ARC werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Ik heb een TV van het merk Samsung (UE40KU6400) en een receiver/versterker van het merk Harman Kardon (AVR151S) en ik krijg ARC niet werkend. De decoder hangt aan de receiver op de HDMI-1 poort en de receiver hangt aan de ARC HDMI poort (HDMI-3 in mijn geval) van de TV maar als ik bij geluid de geluidsbron wil kiezen kan ik alleen de tv speakers, bluetooth speakers en optische kabel kiezen. Ik heb zowel de receiver als de tv meerdere malen gereset, een andere HDMI kabel geprobeerd en zelfs een medewerker van Samsung de HDMI poorten laten resetten maar niets hielp! Wat doe ik hier fout? Oh en voordat iemand het vraagt: HDMI-CEC staat aan. Ik zit hier al maanden mee en ik wil nu es een keer een oplossing!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je Anynet (Samsung's naam voor HDMI-CEC) ook enabled in je tv? (en HDMI-CEC op je receiver).

Met mijn Samsung TV kan ik dan via "Tools - Anynet" aangeven dat Audio via mijn receiver moet gaan lopen. De receiver gaat dan automatisch aan en switched naar de juiste input.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Question Mark schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:35:
Heb je Anynet (Samsung's naam voor HDMI-CEC) ook enabled in je tv? (en HDMI-CEC op je receiver).

Met mijn Samsung TV kan ik dan via "Tools - Anynet" aangeven dat Audio via mijn receiver moet gaan lopen. De receiver gaat dan automatisch aan en switched naar de juiste input.
Ja. Dat zei ik al in mn OP. En die Tools-Anynet+ staat niet in t menu van mijn TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Sahri op 19-12-2017 10:40 . Reden: Effe een typo fixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gebruik je ook de methode die ik noemde? Zet je de receiver wel op de juiste input?

Probeer ook eens een andere opstartvolgorde van je apparatuur.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Question Mark schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:51:
Gebruik je ook de methode die ik noemde? Zet je de receiver wel op de juiste input?

Probeer ook eens een andere opstartvolgorde van je apparatuur.
Ja want die staat standaard aan en juiste input? Volgens de knakker van Harman Kardon zou de knop "TV" voor de TV/ARC moeten zijn maar in de source setup staat ie voor optical en die optie om dat aan te passen is tevens grijs dus niet aanpasbaar.

UPDATE: HDMI Link stond uit en daarom werkte ARC niet. De operator ging ervan uit dat deze standaard aan stond dus die optie hebben we nooit gecontroleerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Sahri op 19-12-2017 11:24 . Reden: Update toegevoegd, probleem verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HDMI-link is dus HDMI-CEC.. :) Vandaar mijn vraag al.

Pagina: 1