Toon posts:

imitatie toners...is dat wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een hp laserjet 4L maar nou is de toner op. Die nieuwe HP toners zijn echt teringduur ( bijna f200) maar er zijn ook imitatie toners, voor iets meer dan de helft van de prijs van die hp

Heeft iemand ervaring met die imitatie inkt?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Werk zelf met Wecare toners, gaat perfect, nooit ellende mee gehad (ook niet met de toners die ik op mn werk verkoop.)

Inktdingen komen nog wel eens terug, toners nooit.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Wij verkopen InkAgain. Dat zijn gebruikte HP cartridges die zijn gevuld in Ierland.

Hebben er nooit problemen mee, misschien een paar die teruggekomen zijn, maar die kunnen direct geruild worden. Die leverancier ruilt ook alles direct om, is wel relaxed...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

mijn ervaring is dat refils/goedkope vervangings toners, de zwarting niet zo mooi egaal en zwart is als een orginele HP.

Ik heb nu eigenlijk 2 toners in gebruik, één HP die ik zoveel mogelijk alleen voor grafische dingen gebruik en een imitatie geval die ik opmaak met teksten printen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Zijn helemaal geen slechte toners hoor!
Ik verkoop hier o.a. Lifesavers, en die zijn best goed! Zeker als je nagaat dat ze de helft kosten van een hp...

Verwijderd

LET OP!!!
Imitatietoners zijn op zich best goed, maar er zijn er ook regelmatig bij die lekken, als daarvoor iemand moet komen omdat de printer problemen vertoont en ze treffen imitatietoner aan, dan wordt dit in rekening gebracht, Ik werk bij Getronics en als wij zoiets tegenkomen zijn we verplicht dit in rekening te brengen.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
oke, ik heb een inkjet met imitatieinmkt (en een laserjet met kapotte fuser, maar dat terzijde) dus misschien niet helemaal bruikbare info, maar ook ik heb nooit problemen met die toners gehad... net zo scherp, het enige nadeel wat ik tegengekomen ben, is dat de inkt veeeeel langzamer droogt en daardoor misschien iets makkelijker vloeit. Maar dat is volgens mij niet van toepassing op een laserjet...

greetz

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
gewoon altijd orgineel kopen
kost mischien wat meer maar dan heb je ook wat meer
ze gaan toch aardig lang mee

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:20
Die coartridges worden volgens als nieuw normen gemaakt. Vaak dezelfde units, die worden uit elkaar gezet, schoongemaakt, gecontroleerd en weer in elkaar gezet en geveuld. versleten onderdelen worden vervangen. Lijkt me niets mis mee. Wat dacht je hoeveel marge erop zxit ? zo'n recycle bedrijf heeft de kosten ook niet van het spuitgietwerk etc, van de onderdelen want die hebben ze al (2e hands).

Er zit in veel toner cartridges/ units een tellertje dat doorbrand na een x aantal afdrukken. Daarna lijkt hij op, dus moet je vervangen. dus het kan nog best toner bevatten of langer meegaan. Je kunt dat tellertje met een weerstandje om de tuin leiden. Hoe precies weet ik niet, maar ik heb ze wel eens zien teurgkomen met weerstand erom gesoldeerd.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

De kwaliteit is altijd wat minder. De uitval van imitatie toners is ook altijd wat hoger. Ik zou het zelf gewoon doen. Wel goed opletten dat ie niet lekt ofzo. Je haalt wel een paar duizend prints minder met een imitatie, dus ze zijn relatief iets minder goedkoop dan ze lijken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op donderdag 12 juli 2001 08:42 schreef marvman het volgende:
LET OP!!!
Imitatietoners zijn op zich best goed, maar er zijn er ook regelmatig bij die lekken, als daarvoor iemand moet komen omdat de printer problemen vertoont en ze treffen imitatietoner aan, dan wordt dit in rekening gebracht, Ik werk bij Getronics en als wij zoiets tegenkomen zijn we verplicht dit in rekening te brengen.
Klopt.. dit werd mij laatst ook gezegd door een vertegenwoordiger van HP die bij ons was..

Zei er (zachtjes) ook bij dat ie moest zeggen dat de wecare toners die wij hebben ook errug goed waren, had ie nog nooit gezeik mee gehad >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat voor en nadelen gezien en toch wil ik het wel s ff proberen, maarre is er ook iets bekend over de tijd dat hij meegaat, maw zijn ze eerder op ofzow?

Verwijderd

Doe jezelf een lol en geef die 200,- uit aan een echte toner, ik heb (als systeembeheerder) te veel gezeik gehad met nep-toners :(
Pagina: 1