Goedkope outdoor speaker(s)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 14:57
Ik heb net ons terras opnieuw aangelegd zodat het er wat leuker vertoeven is. Wat natuurlijk nog beter zou zijn als er ook muziek te luisteren zou zijn, momenteel wordt er één van volgende twee oplossingen gekozen:

- Schuifdeur open en Receiver + surround van in de woonkamer aanzetten. Dat werkt alleen niet als er iemand in de woonkamer iets anders wil kijken of luisteren, of als er een temperatuurverschil binnen/buiten is.

- Draagbare Bluetooth luidspreker mee naar buiten nemen. (Maar daarvan is de batterij altijd leeg, dus lader zoeken, waardoor de plaatsing weer minder is,....

Daarom wilde ik het nu in één keer goed oplossen zonder teveel geld uit te geven.

Wat heb ik al: Een 2x20W versterkertje met een line in voor een A2DP receiver en een FM Tuner.
Deze zal vast in de aangrenzende garage geplaatst worden met een IR-extender naar het raam toe zodat ook dit via de bestaande Harmony-remotes te bedienen valt.

Vanuit de garage kan ik dan makkelijk twee kleine gaatjes naar de buitenwand boren voor speakerkabel zodat er daar twee luidsprekers geplaatst kunnen worden.

Wat moet er kunnen met deze speakerset:
- Aanvaardbare kwaliteit achtergrondmuziek spelen.
Volume zal steeds beperkt blijven, we hebben buren, kwaliteit moet beter zijn dan de doorsnee portable luidspreker, maar als je weet dat de bron grotendeels Spotify gestreamd over bluetooth zal zijn heb je al door dat ik geen audiofiel ben. (En als ik beter kwaliteit wil moet ik maar als een beschaafd mens in m'n woonkamer of Home-Cinema room gaan luisteren.)

- Bestand zijn tegen de elementen (Speakers hangen echt buiten, niet onder een afdakje ofzo.)
- Niet te prijzig zijn. Ik denk dan aan een budget tot €100. (Als je tips hebt naar iets dat in bulk aan de horeca verkocht wordt, en dus makkelijk tweedehands/uit faling te vinden is mag dat natuurlijk ook.

Dank bij voorbaat!

Beste antwoord (via FORZAM op 20-12-2017 10:20)

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 10:42
Deze:

https://www.hifiklubben.n...out5-outdoor-luidspreker/

Passen in je budget en doen wat je wilt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 22:05
Heb je zelf al wat gegoogled?

Kijk bv eens naar Yamaha NS-AS392 (of AS390)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:20
Had hier het zelfde probleem heb dit opgelost met een setje philips speakers van marktplaats, twee fruitkistjes gekocht, deze aan de binnenkant bekleed met transparant plastic (tafelkleed ik meen blokker), speakers daar in gemonteerd, wat kunststof planten (hedera) ervoor gehangen voor het inregenen en direct zonlicht. werkt al meer dan 8 jaar probleemloos.
Versterker staat hier ook in de garage, chromecast-audio er aan gekoppeld en lekker vanuit de tuin met mijn smartphone of tablet te bedienen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricDH schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:23:
Heb je zelf al wat gegoogled?

Kijk bv eens naar Yamaha NS-AS392 (of AS390)
Zeker, maar dan kom ik zoals bob. deze Yamaha's boven budget uit, of op sets die enkel in de US verkocht worden.
In dit lage segment is er wel het één en ander te vinden om Amazon en dergelijke, maar geen betrouwbare reviews.
Ik hoop dus op een recommendation van iemand hier die me naar een aanvaardbaar no-name of Chinees setje wijst.
Servpage schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:05:
Had hier het zelfde probleem heb dit opgelost met een setje philips speakers van marktplaats, twee fruitkistjes gekocht, deze aan de binnenkant bekleed met transparant plastic (tafelkleed ik meen blokker), speakers daar in gemonteerd, wat kunststof planten (hedera) ervoor gehangen voor het inregenen en direct zonlicht. werkt al meer dan 8 jaar probleemloos.
Versterker staat hier ook in de garage, chromecast-audio er aan gekoppeld en lekker vanuit de tuin met mijn smartphone of tablet te bedienen.
No niet eens zo'n slecht plan, de fruitkist stijl past niet echt bij ons, maar er moet wel iets anders te verzinnen zijn als er niks waterproof te vinden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 22:38
Ik had in mijn tuin simpele logitech computer speakers hangen (onder de dakgoot uit de regen en zon).
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genesisfm schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:10:
Ik had in mijn tuin simpele logitech computer speakers hangen (onder de dakgoot uit de regen en zon).
Werkt perfect.
Beide zijn esthetisch verantwoord onmogelijk bij ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even bij audio voor boten, is ook weersbestendig.
Tweedehands setje Bose 151, trekt het ook buiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Deze:

https://www.hifiklubben.n...out5-outdoor-luidspreker/

Passen in je budget en doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 14:57
Dit lijkt de Gouden tip!

Out5 of Out6 voldoen inderdaad aan alle voorwaarden, hebben een onopvallend design, en de keten boezemt meer vertrouwen in dan een andere no-name speaker vanop Ebay of Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag me af of ze het gaan trekken. Het mag een vochtbestendig ontwerp zijn, dat wil niet zeggen dat ze waterdicht zijn en een flinke bui trekken. Zou ze toch enigszins beschut ophangen als dat kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
The Eagle schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:42:
Vraag me af of ze het gaan trekken. Het mag een vochtbestendig ontwerp zijn, dat wil niet zeggen dat ze waterdicht zijn en een flinke bui trekken. Zou ze toch enigszins beschut ophangen als dat kan :)
Beschut hangen is altijd goed, maar het hoeft zeker niet. Ze zijn bedoeld om in weer en wind te hangen.
Pagina: 1