Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:15
Beste GoTters,

Heb een electrische motorverwarming in mijn auto laten inbouwen. Deze is gekoppeld aan een stopcontact die geschakeld is via een TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110. Wil vervolgens instellen dat de motor circa 3 uur voor vertrek verwarmd wordt.

Naast de motorverwarming is er ook een interieurverwarming aanwezig. Deze is gekoppeld aan de stroomtoevoer van de motorverwarming (standaard stopcontact in de auto). Echter, deze hoeft niet 3 uur te verwarmen voor het gewenste resultaat (=ontdooide/ontwasemde ruiten).

Wil dus 's ochtends de interieurverwarming handmatig aanzetten, dat is voldoende. Jammergenoeg is de WIFI verbinding in de auto bagger, dus het kleine broertje van de HS110, de TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS100, valt af.

Toen dacht ik aan de KlikAanKlikUit schakelset APA3-1500R maar als ik daarvan de handleiding lees, lijkt het niet de bedoeling dat het apparaat volledig van het stroom wordt gehaald. Als je dat doet gaat hij volgens mij in de "zoekstand" staan:
quote:
[6] Activeren “zoekmode” Haal de stekkerdoos schakelaar uit het stopcontact en wacht 10 seconden. Steek
de stekkerdoos schakelaar opnieuw in het stopcontact om de zoekmode automatisch te activeren. De LED-indicator gaat hierbij gedurende 5 seconden knipperen.
Zijn er misschien andere systemen waarbij de koppeling tussen afstandsbediening en ontvanger niet verbroken is als de stroom er langdurig af is?

Andere tips zijn ook welkom! _/-\o_

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:12
Zoekstand wordt gewoon na 15? sec beëindigd. De oude afstandbediening kan gewoon gebruikt worden.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
Ik ken klik-aan-klik-uit achtige producten niet anders dan dat je met dipswitches een kanaal moet instellen. Misschien kun je een ander/ouder type zoeken waarmee dat nog kan?

zcflevo.nl

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:38

HKLM_

www.cloud23.nl

Je hebt een standkachel laten inbouwen of heb je wat anders ?

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Red devil
quote:
BB-One schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:25:
Zoekstand wordt gewoon na 15? sec beëindigd. De oude afstandbediening kan gewoon gebruikt worden.
Ah, weet je dat uit ervaring? Want ik lees het niet in de handleiding.
quote:
mcDavid schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:36:
Ik ken klik-aan-klik-uit achtige producten niet anders dan dat je met dipswitches een kanaal moet instellen. Misschien kun je een ander/ouder type zoeken waarmee dat nog kan?
Ja, als de nieuwe niet werken is dat geen slecht idee.
quote:
HKLM_ schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:43:
Je hebt een standkachel laten inbouwen of heb je wat anders ?
Nee geen standkachel, dat werd toch wat te prijzig. Is een electrische verwarmer. Stroom heb ik door PV wel genoeg, dus het verwarmen kost me bijna niks.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:04
quote:
BB-One schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:25:
Dit dus. Heb wel 15 van die sets liggen incl de 1500R. Ken overigens geen enkele die de ab vergeet na langdurig spanningsloos te zijn geweest.
Andere optie is misschien een tijdvertraging van 2 uur inbouwen op de interieurverwarming. Als de motorverwarming exact 3 uur aan blijft staan (elke keer) dan kun je hier misschien een mechanische tijdklok voor misbruiken en deze 2 uur uit - 1 uur aan - 2 uur uit - 1 uur aan etc instellen, dit 24 uur lang.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BB-One
quote:
Red devil schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:44:
[...]

Ah, weet je dat uit ervaring? Want ik lees het niet in de handleiding.
Zeker weten, ik heb een kaku schakelaar voor de kerst verlichting en die werkt elk jaar gewoon op dezelfde afstandsbediening.

• Red devil
quote:
Jim423 schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:53:
[...]

Dit dus. Heb wel 15 van die sets liggen incl de 1500R. Ken overigens geen enkele die de ab vergeet na langdurig spanningsloos te zijn geweest.
Andere optie is misschien een tijdvertraging van 2 uur inbouwen op de interieurverwarming. Als de motorverwarming exact 3 uur aan blijft staan (elke keer) dan kun je hier misschien een mechanische tijdklok voor misbruiken en deze 2 uur uit - 1 uur aan - 2 uur uit - 1 uur aan etc instellen, dit 24 uur lang.
quote:
BB-One schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:44:
[...]

Zeker weten, ik heb een kaku schakelaar voor de kerst verlichting en die werkt elk jaar gewoon op dezelfde afstandsbediening.
Perfect! Goede tips mannen. Stel ik zou wel de nieuwere KlikAanKlikUit nemen, zou het dan nog een probleem zijn dat de ontvanger in de auto (metalen kooi) zit? Ik kan vrij dichtbij het signaal sturen, hemelsbreed vanuit de kamer naar de auto een paar meter met daartussen een hoekraam met dubbelglas.

• BB-One
quote:
Red devil schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:57:
[...]

[...]

Perfect! Goede tips mannen. Stel ik zou wel de nieuwere KlikAanKlikUit nemen, zou het dan nog een probleem zijn dat de ontvanger in de auto (metalen kooi) zit? Ik kan vrij dichtbij het signaal sturen, hemelsbreed vanuit de kamer naar de auto een paar meter met daartussen een hoekraam met dubbelglas.
Nu ga ik wel gokken: Ik denk (!) dat het wel gaat werken, ik schakel met een andere kaku schakelaar door 2 betonnen vloeren en een auto is niet zo'n metalen kooi als dat de meeste mensen denken.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Klikaanklikuit werkt gewoon weer als de stroom eraf is geweest. Zou anders een mooie boel zijn als de stroom eens uitvalt dat je daarna alles weer opnieuw moet koppelen (ik heb best wel wat klikaanklikuit-apparatuur in huis) ;)

Let alleen even op dat de kaku-ontvanger het aantal watt van je verwarmingsunit trekt. Die uit je link gaat tot 1500 watt, maar je hebt ook zwaardere.

• Red devil
quote:
Palomar schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:42:
Klikaanklikuit werkt gewoon weer als de stroom eraf is geweest. Zou anders een mooie boel zijn als de stroom eens uitvalt dat je daarna alles weer opnieuw moet koppelen (ik heb best wel wat klikaanklikuit-apparatuur in huis) ;)

Let alleen even op dat de kaku-ontvanger het aantal watt van je verwarmingsunit trekt. Die uit je link gaat tot 1500 watt, maar je hebt ook zwaardere.
Vandaag 1tje opgehaald en getest. Het werkt perfect! Via mijn app kan ik zien dat de standaard verwarming 550 watt trekt en nadat ik de klikaanklikuit heb geactiveerd gaat de boel naar 1500 watt. Werkte zelfs vanuit de trap naar zolder. Echt aanrader _/-\o_
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True