HDMI: geen beeld, wel geluid bij aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds ongeveer een week krijg ik geen beeld van mijn laptop meer op TV's getoond. Het vreemde is dat dit met meerdere TV's het geval is, met meerdere verschillende HDMI kabels. Het zijn TV's waarop ik voorheen wel gewoon beeld tevoorschijn kreeg. Het maakt hierbij niet uit of de laptop ingesteld staat op duplicate/extend, en of de resolutie native is (FullHD, 50/59/60 fps) of lager dan dat.

Inmiddels heb ik Windows 10 geherinstalleerd. Het frappante is dat het scherm wel wordt gedetecteerd door de laptop, en de TV een inputsignaal ziet. Alleen het beeld blijft zwart, wordt groen, blauw, of laat zien wat als laatste te zien was op het scherm. Bijvoorbeeld het scherm van een andere laptop of dat van de chromecast.

Op de computerschermen (ook FullHD) die ik heb geprobeerd werkt HDMI wel, en geluid van de laptop wordt ook door de TV's afgespeeld. Zou er iets aan de hand zijn met de combinatie van een HDMI beeld- en geluidssignaal?

Het gaat om een Medion Akoya E6435 met Intel HD Graphics 620. Er zit alleen een HDMI-uitgang op, dus ik kan niet testen wat er met andere uitgangen gebeurt. Wie heeft tips wat ik nog meer kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je wel/geen Deep Color op je tv aanzetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:02:
Kan je wel/geen Deep Color op je tv aanzetten?
De TV waar ik nu ben (Panasonic TX-P42U20E) heeft geen Deep Color optie in de menu's. Ik kan het morgen weer op andere toestellen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Op kantoor staan twee TV's waarop het weer wel werkt 8)7

Mogelijk ligt het aan de Fall Creators Update van Windows 10 icm Intel 620 drivers, zie hier: https://communities.intel.com/thread/118814

Ik heb nu deze drivers geïnstalleerd en zal het laten weten zodra ik heb getest op schermen waarop ik de afgelopen week geen beeld kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@TheZeroorez Ik zet in Windows, in ieder geval prive, altijd uit dat Microsoft Windows de drivers mag updaten. Zeker met Intel-spul, heb je vaak al 10x een update via Intel te pakken ipv 1x via Microsoft. Houdt wel in dat je zelf vaker/beter de site van Intel in de gaten moet houden maar ook daar zijn tootls voor :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hij werkt weer!

@MAX3400 Tja, nieuwere drivers is natuurlijk ook geen garantie op minder gezeik, en dan moet je ook maar net de site van de fabrikant goed in de gaten houden om die nieuwe versie te vinden. De versie die problemen gaf is namelijk gelijk aan de versie die ik zelf op de Intel site vond, maar met de update van de bovenstaande link werkt alles weer naar behoren d:)b
Pagina: 1