Een nieuwe laptop voor het werk. Het mag geen Lenovo zijn (helaas).
Wat ga je met je laptop doen?
Development, vm's.
Wat is je budget?
+/- €2300 incl. btw
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, gewicht is erg belangrijk. Een 15,6" is een heerlijk formaat voor full hd, maar te zwaar om te zeulen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het mag geen Lenovo zijn. Het budget is er om een compromisarme laptop mogelijk te maken. Voorop staat gewicht, voldoende schermgrootte (14"+), 16GB ram, en cpu. Gaming is leuk, niet nodig. Pre: scherm leesbaar buitenlicht.
Ik had juist de Lenovo Carbon X1 2017 op het oog. Waarom? uitstekend toetsenbord, 2x thunderbolt (handig voor video-uit), maar 1,1kg en toch 14".
De alternatieven die ik kan vinden:
serie: EliteBook 1040 G4
pricewatch: Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UAR-BE082R
pricewatch: Toshiba Tecra X40-D-10H
De nieuwe Asus zenbook deluxe heeft nu 2x Thunderbolt-3 via usb-c, weeg 1,09kg en is 14". Ik weet niet of dat goud nou zo mooi is, maar ok. De EliteBook 1040 G4 (throttlet die veel?) is 1,36kg en heeft ook 2x thunderbolt (3?).
Wat zou ik nog meer moeten bekijken, en wat is jullie opinie?
Even alle genoemde producten op een rij
Wat ga je met je laptop doen?
Development, vm's.
Wat is je budget?
+/- €2300 incl. btw
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, gewicht is erg belangrijk. Een 15,6" is een heerlijk formaat voor full hd, maar te zwaar om te zeulen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het mag geen Lenovo zijn. Het budget is er om een compromisarme laptop mogelijk te maken. Voorop staat gewicht, voldoende schermgrootte (14"+), 16GB ram, en cpu. Gaming is leuk, niet nodig. Pre: scherm leesbaar buitenlicht.
Ik had juist de Lenovo Carbon X1 2017 op het oog. Waarom? uitstekend toetsenbord, 2x thunderbolt (handig voor video-uit), maar 1,1kg en toch 14".
De alternatieven die ik kan vinden:
serie: EliteBook 1040 G4
pricewatch: Asus ZenBook 3 Deluxe UX490UAR-BE082R
pricewatch: Toshiba Tecra X40-D-10H
De nieuwe Asus zenbook deluxe heeft nu 2x Thunderbolt-3 via usb-c, weeg 1,09kg en is 14". Ik weet niet of dat goud nou zo mooi is, maar ok. De EliteBook 1040 G4 (throttlet die veel?) is 1,36kg en heeft ook 2x thunderbolt (3?).
Wat zou ik nog meer moeten bekijken, en wat is jullie opinie?
Even alle genoemde producten op een rij
[ Voor 13% gewijzigd door bulle bas op 18-12-2017 21:56 ]