Schermresolutie verpringt tijdens installatie RA2

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23
Ik probeer hier RA2 te installeren, maar de resolutie verspringt zodat er een smalle band overblijft met hele wazige bewegende strepen. Het lijkt er op dat er een te hoge resolutie wordt ingesteld.
Het resultaat is dus dat het scherm totaal onleesbaar wordt en ik het spel niet kan installeren.

Wie helpt?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

problemen met je videokaart-drivers. Probeer deze ff opnieuw te installeren. Als dat niet werkt ff format c: en dan de nieuwe drivers nog een keer...

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Te laag misschien, volgens mij 640x480 in 16bits kleur, niet te hoog ieg.
Ligt of aan je vidkaart, of aan je monitor.

Steam

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:55 schreef TheProspector het volgende:
problemen met je videokaart-drivers. Probeer deze ff opnieuw te installeren. Als dat niet werkt ff format c: en dan de nieuwe drivers nog een keer...
Meteen een format adviseren bij zo'n klein probleempje..

zucht

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:51 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Meteen een format adviseren bij zo'n klein probleempje..

zucht
Als je wat beter zou kijken zou je zien dat dat pas mijn advies zou zijn in het geval advies 1 niet zou werken.

Ik ben er eigenlijk zo zeker van dat advies 1 wel gaat werken, dat ik niet verw8 dat mijn 2e advies nodig zal zijn. Mocht het wel zo zijn, dan is het ook één van de weinige oplossingen...

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Yeah right probleem met de installatieprocedure van 1 spel en je gaat direct de boel opnieuw installeren.... Niet echt een goed advies.

Als je dat (moet) doen ben je geen tweaker maar een prutser! >:)

• GeeBee
Ok, tot zover bedankt voor alle 'nuttige' tips :)
Ik heb alle 52 beeldscherminstellingen geprobeerd (13 mogelijke resoluties bij 4 verschillende kleurdieptes) en ik kreeg nergens het resultaat dat RA2 tevoorschijn wist te toveren.
De vraag blijft dus: hoe doet RA2 dit en hoe voorkom ik dat het scherm onleesbaar wordt aangestuurd?

/offtopic
toch knap van een 7 jaar oud 15"je dattie pas bij 1600×1200 kuren vertoont...

• GeeBee
Opgelost: Niet de resolutie of de kleurdiepte was het probleem, maar de beeldfrequentie: 120Hz was toch wat aan de hoge kant. Ander beeldscherm ingesteld (max @75Hz) en voila :)

Blijft natuurlijk de vraag over hoe RA2 het in z'n bolle hoofd haalt om mijn scherm op 120Hz te gaan aansturen :?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 01:09 schreef Joop het volgende:
Yeah right probleem met de installatieprocedure van 1 spel en je gaat direct de boel opnieuw installeren.... Niet echt een goed advies.

Als je dat (moet) doen ben je geen tweaker maar een prutser! >:)
En als je nou eens de beschikking hebt over een ghost-image? ;)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Dan is het niet nodig om te formateren of opnieuw "te installeren"! hehe :)
Pagina: 1