Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbe Delarbre
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-12-2023
hallo

Ik wil mijn eerste computer in elkaar gaan steken en ik heb al een aantal onderdelen gekocht. Ik weet voor de rest ook welke onderdelen ik nog ga kopen maar ik vroeg mij af of deze: https://www.amazon.co.uk/...&sr=8-3&keywords=evga+450 PSU genoeg watt heeft voor mijn build.

Hier is een linkje naar PCPartspicker met mijn build: https://pcpartpicker.com/list/PxPhnn Hier zeggen ze dat mijn systeem 374W zou gebruiken maar ik ga wel een beetje proberen om te overclocken maar niet veel en ik zal de stock cooler blijven gebruiken.

Normaal zou ik een PSU aanschaffen van +-550W maar omdat ik full modular en liefst van EVGA wil is er op dit moment nergens 1 tegen een schappelijke prijs. Die zijn op dit moment +-30€ meer voor 100W meer. Ik denk dan beter van een fatsoenlijk merk en een beetje minder watt dan van een slecht merk en 700 watt ofzo.

Hopelijk kan iemand mij helpen en alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:45
Menigeen zou wel zeggen dat het niet genoeg is. Maar ik zeg van wel hoewel je die voeding dan wel flink gaat belasten moet een modulaire voeding als deze het aan kunnen.

Niet gaan overlclocken! Als je dat gaat doen vervalt mijn statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:04
Doe de volgende keer even iets meer moeite en volg het DAA beleid.

Over de voeding, je hebt het over dat je EVGA wilt, wat eigenlijk helemaal geen super voedingsmerk is. Dan ook nog eens over €30 voor 100Watt meer. Dan kom je uit op pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Dat is wel een fatsoenlijke voeding en veel beter zijn geld waard dan de EVGA van jou. Ook is PCpartpicker natuurlijk niet representatief voor de prijzen in Nederland.
Daarnaast heb je een Samsung 960. Ga je editen? Anders heb je meer aan een gewone Samsung 850 voor de prijs.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
De EVGA B3 serie leek een hele goede serie te worden toen EVGA de voedingen bekend maakte. Zo noemde EVGA in het persbericht, een volledig modulaire voeding, gebaseerd op een modern LLC resonant converter design met DC-DC gemaakt door Super Flower, allemaal maar Japanse condensators en een semi-passief aangestuurde FDB fan. Met een vanaf prijs van 50 euro voor het 450W model. Dit persbericht bleek echter niet helemaal juist te zijn, zo hebben de 450W, 550W en 650W modellen geen Japanse elco's, is de fan van elk model een sleeve bearing fan en worden de voedingen ook niet door Super Flower gemaakt. De 750W en 850W modellen zijn overigens gebaseerd op een verschillend platform en presteren beter dan de 450, 550 en 650W versies. De 450, 550 en 650W versies hebben namelijk ook een aantal kwaliteitsissues waardoor je beter een andere serie kunt nemen.
Review: http://www.tomshardware.c...evga-450-b3-psu,5160.html
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:04
Nvm.
Zoals gezegd, geen goede voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door untflanked op 19-12-2017 00:35 ]

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Nu ik de review daadwerkelijk helemaal doorlees is ie wellicht heel zo slecht niet.
Grootste (en enige) minpunt is de veiligheid van deze ene unit bij 580W verbruik...
Ondanks dat veiligheid bovenaan je lijst zou moeten zijn, de kans dat ie kapot gaat en gevaarlijk wordt bij max 450W verbruik lijkt me erg klein (tot je kortsluiting maakt natuurlijk).
Daarnaast, de kans dat EVGA er iets aan gedaan heeft sinds Augustus lijkt me aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbe Delarbre
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-12-2023
untflanked schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:19:
Doe de volgende keer even iets meer moeite en volg het DAA beleid.

Over de voeding, je hebt het over dat je EVGA wilt, wat eigenlijk helemaal geen super voedingsmerk is. Dan ook nog eens over €30 voor 100Watt meer. Dan kom je uit op pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Dat is wel een fatsoenlijke voeding en veel beter zijn geld waard dan de EVGA van jou. Ook is PCpartpicker natuurlijk niet representatief voor de prijzen in Nederland.
Daarnaast heb je een Samsung 960. Ga je editen? Anders heb je meer aan een gewone Samsung 850 voor de prijs.
Ik weet dat pcpartspicker niet representatief is maar die website is wel goed om te kijken of alles compatibel met elkaar is.
Ik ga niet editen maar ik heb die SSD gekocht voor maar 180€ en mijn computer is niet bedoeld om alleen maar te gamen maar ook om te programmeren, ik wil dat mijn computer direct opstaat en dat die grote programma's om te programmeren direct openstaan.
En is er geen goede voeding rond de €60? Want dat was mijn oorspronkelijke budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Dat systeem komt bij lange na niet in de buurt van 374 watt, eerder tegen de 250 watt bij zware belasting, wat in de praktijk niet eens zo vaak voor komt. Met 450 watt zit je daarom aardig ruim, ook als je wil gaan overklokken.

Goede opties voor een dergelijke build van rond de €60,- zijn:
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: Seasonic Focus 450 Gold

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 19-12-2017 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
mitsumark schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:48:

Daarnaast, de kans dat EVGA er iets aan gedaan heeft sinds Augustus lijkt me aanzienlijk.
Aris, de reviewer, heeft de problemen meermaals aangegeven, maar EVGA geeft geen enkele reactie. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat ze de problemen hebben opgelost.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1