Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:29

Mickey77

Allround ICT-er

Topicstarter
Mijn ervaring met video montage/editing software is dat elk programma zo zijn eigenaardigheden heeft. Ik heb ooit een vergelijking gedaan tussen Pinnacle/Magix/etc en heb toen gekozen voor Magix Video Deluxe. Een eenvoudig doch goed programma. Maar bij elke Windows update heb je weer gedoe met registratie en dat is best irritant. Daarnaast ben ik wel toe aan iets nieuws.

Ik gebruik het voor twee verschillende zaken. Enerzijds simpele montage dingen, anderzijds ook voor het maken van muziek clips. Met de simpele montage dingen bedoel ik gewoon elke scene begin en eind trimmen, dan exporteren naar MP4 en klaar. In het geval van een muziek clip spendeer ik uiteraard meer tijd aan opname en aan montage. Maar mijn ervaring is dat als je creatief bent, dat je geen bak aan effecten nodig hebt. Die gebruik ik dan ook nauwelijks of ik maak de overgangen ze zelf.

De reden dat ik ooit koos voor Magix was dat het programma zowel kon omgaan met SD (via firewire) en HD videocamera's. Ik heb nog steeds een verzameling oude cameras maar die gebruik ik niet meer. Dus dat argument is weg gevallen. Wat ik nu toch wel bovenaan mijn wensenlijst zou willen zetten is sneller renderen. Met mijn setup kost renderen in 1280x720 25 fps mij ongeveer tweemaal de duur van de video. Omdat ik vaak gemaakte opnamen korte tijd daarna al wil laten zien, is 1920x1080 niet mogelijk (dan is het niet op tijd klaar). Het zou fijn zijn als het volgend jaar sneller kan, of dat het wel kan in full HD kan of beide .

- Wie heeft ervaringen met relatief goedkope video montage software die hij/zij wil delen?
- Wie kan mij overtuigen dat effecten en overgangen wel degelijk een argument zijn om meer uit te geven?
- Wie kan mij vertellen met welke software ik sneller zou kunnen renderen als ik niet investeer in nieuwe hardware?

Mijn setup op dit moment:
- Dell E6410 laptop (i5 M560 @ 2,67GHz met 8 GB RAM) met extern 27"scherm
- Panasonic HC-X920, niet op de maximale kwaliteit omdat die verloren gaat in montage
- Magix VideoDeluxe 2013 Plus (ja supergoedkoop maar het werkt fijn)

PS Ik weet dat de laptop al op leeftijd is, vooralsnog geen wens/budget voor een hardware upgrade. Ik vraag me vooral af of ik van Magix af moet stappen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk anders deze topics even door:
Keuze videobewerkingssoftware
Magix Video Deluxe spuugzat, what's next?

Ik wil binnenkort toch de overstap maken naar Cyberlink Powerdirector.
Wellicht dat Cyberlink Actiondirector ook al voldoende voor je is. Dat gebruik ik nu op mijn telefoon, voor een video editor op een telefoon vind ik het echt goed werken. Het doet wat het moet doen.

Ik zou zeggen download eens een trial en probeer iets na te maken wat je ook al in Magix had gedaan en test of rendering sneller is.

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 23:20
Core i5 zegt niet alles! Die i5-560M is nou niet bepaald een snelle processor. Ik denk dat hier je bottleneck zit.

[ Voor 12% gewijzigd door DurkVell op 28-12-2017 12:31 ]