Zoontje van m'n broer is hard aan het sparen voor een game pc. En aangezien ik 'iets' met computers doe heb ik dan natuurlijk verstand van het aanschaffen van zo'n pc. Nou van game pc's heb ik nou niet echt een idee, maar gelukkig zijn er hier genoeg die dat wel hebben. Heb inmiddels ook al allerlei topic doorgelezen, maar aangezien ik z'n geld zo goed mogelijk besteed zie, toch maar even mijn bijdrage hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik durf niet te zeggen welke games hij wil gaan spelen, maar ga er maar vanuit dat het de moderne huidige games zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal zo'n 1000 euro exclusief een monitor/toetsenbord/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind zelf persoonlijk dat er in ieder geval een fatsoenlijke SSD in moet zitten, maar in het voorstel wat ik van m'n broer kreeg qua pc, zit die er niet in.
Ga je overklokken?
Nee, ga daar maar niet vanuit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mn broer had dus bij een webshop een game pc gevonden. Die heb ik hieronder vermeld. Ik twijfel daarbij of de 8GB geheugen wel genoeg is en of er niet een SSD in zou moeten. Voor de rest ben ik op dit moment te weinig op de hoogte van de huidige hardware onderdelen, om daar iets over te roepen of iets van te vinden. Dus misschien is er met een kleine aanpassing nog iets te optimaliseren. Of misschien is de prijs nog iets omlaag te krijgen.
Behuizing: Sharkoon VG5-W
Voeding: LC-Power 600 watt
Processor: Intel Core i7 7700 3,6Ghz/4.2Ghz
Koeler: Intel Boxed
Geheugen: 8GB DDR4 2133Mhz
Opslag: 1000GB S-ATAIII
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 1060 6GB
Moederbord: MSI H110M Pro-D M-ATX
Deze kwam dan op €1036 inclusief 2 jaar garantie en het assembleren enzo.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik durf niet te zeggen welke games hij wil gaan spelen, maar ga er maar vanuit dat het de moderne huidige games zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal zo'n 1000 euro exclusief een monitor/toetsenbord/muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vind zelf persoonlijk dat er in ieder geval een fatsoenlijke SSD in moet zitten, maar in het voorstel wat ik van m'n broer kreeg qua pc, zit die er niet in.
Ga je overklokken?
Nee, ga daar maar niet vanuit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mn broer had dus bij een webshop een game pc gevonden. Die heb ik hieronder vermeld. Ik twijfel daarbij of de 8GB geheugen wel genoeg is en of er niet een SSD in zou moeten. Voor de rest ben ik op dit moment te weinig op de hoogte van de huidige hardware onderdelen, om daar iets over te roepen of iets van te vinden. Dus misschien is er met een kleine aanpassing nog iets te optimaliseren. Of misschien is de prijs nog iets omlaag te krijgen.
Behuizing: Sharkoon VG5-W
Voeding: LC-Power 600 watt
Processor: Intel Core i7 7700 3,6Ghz/4.2Ghz
Koeler: Intel Boxed
Geheugen: 8GB DDR4 2133Mhz
Opslag: 1000GB S-ATAIII
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 1060 6GB
Moederbord: MSI H110M Pro-D M-ATX
Deze kwam dan op €1036 inclusief 2 jaar garantie en het assembleren enzo.