overleden (kapot moederbord) en ben daarom op zoek naar een andere laptop waarmee ik video kan gaan bewerken.
Dit zal meestal in HD zijn en af en toe 4K.
Ik ben al vele mooie laptops tegen gekomen die helaas allemaal boven mijn budget zitten (€ 1.150).
De verschillen in de laptops zijn meestal de processor, videokaart en opslag.
Als ik inzoom op de processor kom ik in mijn prijsklasse vaak de i7 in de "U" uitvoering tegen.
In mijn zoektocht op internet en pricewatch kan ik nog niet kiezen tusssen bijvoorbeeld de "i7-8550U" en "i7-7...HQ".
Beide zijn 4-core. Het grote verschil zit voornamelijk in de GPU clock rate. De processor snelheid doet niet zoveel voor elkaar onder.
Heeft de GPU clock rate grote invloed op videbewerken/renderen?
Het liefste zou ik voor de meest prijstechnische gaan namelijk de U-versie.
Meestal wordt de laptop gebruikt voor internetten, MS Office en af en toe video bewerken.
Wat is nu een verstandige keuze ook kijkend naar het budget.
Kan ik al met deze laptop uit de voeten:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-17ISK 80Q000ETPB
Of is het beter om voor 1 van de volgende laptops te gaan
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC127T
pricewatch: HP ProBook 470 G5 2RR88EA
Opslag vindt ik even minder belangrijk. De harde schijf uit de oude laptop kan altijd nog gebruikt worden. Dus een laptop met alleen een kleine SSD is al voldoende.
Benieuwd naar jullie reacties
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, GoPro desktop en Powerdirector 16
GoPro Hero5
...