Toon posts:

Probleem met TP-link switch en iptv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers ik zou graag ondersteuning willen hebben met het volgende probleem. Sinds ik deze switch gebruik (pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0) blijk ik last te hebben van haperend beeld op mijn IPTV van XS4ALL (glasvezel).

Ik heb in mijn woonkamer namelijk een utp ingang waarop het glasvezel vanuit de meterkast naar binnenkomt. Om mijn spelcomputer (een Playstation) van wired internet te kunnen voorzien heb ik daarvoor een switch gekocht.

Nu ben ik er achter gekomen dat dit niet goed samengaat. Zodra ik de Playstation of een andere randapparatuur op een van de poorten van de switch aansluit, gaan de glasvezel zenders van mijn decorder haperen. Wanneer de decorder als enige apparaat op de switch staat aangesloten werkt het wel gewoon naar behoren. Waar zou dit aan kunnen liggen. Een niet goed functionerende switch, wat dus verholpen kan worden door een ander aan te schaffen of zijn het instellingsproblemen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft dat ding wel IGMP aan boord?

Hier NetGear GS108V3 switches van een paar tientjes met KPN Glasvezel; geen enkel issue op 500/500 met totaal 14 wired apparaten en 7 wirelress

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De switches die XS4ALL levert zijn managed switches en zijn compatibel met IGMP snooping. Heeft u een eigen switch in gebruik die dit laatste niet ondersteund dan kan dit problemen opleveren met de Televisie dienst van XS4ALL.
Dat is dus het probleem, die TP Link is niet managed en ondersteunt geen IGMP snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:22:
[...]

Dat is dus het probleem, die TP Link is niet managed en ondersteunt geen IGMP snooping.
MAX3400 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:21:
Heeft dat ding wel IGMP aan boord?

Hier NetGear GS108V3 switches van een paar tientjes met KPN Glasvezel; geen enkel issue op 500/500 met totaal 14 wired apparaten en 7 wirelress
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik heb dus een pricewatch: Netgear Prosafe GS105 nodig? Zou dit dus het probleem moeten verhelpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mits je weet hoe je 'm moet instellen, dus het is misschien wijzer te kijken wat dat ding bij de XS4all webshop kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:30:
Mits je weet hoe je 'm moet instellen, dus het is misschien wijzer te kijken wat dat ding bij de XS4all webshop kost.
Zijn die van XS4ALL voor geprogrammeerd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:28:
[...]

[...]
Dank jullie wel voor de snelle reactie. Ik heb dus een pricewatch: Netgear Prosafe GS105 nodig? Zou dit dus het probleem moeten verhelpen?
Koop dan de 8 poort. Minder gedoe met firmware upgrades toepassen, ik vind m "sneller" en de interface is echt bizar simpel. IGMP staat standaard aan, eventueel kan je VLANs aan poorten toewijzen maar niet nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Let even op dat er een verschil zit tussen de GS105 en GS105E, zie ook:

De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Daar staat ook wel het een en ander over gerelateerde problemen met TP-Link switches.

[ Voor 30% gewijzigd door Nielson op 18-12-2017 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:17:
Hallo Tweakers ik zou graag ondersteuning willen hebben met het volgende probleem. Sinds ik deze switch gebruik (pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch v6.0) blijk ik last te hebben van haperend beeld op mijn IPTV van XS4ALL (glasvezel).

Ik heb in mijn woonkamer namelijk een utp ingang waarop het glasvezel vanuit de meterkast naar binnenkomt. Om mijn spelcomputer (een Playstation) van wired internet te kunnen voorzien heb ik daarvoor een switch gekocht.

Nu ben ik er achter gekomen dat dit niet goed samengaat. Zodra ik de Playstation of een andere randapparatuur op een van de poorten van de switch aansluit, gaan de glasvezel zenders van mijn decorder haperen. Wanneer de decorder als enige apparaat op de switch staat aangesloten werkt het wel gewoon naar behoren. Waar zou dit aan kunnen liggen. Een niet goed functionerende switch, wat dus verholpen kan worden door een ander aan te schaffen of zijn het instellingsproblemen?
De TL-SG1005D heeft geen IGMP aan boord. En dat is precies wat je hier nodig hebt in je netwerk.

Je zou kunnen kijken of je de switch misschien kunt ruilen bij je dealer voor een (unmanaged) Switch waarbij IGMP aanwezig is.

Voorbeelden:
TL-SG105 of TL-SG108 (unmanaged)
TL-SG105E / TL-SG108E (Easy Smart Switch)

Mvg Carmen van TP-Link :)
Pagina: 1