draadloze snes controller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Goede avond,

Ik zat te denken wat ik is met mijn Snes controller(usb) zou doen die hier rond zwerft. Toen bedacht ik een leuk project, hem op bluetooth en op accu maken.

Nu is mijn kennis nihil over het bluetooth maken van gewone controllers, er zijn wel wat tutorials over te vinden. Maar daar word gebruikt gemaakt van adafruit bluetooth en die is of erg prijzig zijn. Of niet meer verkrijgbaar zijn.

Ik weet dus niet hoe het zit met bluetooth, ja er zijn drivers voor nodig zover kom ik nog. Maar.. Kan ik simpel weg het snoertje gewoon afknippen(simpelweg) en er een usb bluetooth dongle aan maken? Of kan ik er een Arduino bluetooth module aan solderen? En bij beide gevallen er gewoon een 5V accutje aan de 5V polen maken?

Of denk ik te simpel, en kan ik het beste me aan: https://learn.adafruit.co...uefruit-game-pad/overview houden?

offtopic:
Ik heb wel geleerd bij het bedraden van mijn oude ps4 controller dat ik de RX(wit) en de TX(groen) goed moet aansluiten..

mvg,
Derek

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
bluetooth heeft nogal een aantal profielen. Je hebt het seriele profiel, waarbij je dus serieel data verstuurt, zoals met rx en tx, je hebt audio profielen en je hebt een aantal verscheidende toetsenbord en muis profielen. Die adafruit heeft een gamepad profiel. Dat is het makkelijkste en knoop je alleen de knopjes eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Je hebt een Bluetooth HID module nodig om een keypad/toetsenbord te emuleren. De Adafruit module die je linkt voldoet daaraan en is niet heel moeilijk om te gebruiken. Voor de rest heb ik geen goedkopere bruikbare modules kunnen vinden die werkt out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met een xbee module kan je het seriele signaal 1:1 doorsturen in een transparant modus

http://docs.digi.com/disp...mon/XBee+transparent+mode

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
jctjepkema schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:20:
bluetooth heeft nogal een aantal profielen. Je hebt het seriele profiel, waarbij je dus serieel data verstuurt, zoals met rx en tx, je hebt audio profielen en je hebt een aantal verscheidende toetsenbord en muis profielen. Die adafruit heeft een gamepad profiel. Dat is het makkelijkste en knoop je alleen de knopjes eraan.
maarja, die adafruit is best prijzig. dan denkik dat ik toch voor een moeilijkere optie ga.
maar daarom vraag ik me ook af of ik niet gewoon de TX en RX op groen in wit kan solderen van de controller. er is al een IC in die het omzet naar serieel. dan gaan we gewoon van tx naar rx en vica versa. maarja dat is waar mijn kennis over bluetooth mist
Lennyz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:22:
Je hebt een Bluetooth HID module nodig om een keypad/toetsenbord te emuleren. De Adafruit module die je linkt voldoet daaraan en is niet heel moeilijk om te gebruiken. Voor de rest heb ik geen goedkopere bruikbare modules kunnen vinden die werkt out-of-the-box.
ik bedoel niet mijn hele controller slopen :P maar gewoon letterlijk de kabel vervangen een BT module eraan zetten en een accutje er in doen(met lader, schakelaar, etc etc.). ik heb hier wel een arduino nano liggen van een RGB project wat door aliexpress te lang duurt. kan ik die niet gebruiken om de data van pinnetjes naar serieel te zetten

[ Voor 5% gewijzigd door Derekboy2000 op 19-12-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
je hebt serieel? dan zou je een hc-05 kunnen proberen, wil wel 5v ingang signaal maar dat is te voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
jctjepkema schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:01:
je hebt serieel? dan zou je een hc-05 kunnen proberen, wil wel 5v ingang signaal maar dat is te voorzien
Ik lees wel dat de hc-06 3.3V wil, ik weet niet precies hoe dat zit met de hc-05. Arduino zelf zegt 5v, maar gebruikers raden het af. Maar, dan ben ik nog opzoek naar een batterij en een module om die batterij op te laden. Voor proberen ga ik het wel gewoon met de spanning van mijn Arduino doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Derekboy2000 op 20-12-2017 22:30 ]

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Derekboy2000 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:27:
[...]

Ik lees wel dat de hc-06 3.3V wil, ik weet niet precies hoe dat zit met de hc-05. Arduino zelf zegt 5v, maar gebruikers raden het af. Maar, dan ben ik nog opzoek naar een batterij en een module om die batterij op te laden. Voor proberen ga ik het wel gewoon met de spanning van mijn Arduino doen.
Bij beide is dat hetzelfde.

De VCC moet gevoed worden met tussen de 3.6v en 6v.

De RX pin op de module mag niet meer voltage krijgen dan 3.3v.

• jctjepkema
levelshifter uit china erbij en fixed! https://www.aliexpress.co...583bd42c&rmStoreLevelAB=5

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoeveel stroom trekt die controller? Aangezien die niet voor wireless is ontwikkeld zal je er wel geen goede batterylife uit halen, voor low power moet je echt sleepmode en interrupts gebruiken. Als dat ding aan een kabel zit is dat de moeite niet, op een accu wel.

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

leuk project!

misschien bron voor wat ideeen http://www.8bitdo.com/ (zij maken de oplossing kant en klaar)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Flake schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:33:
Hoeveel stroom trekt die controller? Aangezien die niet voor wireless is ontwikkeld zal je er wel geen goede batterylife uit halen, voor low power moet je echt sleepmode en interrupts gebruiken. Als dat ding aan een kabel zit is dat de moeite niet, op een accu wel.
even voor gemeten, 1,5mA tot 2mA
GJ007 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:37:
leuk project!

misschien bron voor wat ideeen http://www.8bitdo.com/ (zij maken de oplossing kant en klaar)
die zijn kant en klaar, en voor de Mini's

[ Voor 24% gewijzigd door Derekboy2000 op 22-12-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
2mA valt nog mee. Met een low power design moet je makkelijk onder de 100uA kunnen, maar met een leuke accu moet je daar nog wel wat batterylife uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Flake schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:30:
2mA valt nog mee. Met een low power design moet je makkelijk onder de 100uA kunnen, maar met een leuke accu moet je daar nog wel wat batterylife uit kunnen halen.
alleen zal de Adafruit module ook stroom nodig hebben. zo'n 25-27ma

(https://learn.adafruit.co...luetooth-hid-keyboard/faq)

dan komen we uit op max 30mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Kijk, en dan wordt het teveel voor een leuke wireless toepassing imho. Ik heb ook geen ervaring met die Adafruit achtige modules, wel met die losse bluetooth modulechips. Met de juiste bluetooth module kan dat verbruik flink omlaag, maar dan moet je de data wel juist aanleveren en daarvoor heb je toegang tot de microcontroller nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Flake schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:50:
Kijk, en dan wordt het teveel voor een leuke wireless toepassing imho. Ik heb ook geen ervaring met die Adafruit achtige modules, wel met die losse bluetooth modulechips. Met de juiste bluetooth module kan dat verbruik flink omlaag, maar dan moet je de data wel juist aanleveren en daarvoor heb je toegang tot de microcontroller nodig.
met een 850mAh kun je nog steeds 20( 8)7 ) uurtjes gamen op die controller. Zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Dit project loopt spaak door mijn eigen oplettendheid:
Ik heb de Arduino Bluetooth (hc-06), op school laten liggen :/

Pagina: 1