pc naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op het moment dat ik de pc aanzet, gebeurt er vrij weinig meer. De harddisk gaat even pruttelen maar daar blijft het ook bij. De monitor springt ook niet aan, helemaal niks.

Wat zijn alle mogelijke oorzaken/oplossingen???

bedankt!!!!!

Verwijderd

Doe jij aan overclocking zo ja clear dan ff bios.

Verwijderd

Als de monitor het al niet doet lijkt het me of een groot probleem met het moederbord OF de kabel van de voeding die los zit.
Ben je in de kast geweest?

• Fest
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 23:08 schreef artic007 het volgende:
Doe jij aan overclocking zo ja clear dan ff bios.
Hoe reset ik het bios als ik niks kan zien?

Verwijderd

Kan vanalles zijn: kapotte cpu, gare mobo, brak geheugen.
Regel eens van een vriend ofzo wat onderdelen, kun je dan eens nagaan wat het probleem is.
Vervang je eerst je cpu, als dat niet werkt, je geheugen, als laatste je mobo, en als nix werkt, dan alledrie tegelijk.

Verwijderd

Bios reset je door je batterijtje er een 5tal minuten eruit te halen, en/of dmv een jumpertje. (zie mobo-boekje)

Verwijderd

hallo probeer dit wat hier onder staat eens
en hopen dat het werkt SUC6 *D

1. Wachten totdat je systeem weer iets is afgekoeld, snel opstarten en de instellingen terugzetten. That is, als je via het BIOS hebt overgeklokt. Gebruik je "ouderwetse" jumpers of dipswitches dan is er niets aan de hand want dan kun je gewoon de oude instellingen terugzetten.
---------------------------------------------
2. Werkt optie 1 niet, dan kun je proberen op te starten met de Insert toets ingedrukt (soms ook Home of Escape). Bij sommige moederborden zorgt dat ervoor dat de processor-instellingen weer teruggezet worden op de standaardwaarde zodat je weer in het BIOS kunt komen.
3. Werkt optie 2 niet, dan zit er niet anders op dan het BIOS volledig te resetten (ook wel Clear CMOS genoemd). Dit gaat met een jumper op het moederbord. Check je handleiding om achter de plaats te komen en hoe je hem moet gebruiken. Bij sommige moederborden moet je de stekker uit het stopcontact trekken, bij andere moet je hem er juist in laten zitten. Als je het goed gedaan hebt staan alle instellingen nu weer op de fabrieks-standaard.
4. Werkt optie 3 ook niet dan heb je een serieus probleem. Laat het systeem eerst een half uur uit staan om helemaal af te koelen. Probeer het dan nog eens. Werkt het nog steeds niet dan zul je hardere maatregelen moeten nemen. Soms werkt het installeren van een andere processor. Het moederbord herkent dan een nieuwe processor en gaat automatisch terug naar de fabrieksinstellingen. Een andere mogelijkheid is het installeren van heel veel extra koeling. Dat kan net genoeg zijn om je systeem lang genoeg overeind te houden om je in de gelegenheid te stellen de oude instellingen terug te gooien.

• Fest
  • Niet online
allemaal bedankt voor de reacties!!!!!

Verwijderd

langejan: dat ruikt naar een FAQ :9

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:15 schreef SunStorm het volgende:
Bios reset je door je batterijtje er een 5tal minuten eruit te halen, en/of dmv een jumpertje. (zie mobo-boekje)
Even ter toelichting; laat natuurlijk niet je standaard kabel naar het stopcontact in je voeding zitten. Die batterij is puur voor wanneer de stroom uitvalt of wanneer je de kast verplaatst. Als je alleen de batterij eruit haalt, blijft gewoonweg het bios bewaart... (tenminste, dat was zo het geval bij mijn belangrijkste peecee)

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Geeft ie verder geen piepjes meer of nix?
Tsja, en verder zou ik ff proberen wat ze hier boven mij zeggen (CMOS resetten etc.)

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad, en bij mij bleek mijn moederbord gaar te zijn... :'(

#

Verwijderd

Jah luister ff of ie piepjes geeft, en dan staat er meestal in je mobo boekje hoe of wat

Verwijderd

Wat voor config heb je ? !!!!!!!!!

Kijk of er op je mobo ledjes zitten (4) die geven de boot sequence aan. Daarmee kun je zien wat er mis is. Als het niet lang duurt voordat hij ermee ophoudt is het waarschijnlijk mobo, proc geheugen of vidkaart (te veel overgeclockt ?).

• Fest
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 08:44 schreef Tweaker het volgende:
Wat voor config heb je ? !!!!!!!!!

Kijk of er op je mobo ledjes zitten (4) die geven de boot sequence aan. Daarmee kun je zien wat er mis is. Als het niet lang duurt voordat hij ermee ophoudt is het waarschijnlijk mobo, proc geheugen of vidkaart (te veel overgeclockt ?).
Een Asus mobo, Pentium 3 550, Elsa video, Kingston geheugen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Druk ook eens stevig tegen je processor (mits ie slot 1 is) en je geheugen/kaarten enzo, haal desnoods alles uit elkaar en zet het weer in elkaar, ik heb ook wel eens gehad dat het zoiets lulligs was als iets dat los zit... :)
Pagina: 1