Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Game)laptop 1300 euro. Kaby Lake Refresh

Pagina: 1
Acties:

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Via werk kan ik in 2018 een laptop kopen via het PC plan. Op deze manier kan ik met een leuke korting een laptop kopen. Nu ben ik al een tijdje aan het oriënteren voor een laptop. Het liefst koop ik er 1 op 1 januari.
Het enige wat mij misschien kan tegen houden om gelijk een laptop te kopen zodra ik mijn vuurwerk heb afgestoken, zijn de Kaby Lake Refresh processoren. Deze zijn al een tijd geleden geïntroduceerd, alleen nog nergens verkrijgbaar i.c.m. de 1060 gpu. Is het de moeite waard om hierop te wachten?

Tijdens mijn zoektocht ben ik bij verschillende merken terecht gekomen. BTO lijkt mij zeer interessant, alleen fluistert er een stemmetje in m'n hoofd ‘heb je liever geen bekender merk’. Hier twijfel ik dus nog erg over. De Dell 7577 heeft ook m'n aandacht getrokken. De laatste tijd volop in de aanbieding. Veel goedkoper ga je het niet vinden. Hopelijk hebben ze een nieuwjaars aanbieding klaar staan. Maar ook hier zijn er weer min punten. Lange levertijd, 1060 Max Q, niet al te beste costumer service. Ook heb ik gekeken bij de ‘tweedekansjes' van een grote keten. Hier variëren de merken. Op deze manier kan je voor minder geld een mooie laptop kopen, maar wel met een goede garantie.

Wat ga je met je laptop doen?
Natuurlijk het alledaagse huis, tuin en keuken gebruik. Maar ik wil er ook een spel op kunnen spelen. De spellen die ik speel variëren van GTA V tot Skyrim en van Fifa tot aan een Call of Duty. De GTX 1060 6GB lijkt mij qua prijs kwaliteit verhouding de beste kaart voor de komende jaren.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de 1300,- euro. Iets meer kan (maximaal 1450), maar dan moet het wel een duidelijke meerwaarde hebben.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Niet perse. Hij gaat verplaatst worden, maar niet veel. Qua formaat heb ik het liefst een 15.6 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor: Het liefst i7
Gpu: GTX 1060 6GB
Ram: 16 GB
Ssd: 256GB
Hdd: Minstens 1TB
Merkvoorkeuren heb ik niet.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:54
[url]https://https://www.coolblue.nl/product/793616/msi-gf62vr-7rf-1013nl.html[/url]

Ik zou voor deze gaan. Ik weet het hij is iets duurder dan je budget, maar hij is het wel waard, mede door de uitstekende koeling.

Anders deze:
[url]https://https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/412288[/url]

2 kansjes bij coolblue zijn altijd goed te doen, mede omdat je ze zonder morren weer terug kan sturen. Mijn moeder had jaren geleden een laptop gekocht waar de schijf meerdere keren kapot ging en zelfs na de garantieperiode kwamen ze hem ophalen en hebben ze hem gerepareerd.

Verwijderd

Ik zou voor de Dell gaan. Voldoet aan al je eisen en wensen, prima koeling, etc.
Je krijgt nu 50 euro korting met de code SAVE50, maar er komt wellicht nog wel een betere actie binnenkort.
Ja, de levertijd kan tot 2 weken zijn. Maar met die wetenschap kun je je daar ook op instellen lijkt me.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

BTO krijgt haar laptops van een bedrijf genaamd "clevo" dus je kan beter even op clevo google. Je zult dan ook snel zien dat de bouw kwaliteit zeer te min is (heb er zelf twee gehad ik was er wel over te spreken) maar ja iedereen heeft zijn eigen mening. ik zou persoonlijk voor de 1060 gaan, die heeft vaak net even wat meer kracht en zijn vaak goedkoper.

Als je wil kan je op de V&A een msi gaming notebook halen met alles wat je wilt en een extra 144HRz scherm (eigenlijk het zelfde als een tweedenkansje)
pricewatch: MSI GS73VR 7RF-216NL (Stealth Pro)
spijkerhoofd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:53:
[url]https://https://www.coolblue.nl/product/793616/msi-gf62vr-7rf-1013nl.html[/url]
[url]https://https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/412288[/url]
Je had een HTTP te veel :)

confused reality

• Toekan
Dank voor de reacties.
De tweedekansjes van MSI en Lenovo zijn goede opties. Met de grote plus van een goede service. De Dell vind ik zonder de extra korting nog te duur. Meer vanwege de wetenschap dat deze ook voor 200,- euro minder te koop heeft gestaan.

Vanavond ga ik op onderzoek uit voor de Clevo barebones.

V&A is helaas geen optie, tenzij ik er een bon bij krijg. Een nadeel van V&A is dat er geen garantie is en dat vind ik een must bij een grote aankoop.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:54
Toekan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:30:
Dank voor de reacties.
De tweedekansjes van MSI en Lenovo zijn goede opties. Met de grote plus van een goede service. De Dell vind ik zonder de extra korting nog te duur. Meer vanwege de wetenschap dat deze ook voor 200,- euro minder te koop heeft gestaan.

V&A is helaas geen optie, tenzij ik er een bon bij krijg. Een nadeel van V&A is dat er geen garantie is en dat vind ik een must bij een grote aankoop.
Ik zou als ik jouw was had ik gekeken naar Laptopparts4less. Die zijn meestal goedkoper dan de concurrenten...

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-11 15:15
Toekan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:30:
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat Clevo een goed merk is, hoewel niet al te bekend. Ik was zelf eerst skeptisch erover en na veel onderzoek heb ik toch een P650HP6-G gekocht, (i7-7700HQ, GTX1060, 250GB SSD, 500GB HDD, 120Hz scherm) voor ~1550 euro.

Het is een mooie prijs voor de hardware, en ondanks wat veel zeggen (over oudere modellen), is de bouwkwaliteit van mijn laptop geweldig. Dit komt mede dankzij het gedeeltelijk aluminium build, op het "deksel", waar je je handen zet tijdens het typen en de onderkant.

Uiteindelijk zou ik Clevo anytime of the day aanraden. Alleen kun je nog wel even wachten als je een 8th gen i7 wilt voor een laptop, die zijn nog nergens verkrijgbaar (tenminste de H/HQ versie).
spijkerhoofd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:29:
Ik zou als ik jouw was had ik gekeken naar Laptopparts4less. Die zijn meestal goedkoper dan de concurrenten...
Dit ^^^ is inderdaad waar, en ik zou het ook van daar hebben gehaald, maar toch maar vanuit Obsidian-PC in portugal gehaald vanwege betere opties.

Edit: Zoek maar eens reviews op van de laatste modellen van Clevo, je zult verrast zijn hoe goed ze zijn vergeleken met vroeger.
https://mogz.tech/2017-eluktronics-p650hp6-15-6-fhd-laptop/

[ Voor 6% gewijzigd door Mounir op 21-12-2017 18:25 ]

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mounir schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:22:
[...]

Uiteindelijk zou ik Clevo anytime of the day aanraden. Alleen kun je nog wel even wachten als je een 8th gen i7 wilt voor een laptop, die zijn nog nergens verkrijgbaar (tenminste de H/HQ versie).
Dat is niet gek, want Intel heeft (nog) gen 8e generatie HQ versie. ALs ik me goed herinner heb ik ook gelezen dat deze niet eens komt. De 8e generatie 15W quad-core U-versie zou deze HQ versie kunnen vervangen. Als Intel het niet maakt, kan ook geen laptop boer dit leveren. Wellicht weten anderen of er nog 8e (of later nog) generatie HQ versies komen? 45W TDP is voor een laptop behoorlijk veel (lekker heet).

Feit is wel dat vorige (7e) generatie HQ versies bijna allemaal even goed of beter presteren dan 8e generatie quad cores. Dat is een prestatie van formaat voor een TDP die lager ligt, maar als TDP niet uitmaakt, is er dus niets snellers (dan kom je in mobiele Xeons, nog duurder, meer TDP, kortere accuduur).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

kdekker schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:00:
Dat is niet gek, want Intel heeft (nog) gen 8e generatie HQ versie. ALs ik me goed herinner heb ik ook gelezen dat deze niet eens komt.
De i7-8700HQ is ondertussen gespot. Maar voordat die daadwerkelijk in laptops in de winkel ligt zullen we wel weer een paar maanden verder zijn.

Daarnaast heeft de 8700HQ weliswaar 6 cores/12 threads maar ook een paar 100 Mhz minder brute snelheid. De verwachting is dat games de komende tijd nog beter zullen draaien op een 7700HQ.

• Toekan
Het stuk op tweakers over de achtste generatie processor heb ik voorbij zien komen op tweakers. Met de lagere kloksnelheden is deze potentieel minder interessant voor gaming, als ik het goed heb.
En dat het ook nog even duurt voordat deze terugkomt in laptops heb ik ook geen zin in.
Geduld is een schone zaak, maar ik heb het niet.
De Clevo barebones stijgen op m'n lijst. Hier ga ik de komende week nog goed over nadenken.

Hopelijk komt Dell nog met een leuke actie. Dat blijft dan wel de goedkoopste optie. Alleen de Max Q 1060 is een minpunt. Deze genereert gemiddeld toch 10% minder fps.
Pagina: 1