Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gegoogled, maar ik kon niet een exact soortgelijk probleem vinden, vandaar een nieuw topic.

Probleem: zonder reden werkt mijn laptop alleen nog maar op netstroom. Zodra ik de oplader eruit trek, valt mijn laptop direct uit. Het energiebeheer geeft echter aan dat de accu volledig opgeladen is: 100 %.

Energy report geeft aan:
Ontwerpcapaciteit 48944
Laatst volledig opgeladen 32300

Mijn accu ging op het begin ongeveer 8 uur mee. Het afgelopen jaar ongeveer gaat hij rond de 4 uur mee. Op zich een prima accu nog, zou je denken. Er is niets geks gebeurd waardoor de accu opeens kapot gegaan kan zijn.

Ik denk erover om een nieuwe accu te kopen voor 65 euro, dat is allicht goedkoper dan hem naar een reperatieservice te brengen. Maar voordat ik dat doe, zou ik eerst graag alle andere opties willen uitsluiten. Heeft een van jullie suggesties wat er nog meer aan de hand kan zijn dan een kapotte accu?
(want nog steeds vind ik het vreemd dat hij het zo plotseling niet meer doet, terwijl er niets geks is gebeurd en hij voorheen nog 4 uur mee ging).

Op netstroom draait mijn laptop overigens prima, niks aan te merken.

Laptop: Acer Aspire V3-371-39JC
Leeftijd: ong. 2-3 jaar oud

Graag hoor ik jullie suggesties, bedankt voor het lezen!

Daniëlle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
De accu is kapot.
Een nieuwe accu kopen lost dit inderdaad op.
Dan is de accu niet meer kapot.

Haal die accu er eens uit en kijk eens welke er precies in zit
modelnummer..
Want 65 euro is een beetje duur .. die vinden we wel goedkoper

[ Voor 64% gewijzigd door boyette op 18-12-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 18:22

TommieW

Numa numa.

Ik zal inderdaad ook verwachten dat een kapotte accu hier de oorzaak van is. Een gemiddelde laptopaccu is een stuk meer dan een stel "domme" cellen. Bij een laptopaccu is er ook een controller aanwezig die de accu in de gaten houdt. Het zou mij niet verbazen dat deze controller heeft besloten dat de accu "op" is, omdat de cellen niet voldoende stroom meer kunnen vasthouden.

Een nieuwe accu zal inderdaad naar verwachting het probleem op kunnen lossen. Het is wel de vraag in hoeverre en hoe makkelijk de accu te vervangen is. Het lijkt mij niet onverstandig om daar eerst even onderzoek naar te doen. Let er ook op dat lang niet alle accu's van een goede kwaliteit zijn. Een slechte accu kan slecht presteren, maar (indien heul slecht) kan ook brandgevaarlijk zijn.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@boyette: goedkoper dan die van 65 euro vind ik ze niet. Had eerst gezocht op model laptop, maar nu op de type van de accu: AC14B8K(4ICP5-57-80). Heb je nog aanraders voor webshops voor goedkope, maar wel kwalitatief goede accu's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kapotte accu of een kapot circuit om de laptop te laten werken vanaf een accu. Tja en de enige makkelijke test is de accu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: nieuwe accu gekocht. Laptop doet het welliswaar weer zonder netstroom, maarrrr... de accu laadt niet op. Hij blijft op de 70 % steken die hij al had toen hij uit de verpakking kwam.

Blijkbaar is er ook iets met mijn laptop aan de hand. Iemand een idee wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:44
Waar heb je de accu gekocht? Laptops weigeren vaak aftermarket accu's op te laden, want "niet van [merk]".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat zou balen zijn. Ik heb hem gekocht bij de webshop van ViaDennis.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mwoah ik zou nu de laptop inleveren voor garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick293
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-07-2019
Hoi! Ik heb exact hetzelfde probleem en vroeg me af of je de accu inmiddels werkend hebt gekregen en zo ja hoe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGeib
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-01-2024
Mijn laptop doet het ook niet zonder stroomkabel, met de nieuwe accu. Weet iemand inmiddels de oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbyptr
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-04-2023
Blijkbaar hebben we allemaal een soortgelijk probleem waar niemand een oplossing voor heb.

Ik weet dat dit topic al een tijd dood is, maar bij gebrek aan topics..

Gister me laptop achterkant erafgehaald om de ssd te vervangen, zou volgens de site van crucial een 2'5 inch sata in moeten zitten maar het is blijkbaar een m.2 ssd dus de achterkant kon er weer op.
Wat heb ik aangeraakt? Misschien de fan en de cpu?.

Hierna deed de accu het niet meer, en werkt de laptop alleen nog op de oplader.
Het vreemde is dat ik 2uur voor dit probleem nog 5uur op de laptop heb gewerkt.
Het gaat om een acer spin 5 sp513-51.

Met de accu aangesloten laadt hij deze ook op, sinds dit probleem is hij van 81( begin van het probleem) tot 100% geladen.
Wanneer je de accu loskoppelt ziet hij de accu niet( geen accu aanwezig/beschikbaar).
Nu zou je zeggen, je accu is door pech kapot? Dus heb ik bij viadennis.nl een nieuwe originele accu gekocht( precies zelfde type en alles komt overeen) en deze aangesloten. Eerst aangesloten op de oplader.
Geboot naar windows. Volgens windows was de nieuwe accu op 28%, genoeg dus om alleen op accu te werken zou je zeggen.
Toch valt weer de laptop uit als je de oplader eruit haalt.
Pagina: 1