Welke Unifi Switch gebruik ik best in mijn setup ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 13:50
Hi allen,

Context:
Deze kerstvakantie zou ik graag willen investeren in een deftig netwerk/draadloos netwerk.
Hiervoor zou ik volgende producten willen aankopen:Mijn huidige setup voldoet niet meer aan de eisen.
Ik ben net in een nieuwbouw getrokken en de huidige router zend het signaal niet genoeg naar boven.
Zelfs als ik een verdieping hoger zit, recht boven de router, heb ik op de 2,4GHz maar de helft (soms maar een 1/3).
En op de 5GHz band kan ik het signaal niet meer ontvangen met mijn iPhone of iPad. Laptop geeft maar 1/3 signaal weer.

Daarom dat ik nu graag wil investeren in de Unifi reeks van Ubiquiti.
Voornamelijk ook voor de roaming functies van de apparaten.

Mijn vraag
Meeste vragen zijn al beantwoord geraakt, maar er is toch nog 1tje die onbeantwoord blijft.
In bovenstaande lijst staat namelijk 2 switchen.
Nu heb ik natuurlijk maar 1 van de 2 nodig. Maar dewelke??

Het is de bedoeling dat ik beide APs aansluit op een PoE switch, zodat ik niet moet knoeien met de PoE injector.
Het is mij niet duidelijk of beide switchen die APs van genoeg stroom kunnen voorzien.
Ze kunnen beide PoE voorzien, maar ik had gelezen dat de APs niet met elke PoE switch overweg kunnen.

Nu heb ik gezien in een review, dat de APs zijn geupdate om meer PoE compatibel te zijn.
Maar daarmee weet ik nog niet of 1 van de switchen (of beide) krachtig genoeg zijn om de stroom te leveren die de APs nodig hebben. In tegenstelling tot het 'PRO' model die overweg kan met elke PoE switch.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige hardware:
- Telenet router, EuroDocSIS 3.0 (wit model)
- Netgear Nighthawk X4S R7800 (staat in bridge modus, deze wordt vervangen door de Long Range model)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Beste antwoord (via PeanutSS op 20-12-2017 12:13)

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 00:12
Ubiquiti UniFi US-8 heeft maar 1 PoE out poort. Je zou dus 1 AP kunnen voorzien van PoE.

Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) heeft er 4. Hier zou je dus 4 APs op kunnen aansluiten met PoE. Heb zelf (bij mn vader) er ook 2 APs op aangesloten.

60 watt is voldoende voor beide APs. Deze switch werkt tevens met beide APs (als je ze nieuw haalt, 2e hands moet je opletten of het om de nieuwe modellen gaat).

[ Voor 29% gewijzigd door CyberJohn op 18-12-2017 21:58 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 00:12
Ubiquiti UniFi US-8 heeft maar 1 PoE out poort. Je zou dus 1 AP kunnen voorzien van PoE.

Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) heeft er 4. Hier zou je dus 4 APs op kunnen aansluiten met PoE. Heb zelf (bij mn vader) er ook 2 APs op aangesloten.

60 watt is voldoende voor beide APs. Deze switch werkt tevens met beide APs (als je ze nieuw haalt, 2e hands moet je opletten of het om de nieuwe modellen gaat).

[ Voor 29% gewijzigd door CyberJohn op 18-12-2017 21:58 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 22:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:35
Wil je per se een Unifi Switch? Wanneer je het managed gedeelte niet gaat gebruiken maar alleen de PoE functie wil zijn er goedkopere alternatieven: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE dit is een 5 poorts model, ze zijn er ook groter en beide gevallen dan de Unifi variant. Deze zijn ook managed, maar dan niet centraal vanuit de Unifi controller.

[ Voor 8% gewijzigd door gastje01 op 19-12-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
CyberJohn schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:46:

Thanks voor je antwoord! Net wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
gastje01 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:00:
Wil je per se een Unifi Switch? Wanneer je het managed gedeelte niet gaat gebruiken maar alleen de PoE functie wil zijn er goedkopere alternatieven: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE dit is een 5 poorts model, ze zijn er ook groter en beide gevallen dan de Unifi variant. Deze zijn ook managed, maar dan niet centraal vanuit de Unifi controller.
Dat is nu net wat ik wel zou willen gebruiken. Ik ga achteraf de Unifi controller software op een RaspBerry Pi installeren en dan lijkt het mij het handigst om ook een switch van Unifi reeks te nemen.

Misschien dat ik op (lange) termijn, die all-in-one router van telenet laat veranderen in een modem only model. Dan kan ik eveneens een router aankopen van Ubiquiti in die Unifi lijn. Zo krijg ik alles mooi te zien in de controller software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:35
PeanutSS schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:17:
[...]

Dat is nu net wat ik wel zou willen gebruiken. Ik ga achteraf de Unifi controller software op een RaspBerry Pi installeren en dan lijkt het mij het handigst om ook een switch van Unifi reeks te nemen.

Misschien dat ik op (lange) termijn, die all-in-one router van telenet laat veranderen in een modem only model. Dan kan ik eveneens een router aankopen van Ubiquiti in die Unifi lijn. Zo krijg ik alles mooi te zien in de controller software.
Prima, dan is het in ieder geval een bewuste keuze. Ik wilde met mijn post alleen maar aangeven dat er meerdere wegen naar Rome leiden, die soms goedkoper zijn :)
Pagina: 1